RBW Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 ATI lanserer Radeon X700 SE Radeon X700 SE er en nedskalert utgave av Radeon X700. I første omgang vil kortet bare komme i salg på OEM-markedet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Med 64bit minnebuss og 4 pixel pipelines så er SE-utgaven en sterkt amputert utgave av X700. Får håpe prisen blir deretter også. Egentlig synes jeg at ATI har nok med ett kort i den ytelse-klassen: X300. Håper bare ikke at det blir et pris-premium for X700-navnet. Hvis det har det så har det ingen annen misjon enn å lure penger ut av kunder som ikke vet bedre. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Nå vet jeg ikke helt forskjellen på et x600 og x700SE, men jeg antar at de er omtrent like i ytelse. Hvorfor lage så mange kort ?.. et x600 ville vel vært en fin erstatning for x700se. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Synes hele denne utgivelsen er bortkastet. X600-serien dekker fint opp for det behovet dette kortet angivelig skal dekke. Kan ikke se at dette produktet skal fortjene livets rett. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Kan slike kort moddes? Det er ivertfall mye bedre enn integret grafikk. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det er ivertfall mye bedre enn integret grafikk. Det hjelper ikke. Syns Ati kunne droppa den utgivelsen og heller satsa på store kort. Dessuten er jo x600 og x300 "neddi" dær uansett.... Så hva skal vi med enda et kort? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det er ivertfall mye bedre enn integret grafikk. Det hjelper ikke. Syns Ati kunne droppa den utgivelsen og heller satsa på store kort. Dessuten er jo x600 og x300 "neddi" dær uansett.... Så hva skal vi med enda et kort? Ja du har et poeng... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Jeg har ikke noe i mot budsjett-skjermkort i noen pris eller ytelseklasser, men jeg synes det blir feil å navngi kortet med X700 og noe med liten skrift som gjør det langt dårligere enn hva X700-navnet indikerer. Man må jo snart ha en hel ordbok med endelser som LE, MX, SE, Pro Ez osv for å finne ut om kortet yter som fornavnet lover eller ikke. Det er rett og slett hauger med "feller" som etter min mening bare er ute etter å selge et dårligst mulig produkt til en høyest mulig pris. Da mener jeg bransjen har missforstått og bør snu helt om for å konsentrere seg om å gi oss et best mulig produkt for en lavest mulig pris for å gjenvinne vår tillit. Endret 4. mars 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Står ingen ting i artikkelen om Radeon X700 SE kommer i AGP i tillegg til PCIe... dårlig Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er jo også mulig at ati (og Nvidia for den saks skyld) lager slike grafikkløsninger siden store pc levrandører som Dell osv vil ha billigst mulig x700 kort får å "lure" kunden? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 jepp. er nok for OEM markedet på lik linje med X800SE. Men hvis prisen kommer seg under 1000-lappen og den kan låses opp, ser jeg et fint potensiale. har 6600 Non-GT 8 pipes forresten? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 har 6600 Non-GT 8 pipes forresten? Ja Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) har 6600 Non-GT 8 pipes forresten? Både ja og nei. 6600 har 8 PS pipes, men bare 4 ROPs. Dvs den kan arbeide med 8 pixler, men bare skrive ut 4 per clock. ontopic: X700 høres bedre ut enn X300 og X600 som nok betyr mer penger i kassa til ATi. En annen mulig tanke er at ATi vil ha ut 3Dc kort i low-range segmentet for å gjøre det mer interesant for spill utviklerene å bruke. Endret 6. mars 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå