Gå til innhold

Hvorfor er operatørene så trege med å bygge ut 3G?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare enklet å greit slik at Norge henger etter her. Se på DoCoMo f.eks som har hatt dette operativt i flere år, med et vesentlig antall tjenester. De har også 3G telefoner med helt andre spec. en det vi får servert her hjemme. Når det gjelder GSM dekningen i Norge så er den faktisk i verdensklasse, med tanke på vår topografi. :thumbup:

Lenke til kommentar
Syns de bør vente et par år jeg og heller satse på å øke dekningen i det eksisterende GSM-nettet så lenge.

Det kan du ikke mene seriøst? Norge har jo fantastisk bra dekning.

Dekningen er god den, men ikke 100%.

 

Når jeg sitter langt inne på påskefjellet og får et stort behov for å ta en samtale f.eks. Ikke mulig.

 

Dessuten er det veldig mange steder dekningen er tilstedeværende, men dårlig, også inne i byer og større tettsteder.

Lenke til kommentar

Norge har forbausende god dekning hvis du tar i tankie på alle de daler og fjell og avstander som faktisk eksisterer. Store flater, som er litt vanskelige å dekke og relativt få innbyggere. Og har du nett; så virker det også itillegg. I utlandet kan du ha dekning, men dårlig/ustabilt nett.

Så i det hele bør man se seg fornøyd.

Lenke til kommentar
Norge har forbausende god dekning hvis du tar i tankie på alle de daler og fjell og avstander som faktisk eksisterer.

Akkurat - det koster jo helt vannvittig å få 100% dekning i et slikt land, så jeg kan ikke helt se hvorfor noen vil ofre lave priser, og nye tjenester, for at det skal være 100% dekning. :ohmy:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er 100% for mye å be om, men slik det er idag er det ikke godt nok.

 

Er kunder av meg som f.eks bor på Tjøme oga andre tett befolkede øyer som må velge operatør med omhu fordi noen steder har ikke Netcom dekning, mens andre steder har ikke Telenor.

 

Skjærgården i Vestfold som er en av kystens mest besøkte havområder burde også være 100%, noe den til dags dato ikke er.

 

Samme burde man kunne forvente i byer og tettsteder, 100% dekning der folk er

 

Finnmarksvidda og trange daler på vestlandet der det sjelden ferdes folk er ikke så farlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...