Gå til innhold

usunt og flytte pc en i bil?


Anbefalte innlegg

En PC på 20 kg i baksetet er nok til å drepe en person ved bråbrems fra 50km/t ... Bare så dere har det i bakhodet...

Det er neppe noe problem, om bilbelte kan stoppe en fyr på 100 kg kan det sikkert stoppe en pc på 20 kg.

 

AtW

Han mente nok hvis datamaskinen sto usikkret :p:innocent:

 

Jeg lar maskinen ligge i bagasjerommet jeg... :thumbup: Har fungert til nå :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En PC på 20 kg i baksetet er nok til å drepe en person ved bråbrems fra 50km/t ... Bare så dere har det i bakhodet...

Det er neppe noe problem, om bilbelte kan stoppe en fyr på 100 kg kan det sikkert stoppe en pc på 20 kg.

 

AtW

Han mente nok hvis datamaskinen sto usikkret :p:innocent:

 

Jeg lar maskinen ligge i bagasjerommet jeg... :thumbup: Har fungert til nå :yes:

Mente hvis den lå løs ja :) Var vel egentlig ment som en oppfordring til å spenne fast PCene deres... :)

 

Og Lou; hvordan kan en skumgummimatte UNDER en PC dempe G-kreftene?!?

Lenke til kommentar
Og Lou; hvordan kan en skumgummimatte UNDER en PC dempe G-kreftene?!?

 

Demper neppe G-krefter nei... :hmm:

 

Må vel være for å hindre at pcen blir oppskrapet... hvis man har slik et fint kabinett :p:blush::(

Endret av acon
Lenke til kommentar

Da jeg og en kompis skulle linke command&conquer i gode gamle 486-dager skulle han bære maskinen sin bort til meg. Siden det var vinter og rimelig glatt ute var han så uheldig å ramle bakover på et betonggulv og mistet maskinen rett i betongen få millimeter fra hans hellige juveler. Jeg husker det skranglet i kassa etterpå, da festene til cpu-kjøleren hadde røket. Etter å ha festet kjøleren med en strikk (av alle ting) fungerte den glimrende uten tegn til varige mén. Det er mulig strikken har blitt morken idag, men det er vel også det eneste.

 

M.a.o. En PC tåler ofte mye juling, men det er jo greit å sikre den f.eks. i baksetet med sikkerhetsbelte el.l.

Lenke til kommentar
Og Lou; hvordan kan en skumgummimatte UNDER en PC dempe G-kreftene?!?

Demper neppe G-krefter nei... :hmm:

 

Må vel være for å hindre at pcen blir oppskrapet... hvis man har slik et fint kabinett :p:blush::(

Skumgummi (eller et sete) under PC'n hjelper godt mot G-krefter.. Ikke de jevne G-kreftene som man får i svinger, men G-krefter som f.eks når man kjører over en fartshump eller et hull i veien. For å illustrere det svært billedlig: Tenk deg at du frakter to rå egg: ett trygt plassert i en eske med skumgummi i bunn og langs kantene, og ett som ligger løst i bagasjerommet. Begge klarer nok fint jevne myke svinger, mens det løse vil rakst knuse når du passerer første ujevnhet i asfalten. G-kreftene har ødelagt det.

 

PS. Jeg fikk en kamerat til å bære PC'n min mens jeg bærte skjermen til bilen for en stund siden. Han holdt i en åpen CDrom-brønn, lokket over løsnet, han mistet taket og PC'n deiset i bakken fra drøyt 1m høyde. Plastsokkelen under kabinettet knuste, men alt inni overlevde heldigvis, alle 3 harddiskene, CPU-kjøleren og resten, selv om kabinettet ble en smule skjevt. Jaja, shit au, det var et møkkakabinett og en møkkaPC så jeg ble ikke så sur.

Lenke til kommentar
Men hva med frakt av pc med vannkjøling??? Skal man tappe ut vannet? eller skal man la det være i? :dontgetit:

La det være i!! Jeg har vannkjøling og fraktet pcem min mye, dog så bikker jeg ikke på pcen min, da jeg har den vannpumpe saken som er litt lekk, men aldri opplevd noe problem med det, annet enn da jeg veltet pcen... MASSE vann på mobo, skjermkort, ram osv.. lot det tørke 2dager på badet. HELT fint det nå :p

Lenke til kommentar

Har selv mista kabinettet mitt i bakken flere ganger også velta det når det har stått på..

Rista på hardisken mens han sto på

Kasta hardisken i veggen

Tråkket på et skjermkort

 

Og det eneste som har blitt ødelagt hos meg er et gammelt skjermkort som lå i en skuffe i en sånn anti-statisk pose ting og en switch som ble tatt av lynet.

 

Nå anbefaller jeg ikke noen å kaste eller miste datautstyr i veggen eller gulvet.

Men med en maskin vet du aldri hva som kan skje ;=P men det går vell som regel greit?

Lenke til kommentar
Og Lou; hvordan kan en skumgummimatte UNDER en PC dempe G-kreftene?!?

Demper neppe G-krefter nei... :hmm:

 

Må vel være for å hindre at pcen blir oppskrapet... hvis man har slik et fint kabinett :p:blush::(

Skumgummi (eller et sete) under PC'n hjelper godt mot G-krefter.. Ikke de jevne G-kreftene som man får i svinger, men G-krefter som f.eks når man kjører over en fartshump eller et hull i veien. For å illustrere det svært billedlig: Tenk deg at du frakter to rå egg: ett trygt plassert i en eske med skumgummi i bunn og langs kantene, og ett som ligger løst i bagasjerommet. Begge klarer nok fint jevne myke svinger, mens det løse vil rakst knuse når du passerer første ujevnhet i asfalten. G-kreftene har ødelagt det.

 

PS. Jeg fikk en kamerat til å bære PC'n min mens jeg bærte skjermen til bilen for en stund siden. Han holdt i en åpen CDrom-brønn, lokket over løsnet, han mistet taket og PC'n deiset i bakken fra drøyt 1m høyde. Plastsokkelen under kabinettet knuste, men alt inni overlevde heldigvis, alle 3 harddiskene, CPU-kjøleren og resten, selv om kabinettet ble en smule skjevt. Jaja, shit au, det var et møkkakabinett og en møkkaPC så jeg ble ikke så sur.

Tenkte du da på kraften G som trekker ting nedover?

For jeg tenkte på G-krefter som følge av sideveis akselerasjon, sentripetalakselerasjon;

en skumgummimatte UNDER en PC kan ikke sikre den mot å gå i døra på andre siden av bilen.

Lenke til kommentar

[ReXoR]: Godt poeng! PC'n min overlevde et fall på en drøy meter uten emballasje selv om understellet knuste, men mange måneder senere fikk samme PC'n derimot flere defekte komponenter da den ble ødelagt i postgangen, til tross for svært god emballasje rundt både PC'en og de komponentene jeg hadde løsnet for å pakke inn ekstra godt inni Pc'n. Det sier litt om hvordan posten behandler pakkene... :roll:

 

Ikke for å starte igjen men: La oss få skikkelig konkurranse på post i norge!

Lenke til kommentar
Tenkte du da på kraften G som trekker ting nedover?

For jeg tenkte på G-krefter som følge av sideveis akselerasjon, sentripetalakselerasjon;

en skumgummimatte UNDER en PC kan ikke sikre den mot å gå i døra på andre siden av bilen.

Ja, den G-kraften som PC'n opplever når vi kjører over humper. Et brøkdel av ett sekund føles ting nesten vektløst, neste brøkdel deiser det i bunnen av bagasjerommet med 30G. Rystelser er også G-krefter.

Lenke til kommentar

Jeg mistet mitt bigtower fra 1m høyde fra bordet og ned på gulvet.

Det som skjedde var at sidedøren ble litt skjev og var lei å få tatt ut og inn og tastaturkabel ble dratt og bøyd og skjermkort metallplaten ble bøyd men heldighvis da jeg startet opp så fyrte det med bilde og klarte 3d & Pc mark med samme resultater.

Lenke til kommentar

helt enig, pc'er tåler mye! jeg har mistet pc'n min 2 ganger i bakken (første gangen var det kompisen min), og begge ganger ble kabinettet ganske misformet... første gangen måtte jeg kjøpe et nytt et, mens andre gangen .. så sto jeg i 20 min med hammer og rettet ut front, og sidedører... og eneste som ble ødelagt var floppy og cpu vifte :p

 

å ha den i bil er ikke noe farlig, bare du tar noe forhåndsregler, eks. legg dem stødig, ta på belte, legge noe mykt rundt osv. og ikke la dem ligge over natten i minusgrader :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...