Bogan Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg har ikke mye peiling på hifi så håper dere har. Har en 4*45w cdspiller 2 små høutalere foran (fadet mye ned) og kjøpte 2 9*6" bak. Problemet med dette er at ved "høyt" volum så er det utlolig dårlig nedre båndbredde på høytalerene bak.. Dvs de skurrer ved lavefrekvenser. Når jeg har kommet til punktet hvor dypefrekvenser i lyden blir skurr kan jeg skru opp volumet 10-20% og få skurr uansett... Av og til hender det at "tålegrensen" går betraktlig ned. Dvs problemet oppstår ved 65-75% av normalt nivå de ville skurret på.. Noen som vet hva dette kan være? Eneste jeg tenker på er at det er dårlig forbindelse fra cd spiller til høytalere. 1 pga at nivået endrer seg noen få ganger. 2 pga at da jeg monterte de var den gamle koblingen bare et snitt i en ledning med høyttaler ledning snurret rundt Lat som jeg er gjorde jeg det samme... Håper på hjelp Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Dette kan tyde på at du har et mindre godt kabelsystem. Vær også oppmerksom på at det er begrenset hvor mye bass du kan spille med noen 6*9 og en vanlig cd-spiller. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Ja er nok kabelsystemet siden det noen ganger er lavere volum som aksepteres.. Og jeg vet og at koblingene er forkastelige... vet 6*9 ikke gir mye men vet og at det gir mer bass en som så... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Sånn rent teknisk hva skyldes dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå