Gå til innhold

Sanger og artister som blander musikksjangre.

sluffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du har jo det norske bandet Gåte, som blander "progressiv" rock med folkemusikk..

Og hadde du lest forste post, hadde du kanskje fått med deg at jeg hører på de.

ahh.. beklager :blush:

trudde jeg hadde lest gjennom alt, men nå ser jeg at jeg ikke hadde gjort det!

* skjerpe seg *

Lenke til kommentar

Prøv Incredible Stringle Band. Spesielt skiva "The Hangman's Beautiful Daughter". En blanding av psychedelia, britisk folkerock, syremusikk og asiatiske instrumenter...

Edit:

One of the most engaging groups to emerge from the esoteric '60s was the Incredible String Band

The Hangman's Beautiful Daughter: The ISB's most ambitious album, with Williamson and Heron employing an arsenal of unusual instruments (sitar, gimbri, pan pipe, oud, chahanai, and more), and Dolly Collins adding a couple of the more dignified arrangements. It's usually considered their most important effort by critics, but there were also traces of the sprawling, occasionally grating lack of focus that would increasingly come to characterize their work.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Noen som har flere forslag? Likte Mr. Bungle og Lumsk meget godt ;)

Om du likte Mr. Bungle så kan du jo sjekke ut Devin Townsend - Infinity.

Dette albumet har flere ganske sprø låter, som f.eks Ants og War. Du finner også tidenes mest fengende refreng noensinne her...sjekk ut den musikalinspirerte låten Bad Devil og hør. :)

Om Andrew Lloyd Webber hadde laget metal så ville nok resultatet lignet mye på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...