John B Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei dere. Jeg har sett etter gode PC-tilbud for en PC som skal brukes til spilling og 3d-grafikk. Jeg har ikke blitt spesielt imponert av de tilbudene jeg har sett (skal kjøpe ferdig-ut-av-boksen pc). Men så fant jeg et tilbud fra Elkjøp. Er den noe å satse på? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Eventuelle erfaringer? Hva med grafikkortet, må det kastes rett ut ? Takk på forhånd Lenke til kommentar
John B Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Forresten, fra før av har jeg en 2.8ghz p4 sammen med radeon 9800 pro 128mb. Vil forskjellen på disse to systemene være store "nok". Grunnen til at jeg velger å kjøpe ny PC er hovedsaklig på grunn av de store problemene som hardwaren i den gamle PCen har gitt meg. Lenke til kommentar
John B Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 *bump* Trenger virkelig noen gode råd; evt. evaluere de tre stasjonære PCene hos elkjop.no . Er nødt å bestille imorgen allerede så hvis noen har tid ville jeg satt veldig pris på om dere skrev noen ord Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Beklager, varen finnes ikke i internettbutikken Lenke til kommentar
John B Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Er klar over det.. Hvordan ville dere rangert http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text MOT http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Maskinen skal som sagt bli brukt mye til spilling Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 begge skjermkortene på disse er jo ganske sugent da Elkjøp er en sugen plass å kjøpe fra generelt dette er et mye bedre kjøp Lenke til kommentar
John B Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Er klar over at skjermkortene er sugne. Hva med denne; http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=46375 ? Jeg er som sagt ute etter en maskin som skal brukes til spilling og rendering. Men sliter veldig med å finne gode tilbud, helst vil jeg finne en maskin som jeg kan kjøpe i butikk. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Er klar over at skjermkortene er sugne. Hva med denne; http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=46375 ? Jeg er som sagt ute etter en maskin som skal brukes til spilling og rendering. Men sliter veldig med å finne gode tilbud, helst vil jeg finne en maskin som jeg kan kjøpe i butikk. ser grei ut den der, men maskinen jeg linket til er bedre Lenke til kommentar
John B Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Likte den du linket til Ikke umulig det blir den, men har 0 erfaring med netshop.no .. Ikke har jeg peiling om det er et system som man kan bygge på . Om du kan svare på dette ville det vært koslig på en fredagskveld Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Likte den du linket til Ikke umulig det blir den, men har 0 erfaring med netshop.no .. Ikke har jeg peiling om det er et system som man kan bygge på . Om du kan svare på dette ville det vært koslig på en fredagskveld jeg har meget god erfaring med netshop.no, de lever sakene fort! de er vell den beste netshoppen jeg vet om, tar ikke mange dager fra du bestiller til du får det. meget god service har de også, det er også et system du kan bygge videre på ja, meget fremtidsrettet. snakker du me de, kan du sikkert få de til å sette inn et hovedkort me SLI, da blir det enda lettere å oppgradere senre Lenke til kommentar
John B Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Den PCen du fortalte meg om er IKKE AMD64 .. Da skulle man tro at Elkjøp sitt tilbud var bedre (tross alt AMD64 3700+). Kan godt være jeg likesågreit velger å bygge egen, men da trenger jeg nok litt hjelp med valg av hardware + hvordan jeg skal unngå overoppheting osv. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Maskina "Shade22" linker til er A64 og S939 nForce4 SLI hovedkort i nForce4 er SATAII forberedt og disken i maskina fra MPX har "litt" SATA 2 funksjon(er): NCQ - ikke farten, siden "komplette" SATAII disker ikke er i handel enda. Maskina fra Elkjøp med A64 3700+ er ei S754 maskin, S939 prosessor blir ikke levert i 3700+, S754 kan ikke kjøre dualram (kan ha så mange minnebrikker kortet kan ha 3-4?). MPX gir god støtte på maskina si med 3 år "På Stedet Service" og 3 år tlf. support alle dager Klart mer "spennende" å sette alt sammen selv, krever litt mer "research" her i HW forumet og hos leverandører av hovedkort og andre komponenter. Her er MPX maskina Lenke til kommentar
Thel Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Den maskinen der skal du ikke satse på til 3d, da skjermkortet er et x300, noe som er dårligere en ditt 9800pro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå