kizzykazz Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei Skal kjøpe meg høgtalarar etter konfirmasjon om ca. 2 månader, og lurer litt på kva merke eg bør kjøpe. Har ikkje spesielt lyst å legge ut meir enn 4000,- skal ha litt til pc også Har denne og er veldig fornøgd med KUn dei 2 store høgtalarar som vist på bilde. Det eg skal kjøpe er 2 nye som skal stå litt uti rommet for å selfølgelig få bedre lyd. Sånn ca. mål er vel 100 x 30 x 30 altså bare så dere forstår KORLEIS eg vil ha dei. Har ikkje mykje peiling som sagt, og vil helst kjøpe i butikk så eg slepp å betale porto og slikt. Takk til alle som gadd å lese Mvh Kizz Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvorfor kjøpe høytalere når du er fornøyd med de gammle? Skal du ha deg ny forsterker, eller skal du bruke den som du har? Du kan jo ta deg en runde på noen hifi butikker å høre på forskjellige høytalere. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Tenkt å bruke som hjemmekino. Må ha meir sorround og derfor 2 høgtalarar til. hadde ikkje planar om å kjøpe ny forsterkar. Mange utganger på det som er på bildet. Håper det er nok watt og. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Håper det er nok watt og. Det ville jeg så definitivt ikke regnet med. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Viss du skal ha hjemmekino ville jeg kjøpt hjemmekino reciver,eller bare kjøpt en ferdig hjemmekino pakke. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Så visst eg kjøper ein pakke med 2 sånne høgtalarar og ein forsterkar så kan eg koble på dei høgtalarane eg har fra før på den? Kanskje likesåbra å kjøpe ein sorround forsterkar då. Treng tipps til forsterkar og eg då. Kva som er bra, og kva som definitivt ikkje er bra. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 For 5000 får du veldig lite lyd. Du må nok litt opp i prisklasse for å få noe brukbart. Lenke til kommentar
gmortena Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 For 5000kr for du mer enn nok lyd... Lenke til kommentar
pian Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Helt enig med gmortena. Har du ikke særlig peiling på lyd vil du neppe merke noen forskjell på 5000,- og 10000,- kr annet enn i lommeboka! Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Viss du skal ha hjemmekino ville jeg kjøpt hjemmekino reciver,eller bare kjøpt en ferdig hjemmekino pakke. Kjøp en ferdig hjemmekinopakke du Hvis du skal begynne å handle inn hifi utstyr for 4-5000 så er det nok mange som reagerer! Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Mine forslag er: *Enten kjøpe færdig pakke *Kjøpe brukt (får som oftest mye mer for penga da man kan jøre VELDIG gode kjøp) *Bygge selv og kjøpe foreksempel bare forstærkern brukt Edit: Du burde følge litt med Hær=) Endret 5. mars 2005 av Big-Boy Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 ok. Takk for svar!Hehe.. Tipps til heimekinoanlegg då eller? Tv2 hjelper deg? Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hvis det er tv2 sine tester du mener så syns jeg de er latterlige og ville ikke stolt på de.. si en max pris og om det er nytt eller brukt du vil ha så skal jeg se hva jeg kan sette sammen, så kan andre dele sin mening om det eventuelt sette sammen en bedre pakke selv Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) ok. grei kar du Øh, budsjette er stramt, så over 6000,- kan bli vanskli. Kan høre med fatter'n om han kan slenge non gryn på bordet. Då kjem det vel oppimot 9999,- kan eg tenkje meg. Vil som sagt helst ikkje måtte betale porto på heile pakka da Kjøper eg med butikk så kan vel dei bestille og betale porto. Det gjer dei som oftast. Helst kjøpe nytt. Brukt KAN gå men er best om det er kjøpt fra butikk sier fatter. Kan sette opp 2 pakkar, ett til 6000,- og et til 9999,- Takk for svar! Kongebra Endret 7. mars 2005 av kazzkizz Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Bare vent litt skal se hva jeg finner jepp kjeeeempe grei jeg Pakke1, ca 6000: Gale 3045 og Nad c320bee Pakke2, ca 6000: Gale 3040 og Nad c352 Pakke3, ca 6000: Cerwin vega CLSC 10 og --------------------------------------------------------------------------------------------- Pakke1, ca 10 000: Dali suit 1,7 og Nad c352 Pakke2, ca 10 000: Dali blue 5005 og Harman kardon 3480 Pakke3, ca 10 000: B&W DM309 og Harman kardon 3480 Pakke4, ca 10 000: Proson r62mkII og Harman kardon 3480 Pakke5, ca 10 000: Yamaha ef ns-55 og Harman kardon 3480 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Var litt usikker på om du ville ha surround eller stereo så hiver inn noen surround åsså Pakke1, surround:Denon DHT-500SD Pakke2, surround: Gale junior og Denon avr-2105 Pakke3, surround: Dali Trio og NAD T743v2 Pakke4, surround: Proson pakke og NAD T753v2 Pakke5, surround: Komplett pakke med proson og yamaha rx-v450 Pakke6, surround: Proson og Yamaha rx-v550 Sånn, det var det jeg fikk satt isammen nå, du kan gjerne prøve og mikse pakkene sammen osv. og lese og finne fram til egne pakker, eventuelt skjekke diverse bruktmarked osv. Endret 7. mars 2005 av Big-Boy Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Oki! Takk for tipps:D Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 heisann! På tide å fornye dette litt no..hehe.. Har altså straks konfirmasjon, det er sent, litt synd men sånn er det, og da trenger eg å få inn nye forslag til høgtalerer og forsterker. Bass skal eg fikse sjølv. Skal bruke ca 6000 kr tror eg, max 10.000 men da må eg bli sponsa Noen gode tilbud? Hvor mye må eg rekne med på å betale i frakt visst eg bestiller på nettet?Vil helst kjøpe i butikk for då slipper eg å betale frakt. Men kjem vel heilt an på kvaliteten Alle tipps er gode tipps! Tusen takk for alle svar=) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Bass skal eg fikse sjølv. hva mener du med dette ??? en sub ? i såtilfelle må du huske på at du må ha dele filter og en god amp til den Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Bass skal eg fikse sjølv. hva mener du med dette ??? en sub ? i såtilfelle må du huske på at du må ha dele filter og en god amp til den Slenger meg på her med en anbefaling av pakke 4 i prisklasse 10 000... Ikke gå for surround til under 10k med mindre du ser mye film sier nå jeg Men hvis du skal ha surround så trur jeg pakke 6, surround, burde være bra nok... Hold oss oppdatert da Lykke til Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 hva mener du med dette ??? en sub ? i såtilfelle må du huske på at du må ha dele filter og en god amp til den Har tenkt å lage meg ei basskasse og få en kar til å instalere sjølve bassen for meg. og en god amp til den kva betyr det? Har ikkje noko særleg peiling på det elektriske, men veit korleis god lyd låter Skal hovudsakleg brukast til å sjå film, men skal nok koble til pc-en for det er der musikken ligger. Skal brukast til litt spill også. Dere kan gjerne få lov til å lage nye pakker, siden prisen nå sikkert er endret, og kanskje varen er utdatert. å gjere som pluggen er veldig bra, det hjelper! Surround blir sikkert dyrt som pluggen nevner, så blir vel at eg kjøper 1 stk forsterker og 2 høgtalerer. Men kan eg koble til 2 høgtalerer som er vist på bilde på det første innlegget også? Tusen takk for svar folkenz=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå