Gå til innhold

Mistet tilgang til mine egne private filer? aargh!

Stigma

Anbefalte innlegg

Heys,

etter en reinstall av winXP på maskinen fant jeg ut at dokumentene som jeg hadde sperret som private i windows egen "kun bruker X kan ha tilgang til filer/mapper Y oppegg" FREMDELES er sperret. Problemet er jo nå at jeg ikke kan logge inn som den brukren for å avsperre disse.... hey, jeg rensallerte jo nettop =P Samme brukernavn og pass funker ikke for å få tilgang.

Siden jeg har full administrator tilgang på maskinen så må det jo være en måte å oppheve restriksjonen på, og siden restriksjonene ikke ble fjernet sammen med windows så må det jo ligge fysisk i selve filene et sted.

Kan noen hjelpe? Jeg har 14 gig med grafisk materiale, lagrede e-mails og skolearbeid der som jeg ikke kan tåle å miste. Jeg har vel sikkert ike tlgang til å slette filene en gang slik som det er nå =P

-Stigma

[ Denne Melding var redigert av: Stigma på 2002-06-25 08:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som borre foreslo går det an å ta over eierskapet av filene. Du velger properties --> security --> advanced --> og så tab'en som heter owner(ship).

Her velger du bare den brukeren du vil ha som owner av filene, og så skulle alt være bra igjen. Er du heldig får du også en liten animasjon i et eget vindu hvor det står "taking control over files" eller noe slikt. Følte meg litt l337-h4x0r når dette skjedde meg :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dette skjer med meg også hver gang jeg reinstallerer XP.

Gå på Tools -> folder options -> View -> nederst en plass skal det stå "Use simple file sharing".

Få den av.

Deretter velger du Partisjonen du ikke kommer inn i.

Høyreklikk og velg egenskaper.

Gå på Security -> advanced -> owner.

Der velger du kontonavnet ditt, krysser av for "replace owner on subcontainers and objects" og velg apply.

Dette tar kanskje en liten stund, deretter lukker du vinduene høyreklikker på partisjonen og velger security.

Så trykker du add ( eller hvis kontonavnet ditt er der allerede ) så bare gir du deg selv full tilgang.

Håper du får det til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...