Gå til innhold

[LØST]1557-tastatur er fubar; får helt andre tegn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Mammas Netshop 1557 GLS kom i går, og jeg installerte windows, drivere, etc. på den. Det var først etter fire runder med windowsupdate når jeg skulle skrive inn en annen url, mozilla.org, at jeg så at tastene jeg trykket på slett ikke stemte med tegnene som kom opp på skjermen. www.mozilla.org ble til www,06z533a,6rg ! mange bokstaver blir forandret til tall eller tegn, andre er helt normale.

Jeg har installert alle driverne som fulgte med på CD'en, og alle oppdateringer. har åprøvd å avinstallere keyboard-driveren, uten hell. Jeg prøvde å boote opp på en linux-cd, og der var alt som normalt, så det er noe feil med windows. Men hva? Laptopen er ganske ubrukelig når man kun kan skrive halvparten av bokstavene...

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje er det så enkelt som at numlock slått på. Det gjør at noen av tastene blir numeriske taster. Prøv å slå det av ved å trykke riktig tastekombinasjon. På min Acer er det Fn + F11. (Hadde samme problem selv en gang etter at jeg hadde brukt et eksternt tastatur og slått på numlock der og var ganske lost helt til en her på forumet tipset om løsningen.)

Geir :)

Lenke til kommentar

Sjekk tastaturspråket.....

Står det noe annet enn NO ute til høyre på oppgavelinjen?

Vanligvis kan du skifte tastaturspråk ved å trykke Venstre ALT + Shift. Gjør dette til det står "NO"

noccy

Lenke til kommentar
Det var jo bare å skru av NumLock! Hjertelig takk :D

Bare hyggelig! :thumbup:

God regel for behandling av vanskelige PC'er: Spør her på forumet først, formater harddisken etterpå... ;)

Geir :)

Hehe, ord... Var redd noe var alvorlig galt jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...