Gå til innhold

Alternativ kjølepasta! Eller?

SteinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om det går an å bruke tandpasta som kjølepasta på en cpu og grafikkort, siden kjølepasta og tannkrem har samme konsistens så burde vell ikke dette være noe problem?

Kom over denne for litt siden. Ga meg en god latter. :!:

Link til tråd

Hva er så moro med det?

Det fungerer faktisk temmelig bra...

Lenke til kommentar

Mener å huske for en stund siden, en hardware-side fra Australia (?) som testet ut hvor stor forskjell det var på de forskjellige typene med kjølepasta. Her ble det vel også testet med blant annet sjokoladepålegg og jordbærsyltetøy. Det mest overraskende var jo at forskjellen mellom Artic Silver 3 og jordbærsyltetøyet var bare noen grader :roll:

.. nei jeg husker ikke hvilken side det ble gjort på..

Lenke til kommentar
Det mest overraskende var jo at forskjellen mellom Artic Silver 3 og jordbærsyltetøyet var bare noen grader

Hahaha :!:

Viser bare hvordan dagens samfunn påvirker oss til å kjøpe ting vi ikke har bruk for. :p

Edit:Skrivefeil :(

Endret av SteinF
Lenke til kommentar
jeg fikset problemet med å ta ut sensoren og smurte tannpasta på prosessoren. HHH viste for høy temperatur og nå viser den 29 celsius. takk for hjelpen

Dette med kjølepasta/tannpasta vitsegreiene har foregått leenge på HW.no..

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Lurer på om det går an å bruke tandpasta som kjølepasta på en cpu og grafikkort, siden kjølepasta og tannkrem har samme konsistens så burde vell ikke dette være noe problem?

Link til tråd

Hva er så moro med det?

:yes: Helt riktig. Mener det var gode gammle Skrue som hadde en skikkelig forklaring på dette.

Lenke til kommentar

Link til tråd

Hva er så moro med det?

Du sa det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

ikke undervurder tannpasta. tannpasta ble jeg nødt til å bruke ettersom jeg gikk tom for arctic silver.. var en 1,7 ghz med luftkjøling .. men ikke noe forskjell i temp. :p noen månder senere fikk jeg tak i litt arctic silver og bestempte meg for å benytte den istede for tannpastaen, tok av vifta og tannpastaen var like fin i kosistensen. Tannpasta er mye billigere og det funker sett .. BTW : jeg brukte colgate sesation whitning elns :thumbup:

Lenke til kommentar
blir sikkert en interessant lukt inni pcn hvis du bruker tannkrem da :thumbup:

Kan nok være enig her.

Ellers tror jeg det kunne vært noe nytt med en pc-med god ånde :)

Hmm... Skal du ha vannkjøling, kan du jo ha litt vademecum i! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...