Gå til innhold

Forbedring av søketjenesten!

Anbefalte innlegg

Jeg synes dere bør forbedre "søk" muligheten litt. Jeg har søkt på "sonic" og andre ting. Og da får jeg alltid opp masse ting der det ikke blir nevnt sonic 1 gang. Jeg prøvde 2 forskjellige søk engang. Der fikk jeg samme svar på begge søkene. Og ingen av dem inneholdt noen av de ordene jeg hadde søkt på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ihvertfall de kunne endra måten en søker på. Kvitte seg med AND og OR....kunne heller brukt mellomrom, " " for å søke på en streng av tekst og + for å sette sammen uttrykk. Altså mer likt f.eks Google som folk kjenner til (bare et eksempel, finnes flere løsninger selvsagt :)). Slik funksjonen er nå så er den rett og slett kronglete!

Nå er jeg usikker på nøyaktigheten til søke-algoritmen så det skal jeg ikke uttale meg om.

EDIT: Leif, Leif, SkriveLeif...

Endret av smetho
Lenke til kommentar

QUOTE (VTW @ 04/03/2005 : 22:05)
QUOTE (@kd @ 04/03/2005 : 16:02)
Søketjenesten blir ikke utviklet av HW-nettverket...

Hvordan vet du det?

HW.no bruker et ferdig oppsatt forum (husker ikke hva det heter), det er ikke de som lager det selv. Dette gjelder også søkefunksjonen. De har riktignok lagt til/endret en del funksjoner, men selve hveddelen av forumet er ikke utviklet av HW.

Lenke til kommentar

Søkfunksjonen fungerer greit slik den er nå, noe savner jeg riktig nok...

Har prøvd å søke på Siste AND Ordet AND 3, søk bare i emnetittel, filtrer etter brukernavn fredrikrb, søk innlegg fra alle dager, vis som innlegg. Og når jeg søker på dette kommer det en fantastisk side opp. Øverste del av forumlayouten, sammen med bildeforklaringen av ikonene en tråd har. (Hot, nye svar osv)

Lenke til kommentar

QUOTE (fredrikrb @ 04/03/2005 : 23:11)
Og når jeg søker på dette kommer det en fantastisk side opp. Øverste del av forumlayouten, sammen med bildeforklaringen av ikonene en tråd har. (Hot, nye svar osv)

Uff, det gjorde det ja. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Var heller ingen stor fan av søketjenesten før, mest fordi den ikke fikk opp så mange resultater. Nå har jeg lært meg hvordan jeg utnytter den best mulig, for eksempel ved å stille "Søk innlegg fra..." til "Alle dager". Dette burde forøvrig stå som default...

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 04/03/2005 : 22:17)
QUOTE (VTW @ 04/03/2005 : 22:05)
QUOTE (@kd @ 04/03/2005 : 16:02)
Søketjenesten blir ikke utviklet av HW-nettverket...

Hvordan vet du det?

HW.no bruker et ferdig oppsatt forum (husker ikke hva det heter), det er ikke de som lager det selv. Dette gjelder også søkefunksjonen. De har riktignok lagt til/endret en del funksjoner, men selve hveddelen av forumet er ikke utviklet av HW.

Forumet HW-nettverket bruker heter Invision Power Board (IPB) 1.3.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...