Karl K Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei. Jeg har et problem med et trådløst nettverksadapter som disconnecter. Min bærbare maskin med XP Pro med SP2 og alle oppdateringer installert, har et trådløst nettverksadapter av typen 3Com OfficeConnect Wireless 11g USB adapter. Maskinen er koblet til en SMC Barricade G (SMC2804WBRP-G) 54 Mbps Wireless Cable/DSL Broadband Router. I tillegg er min stasjonære maskin - også den med XP Pro SP2 installert, koblet til routeren med kabel. Begge maskinene er konfigurert med statisk IP-adresse, nettverksmaske, gateway og DNS. DHCP er disablet på routeren. I tillegg har jeg blitt anbefalt å aktivere NetBIOS over TCP/IP. (Hva er egentlig NetBIOS over TCP/IP?) Problemet er at den bærbare maskinen disconnect'er fra nettverket. Dette skjer uten forutsigbarhet - noen ganger etter bare noen sekunder, andre ganger etter flere timer, det eneste som er forutsigbart er at forbindelsen vil bli brutt. Jeg har lastet ned og installert den siste driveren til 3Com-adapteret, uten at det ga noen resultater. Det er heller ingen problemer med signalstyrke, problemene kommer selv om maskinen står under en meter fra antenna. Adapteret og den trådløse forbindelsen fungerte helt utmerket helt til for bare noen uker siden. Jeg kan likevel ikke sette fingeren på noe konkret jeg har gjort som skulle forårsake disse problemene. Det eneste jeg har gjort i det siste er å konfigurere NAT Virtuel server til å slippe gjennom min Bittorrent-klient. Jeg er takknemmelig for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå