Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer å kjøpe Chrysler Stratus

Anbefalte innlegg

I og med at Opeln har tatt kveld må jeg ha ny bil.

Har funnet ut at Chrysler Stratus gir utrolig mye for pengene.

Er det noen som har noe å formidle i den sammenheng utover det jeg har listet opp? Tenker på ting som er verdt å passe på, kanskje unngå.

Positive ting ved bilen:

Galvanisert karosseri

Automatgir med tiptronic

Prisen! (har et tilbud på 45000kr for en strøken 98-mod med 166000km, se bilde)

Mye for pengene

Ligger som støpt på veien ifølge andre

Fin vinterbil (FWD)

El speil, vindu

Negative:

Lav bil (bunnpanne)

Dårlig orginal toppakning

(Normalt høyt oljeforbruk)

653050-bilde2-dsc00438.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldrene til dama har en sånn...

Er en god bil å kjøre også er det heller ikke mye som går "gæli" på de...

Med tanke på oljeforbruket, så gikk det ned etter at de bytta den originale toppakninga... (logisk på sett og vis)

Som du nevner så er det en kjempemessig vinterbil, og det ligger godt på veien, sommer som vinter :thumbs:

Er jo litt xtra gøy med den automatkassa der å da (kan bli dyrt forbi noen av fotoboksene til oslo :whistle: )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vurderer selv Chrysler i nærmeste framtid. Har et tilbud på en Stratus..eieren var nokså lei fordi styringen på Stratusene er nokså sensitive. Man blir å styre og styre hele tiden, den skulle vært litt mer stram om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Er det en ting som virkelig imponerer meg med Stratusen så er det den enorme plassen i kupéen. Det som ikke var like flott var hvor mye grå plast de hadde fått plass til inni der, men for 45 000 er det mye bil for pengene vil jeg tro. Så forresten hele tre forskjellige automat-Stratuser på bilauksjon i Oslo med anmerkningene "slitt" og "defekt" girkasse.

Lenke til kommentar

Disponerte en slik en stund. 95-modell 2,0 LX, manuell kasse.

Bilen ble forholdsvis pent kjørt, og alle servicer er fulgt. Den har nå gått ca 150.000 km.

Førersetet ble fortere slitt hull i enn andre biler jeg har kjørt.

Ujevn tomgang, "døde" mye vinterstid uten åpenbar grunn.

Bensintankmåler (føler i tanken) røk.

Mye hjulstøy.

Setene har litt dårlig sittestøtte.

Høy lasteterskel på bagasjerom.

Dyrt merkeverksted (Ålesund) og korte intervaller mellom servicer = dyr å ha.

Mange slitedeler og litt ekstra har røket, men det er vel vanlig på en 10 år gammel bil.

Kun kassettspiller + RDS radio, CD-skifter skulle de ha 6000 ekstra for + montering.

Du trenger doktorgrad for å skifte lyspærer fremme.

Litt veike lykter fremme, blant de svakeste jeg har prøvd faktisk.

Veldig lett på rattet.

Ligger som et fjell på veien, til tross for god komfort.

God plass deluxe, også til stoore personer om det trengs.

Stort bagasjerom.

Sprek.

Air condition, ABS, airbags, sentrallås og elektriske vinduer og speil er standard.

Mer kommer om jeg kommer på mer..

Med en god tilstandsrapport er denne bilen mye for pengene! Ville aldri privat-kjøpt en uten.

Lenke til kommentar
Er det en ting som virkelig imponerer meg med Stratusen så er det den enorme plassen i kupéen. Det som ikke var like flott var hvor mye grå plast de hadde fått plass til inni der, men for 45 000 er det mye bil for pengene vil jeg tro. Så forresten hele tre forskjellige automat-Stratuser på bilauksjon i Oslo med anmerkningene "slitt" og "defekt" girkasse.

Girgassa på denne (og andre Chrysler-modeller fra denne tiden) har vel blitt litt kritisert og vært noen problemer med..?

Lenke til kommentar

Girkassa er ifølge en Chrysler-mekaniker jeg snakket med ganske grov. Jeg synes den var helt ok. På merkeverksted her i Trondheim hadde dem ikke byttet noe særlig med girkasser.

Hmm vil ikke si at bilen er sprek med sine 133hk og 1400kg....

Jepp det er mye plast inni.

Ser svært mange av den på veiene daglig, og sitter og drømmer litt for det er igrunn en fin bil.

Mulig bensintankmåleren er et svakt punkt, har hørt flere plasser at den er litt på jordet...

Jeg vil også anbefale tilstandsrapport hvis noen tenker på å kjøpe denne. Spesielt syreledd og hjullager er mye byttet på disse. Hjullager koster kr.3000 å bytte pr hjul!

Blir nok ikke no ny bil på meg, setter heller istand Opeln på grunn av økonomien.

Se Worklog ;)

Lenke til kommentar

Chrysler Stratus har i følge NAF sin bruktbilrapport færre feil enn gjennomsnittet faktisk. OG det er fortsatt ikke samme girkasse som på Voyager. Det er veldig mange leasingbiler ute på markedet (var jo veldig populær firmabil) og styrer man unna disse, bør man finne det ekte gullet.

Btw, finnes også med 2,5L V6'er for de som synes 2 litern blir for kjedelig.. Finnes også kompressorkit i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har akkurat kjøpt meg Chrysler stratus, å er skikkelig fornøyd.

Hvis du skal slippe unna med noen lapper, så kjøp en stratus uten automatkasse.

Men. Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt angel eyes lykter til stratus`n?????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...