SyntaxErr Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg har lasta ned noen filmer fra nettet som jeg vil vise på Tv-skjermen. Jeg har kjøpt inn s-video-kabel og scart som jeg kobler mellom den bærbare og Tv. Dette funker fint bortsett fra at TV-skjermen viser bare Sort/Hvitt. Er det noen som har erfaringer på området? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tror det finnes noen titusen tråder om dette allerede, men som regel er det pga en eller flere av disse: - TV'n støtter ikke S-Video. - Inngangen du bruker støtter ikke S-Video (Prøv annen inngang). - Skjermkortet (PC'n) står på Composite istedenfor S-Video. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Et lite tips som KAN funke i somme tilfeller: Om du har videospiller, så koble igjennom denne. Må selv gjøre det for å få farge, da Tv'n ellers bare gir sort/hvitt. Mvh JO Lenke til kommentar
hopless Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hadde svart/hvitt på tven her både fra dvcam og laptoppen, men var bare å gå inn på menyen på tven og stille om noe, men husker ikke i farta.. kanskje ikke så givende svar men =) trykk litt på tven så plutselig har du farger =) I værste fall så må du innstalere alle kanalene på nytt =) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Hadde svart/hvitt på tven her både fra dvcam og laptoppen, men var bare å gå inn på menyen på tven og stille om noe, men husker ikke i farta..Velge å motta s-video istedenfor RGB på scarten. trykk litt på tven så plutselig har du farger =)Oppå eller på siden..?? Eller kanskje sparke litt .. Kanskje trykke litt på fjernkontrollen etter å ha lest bruksanvisningen. I værste fall så må du innstalere alle kanalene på nytt =)Tull & tøys! Det er vel meningen å veilede folk, ikke villede..... Til trådstarter: Se innlegget til sedsberg. Ofte er problemet at TV ikke støtter s-video eller at du ikke har stilt inn TV til å motta s-videosignal. På TV-er med flere scarter er det vanligvis bare en som kan støtte s-video. Et annen vanlig feil er at TV-ut er stilt til feil TV-norm. Den skal være PAL-B. Les i dokumentasjonen til skjermkortet og bruksanvisningen til TV. Der skal du finne nødvendig info. Hvis det ikke står noe om s-video / S-VHS i TV-bruksanvisningen, så støtter den ikke s-video. Oppgi gjerne hva slags TV og skjermkort du har. Da er det enklere å hjelpe. Hvis du leter, så er det mange tråder om dette problemet også.... Også er det vel litt feilposta. Burde vel flyttes til skjermkort. Kanskje en moderator fikser det. Endret 4. mars 2005 av Mr D Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Okey.. Typiske tilfelle til Svart_Hvit skjerm er at du ikke har stilt skjermkortet eller signalet inn på PAL.. Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det du må gjøre er som følger: trykk på a/v knappen helt til det kommer bilde med farger! værre er det ikke.. Lenke til kommentar
W Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 En venn av meg har nvidia skjermkort, han stilte bare inn noe på skjermkortinnstillingene, så funka det fett uten at vi hadde gjort noe på tv'en. Men er det noen som vet hva man skal gjøre hvis man har Radeon skjermkort? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det du må gjøre er som følger:trykk på a/v knappen helt til det kommer bilde med farger! værre er det ikke.. Om tven hans ikke støtter svhs eller kontakten hans ikke gjør det så er det ikke så lett nei...! At en ting fungerer for dere betyr ikke at slik er det overalt. Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) det du må gjøre er som følger:trykk på a/v knappen helt til det kommer bilde med farger! værre er det ikke.. Om tven hans ikke støtter svhs eller kontakten hans ikke gjør det så er det ikke så lett nei...! At en ting fungerer for dere betyr ikke at slik er det overalt. En ting er jo at tv`en min ikke støtter s-video, men den har scart. Jeg har koblet tv`en fra s-video til scart å det fungerer utmerket etter jeg trykker på a/v knappen noen ganger på fjernkontrollen. Men jeg er klar over at hvis tv`en til vedkommende er i fra 1800 og brødmangel så funker det svært dårlig.Men dette er en ting han kan gjøre som jeg og alle de jeg kjenner som har tv må gjøre i visse tilfeller. edit: dette var ett forslag på hvordan man kan få has på problemet. noen som har andre forslag???? Endret 6. mars 2005 av lundvegard Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 En ting er jo at tv`en min ikke støtter s-video, men den har scart.Jeg har koblet tv`en fra s-video til scart å det fungerer utmerket etter jeg trykker på a/v knappen noen ganger på fjernkontrollen. Vet du egentlig hva du snakker om...?Din TV støtter jo s-video selv om den ikke har separat s-videoinngang. Ellers hadde det ikke funka med s-video via scart. Men jeg er klar over at hvis tv`en til vedkommende er i fra 1800 og brødmangel så funker det svært dårlig.Alder har ingenting å si så lenge vi snakker om TV-er som er under ca 15 år. Spørsmålet er om hvor påkostet apparatet er. Hvis du ikke vet det så er bortimot alle billige TV-er med kun én scart som er solgt de siste årene uten støtte for s-video. Forslaget ditt funker på bl.a. de fleste litt påkostede Sony, Panasonic og Philips TV-er. Men på f.eks. nyere Finlux og Grundig TV-er må man inn i menyene og definere signalstandard. Og for at tipset ditt skal funke så må man også bruke riktig scart. Hvis det er flere scarter, er det vanligvis bare en som støtter s-video. Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 kansje han som starter tråden kunne si ett ord eller to om han har fått ting til å fungere? eller kansje fortelle mer om hvordan tv han har, så det går å hjelpe han? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) glem det, jeg misforsto noe. Trådstarter trenger å fortelle oss hva slags tv han har iallefall . Endret 7. mars 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Halibut Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hvor mange pin utganger er det på s-video utgangen (antall hull) ? Er det en 7 pins? eller 4? Jeg har to lap top`er som begge har 7 pins utgang....får svart hvitt her også..på begge maskiner..har testet på flere tv`er.. Har hørt jeg må få tak i en adapter; fra 7 pins til 4 pins for å få farge.Har enda ikke funnet ut hvor man kan få tak i det.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 S-Video er 4 (pluss skjerming) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå