Goliath Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 ... Min Maxtor OneTouchII 300GB tok kvelden to dager siden. Kjøpte den i Desember og alt har funket heelt perfekt intill en kompis merket at overføringen av data ble UTROLIG tregt, virket som at den skrev 1Kb/s sa han. Jeg fikk disken tilbake og skulle på fest den samme kvelden. En annen kompis kjørte meg til festen og fikk låne disken.. Når han skulle bruke den, pep den høyere og høyere og tilslutt hørte man en skikkelig nasty scratche-lyd. Dette med lyden og scratchingen gikk repetivt. Jeg fikk disken tilbake dagen etterpå og testet dette. Jau, denne lyden og scratchingen var der den. Så, jeg skrev en mail til Maxtor og fikk tilbake at jeg skulle dra til forhandleren og bytte den ut. Fikk byttet den ut men nå sitter jeg med en TOM 300Gb disk .. Maxtor sa ikke hva det var men har en følelse på at skriverhodet har dettet ned på platen av en eller annen grunn. Maxtor ga seg veldig lett i den saken, sikkert pga Maxtor VET akkurat hva som skjedde og den lyden var en "feilmelding". Lyden topper den verste HW lyden jeg har hørt, ved siden av feilmontert skjermkort på min første maskin (sånn ule-lyd fra innebygd høyttaler) Det er jo ille at en "backup" disk skal få slike problemer. Er slike eksterne disker noe å stole på egentlig? Jeg ble veldig skeptisk til min eksterne disk akkurat nå! R.I.P "BiGGiE" (sympati hjelper på humøret) Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (sympati hjelper på humøret) dakars lille, du mista Biggie Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (sympati hjelper på humøret) dakars lille, du mista Biggie Lenke til kommentar
dmx Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (sympati hjelper på humøret) dakars lille, du mista Biggie hahahahahahah :!: "dakars lille, du mista Biggie" Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er slike eksterne disker noe å stole på egentlig? Jeg ble veldig skeptisk til min eksterne disk akkurat nå! Søk litt på forumet. det er MANGE som har problemer med nettop extern Maxtor. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Håper det er mindre prob. med ICY box. Skal nemmelig kjøpe det og bruke min gode gamle og ulende 120gb hd fra WD. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 En ekstern disk er like (lite) pålitelig som en intern disk, men så må man ta med faktorene om at en ekstern disk gjerne blir flyttet mer rundt på, får mer fysisk kontakt. Å satse på en ekstern harddisk som eneste backup-kilde er litt uforsiktig, da kan man like gjerne ha alt inne på den interne harddisken. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Mulig det bare er meg, men for min del så betyr uttrykket backup at det er nettopp det.......en backup. Med andre ord så har man en orginal en annen plass. Å ha flere backuper er vel å strekke sikkerheten litt langt? Har man dataene på den orginale lokasjonen + på backup så skal det vel godt gjøres at begge deler tar kvelden samtidig? Er det mange som kjører flere backuper her inne? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 har ikke brukt min disk som backup-disk men en av primærfunskjonene på nettopp eksterne disker er jo backup (iom at de fleste har monter backup-knapp på diskene) ... men backup-løsningen skal jo fungere slik at hvis primærkilden blir ødelagt/borte/fucked up så skal backupdisken gjenopprette dataen som ble borte. Det skal ikke skje at en backupdisk skal stryke med. Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvis det trøster så skjedde akkurat det samme til meg med min 5000xt 250 gb Maxtor. Hørtes ut som lesehodet gikk fram og tilbake repetitivt. En fæl lyd må jeg si...... Klarte ikke å få tilbake dataen..... Fra da av har jeg alltid tatt backup! Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Synd men du er ikke alene! Eksterne Maxtor disker er kjent for å kvelde fullstendig etter 5-8mnd. Vet ikke om dette er pga. elendig kvalitet eller om det er store produksjonsfeil. Bruk garantien (hvis det går) og kjøp en kvalitetsdisk istedet (ref. ikke Maxtor). Håper det er mindre prob. med ICY box.Skal nemmelig kjøpe det og bruke min gode gamle og ulende 120gb hd fra WD. Bare du ikke kjøper første generasjons ICY-BOX bør det gå helt fint. De har dessverre strømforsyvningsfeil i seg, det har visstnok ødelagt flere disker. Jeg trur ikke første generasjons ICY-BOX selges lenger heller Endret 9. mai 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå