Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kan du ikke kjøpe en skikkelig forsterker/receiver og 2 ordentlige fronthøytalere, som f.eks de jeg nevnte, eller noe andre... Så kan du kjøpe bakhøytalere, senter og sub etter hvert som pengene kommer... Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kan du ikke kjøpe en skikkelig forsterker/receiver og 2 ordentlige fronthøytalere, som f.eks de jeg nevnte, eller noe andre...Så kan du kjøpe bakhøytalere, senter og sub etter hvert som pengene kommer... Eller kjøpe en reciver og bakhøytalerne først. Så kjøpe front og senter senere.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hva er meninga med det da?? Er jo viktigere med lyd forfra da... Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Flytte de bak etter hvert. Så han får seg noen bra fronthøytalere når han har råd.... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Noen skikkelige bakhøytalere med andre ord?? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Pakke2, ca 6000:Gale 3040 og Nad c352 Ikke nødvendig med C352 til de høyttalerene. 320BEE drar de mer enn godt nok. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Tenker dere på sorround no? Siden det er så mange høgtalerer? Har 2 fra før som eg har tenkt å bruke, kan dei fungere som bakhøgtalerer? Hva er det som er kjennetegn for en bakhøgtaler? Er det "passive" høgtalerer i forhold til de andre? De 2 høgtalerene er det ganske klar og fin lyd i, dei skal koblast i uansett tror eg.. Blir sikkert ikkje behov for å kjøpe 2 stk bak og 2 stk fronthøgtalerer da. Fortsett og send inn tipps på reciver og diskanter mvh Kizz Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg ville begynt med en ordentlig receiver/forsterker og noen høytalere forran, som du evt. kan flytte bak seinere... Klipsch er i hvert fall noe jeg liker godt, så det burde være et bra valg tror jeg da Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Ok. Trur eg skal bruke dei eg har no til bakhøgtalerer så kjøper eg noken å ha framme. klipsch? Kor finne du dei? Eg leitar litt på hifiklubben.no Men er det verdt å invistere i 3045 istedenfor 3040? Vil eg merke stor forskjell? Trur eg kjem til å kjøpe Nad c352 visst ignen har noke stort imot det? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Klipsch finner bland annet her. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Er det stor forskjell på NAD 743v2 og på NAD c352? Den førstenemnte er sorround forsterkar, og den andre ikkje. Vil lyden bli bedre med dette oppsettet da? 2 stk bakhøgtalerer 2 stk Gale 3040 1. heimelaga bass. Hvilken forsterkar vil fungere best? Maks 4000 kr. Vil den klare å kjøre settet over? EDIT: Skal ikkje kjøpe noko sorround anlegg. Er det vits med sorround forsterkar då? Visst det er samme pris, så kvifor ikkje liksom? Muligens eg oppgraderar om nokre år sant. LINK til forsterkarar:NAD 743v2 NAD c352Gale 3040 Endret 12. mai 2005 av kazzkizz Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Skal du ikke ha et surroundoppsett bør du ikke velge en surroundreciever. I denne lave prisklassen er stereoforsterkere mye bedre på musikk i to kanaler, enn det en surroundreciever til samme pris er. Endret 12. mai 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Sier som Peterman, at den surround-delen i forsterkeren er en unødvendig del som bare koster penger... Når prisen da er lik på begge, ville jeg gått for stereo'n! Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Tror eg velger å kjøpe en NAD c352 og et par av disse Kit GX-15 fra ljudia.no Der var dessverre ikkje direkte link men kan prøve å guide dere fram: www.ljudia.no --> norge --> webshop --> hele vareutvalget --> hifi --> høgtaler bygg-selv --> ned til Kit GX-15. Må bygge kassa sjøl men det går bra. Stereoforsterker til dette? Noen tipps? Endret 13. mai 2005 av kazzkizz Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Siste innspurten til å kjøpe forsterkar no, og har funnet en anna på komplett.no Yamaha Den har nok watt ser det ut til og trenger bere et par høgtalerer da. På komplett var det mykje Eltax, som eg har lest ofte at er et skikkelig "røverkjøp", så det er utelukka. Har ca 2500 - 3500 kr på høgtalerer så bere send inn tipps! Dere som tippset meg for leeenge siden med mange høgtalerer, har de sunket i pris? Og er det andre og bedre alternativ ute idag? Er også villig til å kjøpe brukte Mvh Kizz Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Styr unna billig Yamaha. De er forferdelig svake. Begge NAD'ene du linka til tidligere kommer til å spille transistorne av den Yamahen. Når en forsterker er oppgitt til 6x90 watt, men bare trekker 360watt fra strømnettet er det noe fundamentalt galt. Endret 16. juni 2005 av Gromle Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Ja det er faktisk sant det... Hm da veit eg ikkje heilt hvilken eg skal kjøpe enda... Var foresten på euronics og hørte på et sorround anlegg idag Det var høgtalerer fra usblaster og en panasonic sorround forsterker. Fikk forsterker + 2 front + 2 bak + 1 sentral til 5990,- kr. Fikk høre litt musikk i stereo, og det hele ble et positivt møte Det var kanskje litt "høg" tone i stereo (savnet en smule litt bass) men det var kun det eneste minuset eg fann. Kva panasonic forsterkeren hette har eg desverre glømt... Skal prøve å spore den opp. Men trur ca pris på forsterkaren var rundt 3000,- og det er ikkje så alvolrig mykje, kanskje litt for lite? Mvh Kizz EDIT: inlegg 300 EDIT IGJEN: Har funnet forsterkeren på panasonic sine sider. Forsterker Endret 16. juni 2005 av kazzkizz Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Svak forsterker det også.. Men hey, hvis du var fornøyd med lyden så løp og kjøp! Alle har forskjellig oppfatning om hva som er bra lyd, så hør på litt forskjellige anlegg, og kjøp det som du likte best. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 DENON AVR-1905 Er den brukbar til å drive et sorround anlegg? skal kanskje kjøpe gulvh., senter, og bakh. fra usblaster som var på tilbud på euronics. Er den DENON forsterkeren bedre enn Panasonic sin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå