Gå til innhold

Matrox Parhelia 512 Benchmarks !!

flydman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skuffen resulter dei har fått..

dei klarer sikkert å lage noen driver ein eller annan gang slik at ytelsen blir ein god del bedre, var ikkje det slik med 400 korte og i si tid at det scora dorlegt når det kom men det var eit godt kor lenge etterpå og, for når nye driver kom så vart det rasker...

Lenke til kommentar

Jeje. Yter ikke bedre enn R8500 engang. Litt skuffende. Men man må huske at Radeon 8500 har forbedret seg STORT siden det kom ut. De første driverene søg hardt, og hadde ikke støtte for flere av de implementerte funksjonene i kortet. Mitt Radeon har gått opp godt over 1000 poeng i 3dMark med bare driveroppdateringer. Gi Parhelia litt tid, og jeg tror at det kan bli bra. Men noe toppkort på 3D-ytelse blir det nok aldri dessverre...

Lenke til kommentar

Må si at jeg gledet meg til dette kortet skulle kommer, og håpet inderlig at det kunne være et alternativ til Nvidia (og Ati). Derfor er det ganske skuffende å se at Parhelia ikke engang kan konkurere med dagens kort, ei heller morgendagens. For å gjøre vondt verre har nå John Carmack komentert kortet og han er ikke noe særlig fornøyd med det og dets ytelse i forbindelse med Doom 3. Sjekk Bluesnews for nærmere info.

Lenke til kommentar

Må si at Parhelia antagelig kommer til å yte suverent når det har gått en 4-5 uker.

Matrox har helt klart tenkt å satse på gamer markedet, og de jobber antagelig med bedre drivere som kan skaffe kortet mellom 30-50% bedre ytelse enn de som her er presentert.

Dere må tenke på at Matrox antagelig framskyndet slippen av kortet, og derfor sendte med litt dårlige drivere som ikke var ferdig utviklet. Dette har vi sett før, og tingene har kort tid etterpå blitt bedre.

For alt det vi vet, så kan det hende at de kortene som ble sendt ut til hardware sidene var "tidlige" utgaver som ikke egentlig skulle bli sendt ut.

Matrox er ikke dumme....de vet hva slags kraft det ligger i denne chipen. De er ikke villige til å gå konkurs for dette opplegget, de kan ikke satse alt på et dårlig produkt.

Bare noen synspunkter.

-Unicron.

Lenke til kommentar

Matrox har aldri hevdet at Parhelia vil være en "GF4 killer". Det dem har sagt at Parhelia ikke vil slå GF4Ti under vanlige test forhold, men Parhelia vil vise muskler med AA og anisotropic filtering, med lang lavere ytelsetap enn GF4Ti.

Kanskje man burde legge mer vekt på test resultatene med AA og anisotropic filtering enn "vanlige" testforhold. Jeg tror nok at test resultater uten AA og anisotropic etterhvert blir like uinteressant som test resultater med 16bit farger.

Lenke til kommentar

Mesteparten av dere har sikkert sett det for lenge siden, men man kan jo nevne at AnandTech og Tom's Hardware har ferdige reviews av kortene også... Samma greiene over hele fjøla - sterk på AA (til tider), men ellers endel dårligere enn nVidia og ATI.

Selv ble jeg utrolig skuffet - forhåpningene var vel kanskje skrudd opp ett hakk for mye og, men...

http://www.anandtech.com

http://www.tomshardware.com

Lenke til kommentar

Riktignok skummet jeg fort gjennom, men presterte PCworld å kjøre rundt 25 benchmarks hvor ikke EN eneste var med noen som helst AA på ???? Det er jo hele poenget med Parhelia, uten AA er det jo crap.... Og det sier jo Matrox selv...

Cobos

Lenke til kommentar

Quote:

MistaPi skrev (2002-06-26 11:47):

Matrox har aldri hevdet at Parhelia vil være en "GF4 killer". Det dem har sagt at Parhelia ikke vil slå GF4Ti under vanlige test forhold, men Parhelia vil vise muskler med AA og anisotropic filtering, med lang lavere ytelsetap enn GF4Ti.

Vel, det er da det de fleste web-site(inkludert hw.no) som har kalt Parhelia "GF4-killer".Er vel skapt under forventingene til kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...