Gå til innhold

Starte sin egen netshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor inngående vil du ha det ?

Fra planstadie -> etableringsfasen -> budsjettering -> kapitalbehov -> markedsanalyse-> risikoanalyse -> selskapsform -> skatteregler - > programvare -> markedsføring -> logestikk ?

Endret av Osse
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvor inngående vil du ha det ?

Jeg vil selvfølgelig ha det så detaljert som mulig..

anbefaler deg å ta ett søk, da ting omkring dette temaet har vært tatt opp tidligere på forumet

Tviler ikke, men hva i all verden skal jeg søke etter da? Har forsøkt, ikke funnet noe særlig.

Lenke til kommentar

Sitter her og tar meg en liten etter påske dr??

Det du i må tenke mest på er :

Markedsføring, det hjelper lite å sette opp en webshop dersom ingen vet om den, her må du benytte andre markedkaneler i starten for å markedsføre siden din.

Selskapsform, AS eller privat, eventuelt utenlandsk AS - Fordeler og ulemper med det

Kapitalbehov - Meget viktig, du må ha en kapitalbase med rom for utgifter i starten.

Varer: Importere selv, eller scandinaviske distribitører. Går ikke i så meget detalj her, da jeg ikke vet hvor mye du kan om import. Men fremskaff deg transportør i det landet du vil importere fra, lær deg om begrep som omhandler betalingsform, sett opp en liten standartekst hvor du meget rundt forklarer litt om firmaet, uten å direkte lyve mener jeg :innocent:

Produker : Hvilke produkter du skal satse på, bruk tid her er bortimot håpløst å gå for standard PC, kan gå dersom du kan hente varene selv hos grossist, men uumulig dersom du må betale frakt. TT er dessverre det mest vanlige, men også risikofylt. Vel du må kunne de begrepene der.

Ha eget Faxnummer ! viktig dersom du skal drive med import og bli tatt seriøst.

Dette er noen hovedpunkter, men når jeg ikke vet hva du kan frafør så er det vanskelig å gi råd, en guide for firmaoppstart, markedsføring webshopoppbygg tar for lang tid å skrive.

Bruk hva vi kaller sundt bondevett, vær forsiktig med unødvendige investeringer osv.

Men viktigst av alt sørg for at du er skikkelig finansiert, er talløse firmaer med gode ideer og gode produkter som har gått dukken fordi de var underfinansiert. Og skal du begynne i det små så sørg for at du sjekker "pængpongen" for hvert steg du tar vidre.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

gå inn på søk på occommerce eller noe sånt, litt sent for stavekontroll.

Etter å ha lest om dem, kan du bestille web pakken fra www.siteground.com, de setter den opp automatisk for deg. Billig erdet også, Jeg betaler 48USD hvert år for full pakke, samt service jeg aldri har sett maken til i Norge.

Videre. Markedsføring er det viktigste. Gi F*** i produktene du har der, men du får ikke noe salg uten Markedsføring. Selv om det du selger er i ypperste klasse.

Registrer deg også som et NUF selskap (Faller inn under Aksjeloven) Da er du trygg, om noe skulle skjære deg...

Lykketil videre.

Lenke til kommentar
gå inn på søk på occommerce eller noe sånt, litt sent for stavekontroll.

Etter å ha lest om dem, kan du bestille web pakken fra www.siteground.com, de setter den opp automatisk for deg. Billig erdet også, Jeg betaler 48USD hvert år for full pakke, samt service jeg aldri har sett maken til i Norge.

Videre. Markedsføring er det viktigste. Gi F*** i produktene du har der, men du får ikke noe salg uten Markedsføring. Selv om det du selger er i ypperste klasse.

Registrer deg også som et NUF selskap (Faller inn under Aksjeloven) Da er du trygg, om noe skulle skjære deg...

Lykketil videre.

hehe, typisk as, idet jeg roser siteground.com, så viser det seg at det er en server feil på de serverne som er plassert i Texas. Inkludert den jeg er logget til. Typisk............. ARG :no:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...