Gå til innhold

hva er det styggeste ordet du kan si til noen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er neger et stygt ord?

Neger betyr slave. De som har fulgt med i historien, skjønner at dette er noe man ikke sier til en person, spesielt ikke om personen er mørkhudet. Blir som å si til en jøde; "hah...ditt gasskammer-offer!" Satt litt på spissen.

Det kan ikke være veldig hyggelig å bli kalt taper. Eller ord som gjør narr av en persons utseende.

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

Har lenge blitt "mobba" fordi jeg er "for hvit" (har lite pigmenter), ikke fordi jeg ikke er ute om sommern eller noe, men jeg kan ikke noe for det...

Å bli mobba for noe du ikke kan noe for, det er nok det værste!

Har blitt kalt ord som "hviting", "hvit neger", "hvite faen" osv.

Endret av midnight_walker
Lenke til kommentar
Det er ikke særlig gøy å bli kalt "et irritasjonsmoment" har jeg erfart.

Kødder du? Da vet du iallefall at du gjør NOE bra! ;) (Bra nok til at personen ikke bare legger merke til deg, men er så irritert at han går til personlig angrep på deg. Alltid et godt tegn, syns jeg iallefall :p )

Lenke til kommentar

Kalte engang ei jente Jævla Invalide Horefaenskap... hun ble lei seg, begynte å grine, og gikk hjem.

(skjedde på ungdomsskolen, 5 år siden..., hu var ei billig tøs som hadde en eller annen form for kronisk sykdom som jeg selvfølgelig måtte ta med i utskjellinga... jeg var sur etter å ha gjort hele jobben i et prosjekt... de barna de barna)

Lenke til kommentar
Det styggeste ordet jeg kommer på nå er "fi**e" selv om det blir brukt mye!

Ja, hvorfor er det egentlig et stygt ord? Det har jeg alltid lurt på. Det er jo ikke akkurat noen stygg ting...? :dontgetit:

Det syggeste ordet i eksistens er: (trommehvirvel) BELGIUM!

Så var den saken oppklart.

Lenke til kommentar
Det styggeste ordet jeg kommer på nå er "fi**e" selv om det blir brukt mye!

Ja, hvorfor er det egentlig et stygt ord? Det har jeg alltid lurt på. Det er jo ikke akkurat noen stygg ting...? :dontgetit:

Fordi akkurat som med homse, kuk, nigger og pakkis er det ord som gjør noe som ikke er negativt til noe negativt.

Lenke til kommentar

Har flere ord og setninger som jeg synes er veldig stygge.

"Kjedelig" er et av dem. Å bli kalt kjedelig må være forferdelig fælt. Samt veldig vanskelig å gjøre noe med. Er tusen andre ting jeg villle heller bli kalt enn kjedelig.

"Idiot", med rette tonefallet og mening bak synes jeg er veldig stygt og nedlatende.

"Du lukter drit". Men her handler det også om tonefall og ansiktsspråk.

Men det handler også om personen. Folk er forskjellige og reagerer forskjellig til kallenavn og ord.

Fikk en gang høre at jeg hadde "jødenese", og det synes jeg var helt genialt morsomt, selv om det for noen kan være veldig ille å få servert. :)

Lenke til kommentar

Har en på jobben som var ute med noen han kjente på byen. Han var litt små full, så kom det en somalier som kompisene hans kjente, somalierene sa ett eller annet om nigger til en av kompisene som var mørk i huden, noe de pleide å si når de treffes, som ingen av dem tok med annet enn ett smil

Så kommer det fra kollegaen min: "Hvordan går det a nigger?", og somalieren trakk kniven. Heldig vis så fikk resten roet ham ned. Men det hjalp vel ikke at kollegaen min er høy, hvit, blond og blå øyne?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...