k.kr Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei, jeg har en 22" compaq skjerm (P1220) på ati Sapphire 9600 series sk. Jeg jeg kjøpte skjermen brukt for en "billig" penge uten kabel. Kabelen jeg kjøpte var en 15pin m/m skjermet og av høy kvalitet. Problemet er at skjerm og kort ikke ser ut til å noe forbindelse. Jeg får brukt skjermen men skjermen vil ikke endre hertzen selv om jeg endrer instillingene. Hva kan vere problemet??? Hilsen 22" + 60hz = grilla i hue Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Avhengig av hvilke Catalyst drivere du kjører, burde det være ganske enkelt å gå forbi. I grunn og bunn har du med ATi kontroll panelet mulighet til å sette maksimal Hz / refresh rate for hver skjerm du kjører. Dette vil fungere som en sperre, i tilfelle en uansett forsøker å sette f.eks. 120Hz og maksimum ligger på 100. På min virkelig gamle 21" CRT, som min søster nå bruker, var denne f.eks. satt til 60Hz. Det betyr at selv 800x600 på 85Hz ble vist som 60Hz, selv om jeg ba om 85Hz. For å gå forbi dette, se følgende og sett egne verdier du vet skjermen takler, f.eks. 1280x960 på 85Hz. Gamle drivere - Gå inn i kontroll panelet, velg Displays tabben, og klikk på skjermen. Med ATi Catalyst Control Center, ta en titt på Monitor Properties -> Attributes. Håper det hjelper! Hvis ikke får du neppe sove så fryktelig godt inatt :!: Endret 4. mars 2005 av Boye Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Nå har jeg prøvd forslagene ovenfor, men skjermen blir bare værre... selv om jeg justerer egenskapene vil ikke skjermen endre hertzen, jeg får fortsatt: FH-63,9kHz FV-60Hz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå