d0ppler Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 du har jo det norske bandet Gåte, som blander "progressiv" rock med folkemusikk.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 du har jo det norske bandet Gåte, som blander "progressiv" rock med folkemusikk.. Og hadde du lest forste post, hadde du kanskje fått med deg at jeg hører på de. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 du har jo det norske bandet Gåte, som blander "progressiv" rock med folkemusikk.. Og hadde du lest forste post, hadde du kanskje fått med deg at jeg hører på de. ahh.. beklager trudde jeg hadde lest gjennom alt, men nå ser jeg at jeg ikke hadde gjort det! * skjerpe seg * Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Likte Mr. Bungle meget godt Da bør du definitivt sjekke ut; Estradasphere, Sleepytime Gorilla Musem og Kayo Dot (het tidligere Maudlin of the Well). Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Opeth blander rolige balader med deilig death metal Men utenom metal: Ojj, jeg var blank Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Prøv Incredible Stringle Band. Spesielt skiva "The Hangman's Beautiful Daughter". En blanding av psychedelia, britisk folkerock, syremusikk og asiatiske instrumenter... Edit: One of the most engaging groups to emerge from the esoteric '60s was the Incredible String Band The Hangman's Beautiful Daughter: The ISB's most ambitious album, with Williamson and Heron employing an arsenal of unusual instruments (sitar, gimbri, pan pipe, oud, chahanai, and more), and Dolly Collins adding a couple of the more dignified arrangements. It's usually considered their most important effort by critics, but there were also traces of the sprawling, occasionally grating lack of focus that would increasingly come to characterize their work. Endret 8. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Nå har jeg ikke lest mer enn et par-tre innlegg, men Spyz er vel ganske allsidige i hver enkelt sang? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Withhin Temptation blander musikk på en fantastisk måte. De lager en "sound" som er helt unik og fargesprakende. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Withhin Temptation blander musikk på en fantastisk måte.De lager en "sound" som er helt unik og fargesprakende. Tja, ganske ensidig sjangermessig spør du meg. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Deep Purple mikser jo seg med et symfoniorkester i en konsert, faktisk gaanske knall. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 "Alle" har jo hørt om de, men Sepultura fortjener å bli nevnt. Aggressiv sinnametall + brasiliansk folkemusikk = sant, selv ni år etter. Sjekk ut "Roots". Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Litt off-topic men er det noen som vet hva slags sjanger Kataonia, A perfect circle o.l er? Blanding av hva`? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) A Perfect Circle er vel halv-alternativ tunglett rock eller noe i den duren? Har ikke noe bedre navn for det. Sjangrer er for pyser uansett. Endret 9. mars 2005 av Purify Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 "Alle" har jo hørt om de, men Sepultura fortjener å bli nevnt. Sepultura har vært i samlingen en god stund. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Noen som har flere forslag? Likte Mr. Bungle og Lumsk meget godt Likte du Lumsk er du nødt til å sjekke ut Storm (særlig) og Ásmegin. Endret 10. mars 2005 av Endre Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Noen som har flere forslag? Likte Mr. Bungle og Lumsk meget godt Om du likte Mr. Bungle så kan du jo sjekke ut Devin Townsend - Infinity. Dette albumet har flere ganske sprø låter, som f.eks Ants og War. Du finner også tidenes mest fengende refreng noensinne her...sjekk ut den musikalinspirerte låten Bad Devil og hør. Om Andrew Lloyd Webber hadde laget metal så ville nok resultatet lignet mye på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå