Gå til innhold

ATI lanserer Radeon X700 SE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med 64bit minnebuss og 4 pixel pipelines så er SE-utgaven en sterkt amputert utgave av X700. Får håpe prisen blir deretter også. Egentlig synes jeg at ATI har nok med ett kort i den ytelse-klassen: X300. Håper bare ikke at det blir et pris-premium for X700-navnet. Hvis det har det så har det ingen annen misjon enn å lure penger ut av kunder som ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
Det er ivertfall mye bedre enn integret grafikk.

Det hjelper ikke.

Syns Ati kunne droppa den utgivelsen og heller satsa på store kort. Dessuten er jo x600 og x300 "neddi" dær uansett.... Så hva skal vi med enda et kort?

Lenke til kommentar
Det er ivertfall mye bedre enn integret grafikk.

Det hjelper ikke.

Syns Ati kunne droppa den utgivelsen og heller satsa på store kort. Dessuten er jo x600 og x300 "neddi" dær uansett.... Så hva skal vi med enda et kort?

Ja du har et poeng...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe i mot budsjett-skjermkort i noen pris eller ytelseklasser, men jeg synes det blir feil å navngi kortet med X700 og noe med liten skrift som gjør det langt dårligere enn hva X700-navnet indikerer.

Man må jo snart ha en hel ordbok med endelser som LE, MX, SE, Pro Ez osv for å finne ut om kortet yter som fornavnet lover eller ikke. Det er rett og slett hauger med "feller" som etter min mening bare er ute etter å selge et dårligst mulig produkt til en høyest mulig pris. Da mener jeg bransjen har missforstått og bør snu helt om for å konsentrere seg om å gi oss et best mulig produkt for en lavest mulig pris for å gjenvinne vår tillit.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
har 6600 Non-GT 8 pipes forresten?

Både ja og nei. 6600 har 8 PS pipes, men bare 4 ROPs. Dvs den kan arbeide med 8 pixler, men bare skrive ut 4 per clock.

ontopic:

X700 høres bedre ut enn X300 og X600 som nok betyr mer penger i kassa til ATi. En annen mulig tanke er at ATi vil ha ut 3Dc kort i low-range segmentet for å gjøre det mer interesant for spill utviklerene å bruke.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...