Prosessoren Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Har bilder som er aktivert som linker i hvor jeg setter border = 1. Det blir da automatisk en blå border rundt bildene i IE, som skifter til lilla, etter jeg har klikket med videre på bildet. Jeg vile gjerne kunen bestemme denne fargen selv, og vil at border fargen skal skifte ved mouseover..... hvordan gjør jeg dette ? (bruker dreamweaver) Har forøvrig denne koden på linker: <style> a:link { color:#000066; text-decoration:none; } a:visited { color:#000066; text-decoration:none; } a:hover { color:#FF0000; text-decoration:none; } a:active { color:#FF0000; text-decoration:none; } Men funker bare på tekst å ikke på bilder som er aktivert som linker når dukumentet leses av IE, MEN i Opera funker dette, da blir borderen rundt det aktive bildet rødt ved mouseover.. men ikke i IE,,, hva må jeg gjøre ???? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) <style type="text/css"> a { text-decoration: none; } a:link, a:visited { color:#006; } a:hover, a:active { color:#F00; } a img { border: 1px solid #000; } a:hover img { border: 1px solid #f00; } </style> Fjern border=1 greiene dine fra HTML-koden, slikt er bare tullekode. Endret 4. mars 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå