Tokse Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Når jeg booter til DOS-modus med bootdiskett i WindowsXP, blir det ikke skikkelig keyboard-språk, men tull med tegn og ikke norske æøå. går det an å få til å ha norsk keyboard? Endret 4. mars 2005 av Tor79 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Nei, DOS har kun engelsk alfabet (A-Z). Lenke til kommentar
whom Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 DOS blir også veldig merkelig i enkelte tilfeller, der for å bl.a. skrive " : " Må man trykke "shift + Ø" merkelige greier.. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 DOS blir også veldig merkelig i enkelte tilfeller, der for å bl.a. skrive " : " Må man trykke "shift + Ø"merkelige greier.. Microsoft, Microsoft. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg tror at Æ, Ø og Å fungerer med boot-discen til Win98(norsk versjon) Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 DOS blir også veldig merkelig i enkelte tilfeller, der for å bl.a. skrive " : " Må man trykke "shift + Ø"merkelige greier.. Det er sånn engelske tastaturer er. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Man hadde da Norsk tastatur når Dos var i bruk. Det er en commando linje for norsk som man da kunne legge til i autoexec.bat, men ekke helt sikker om det funker på samme måte nå da Xp ikke er bygget opp under Dos OS som mange tidligere Windows var. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Man hadde da Norsk tastatur når Dos var i bruk. Det er en commando linje for norsk som man da kunne legge til i autoexec.bat, men ekke helt sikker om det funker på samme måte nå da Xp ikke er bygget opp under Dos OS som mange tidligere Windows var. Windows XP er like mye DOS som eldre versjoner, det er bare enda bedre tildekket. Men det er sikkert mulig med norsk tastatur i dos. Jeg vet at når Win98 skriver "MODE CODPAGE PREPARE fullført" blir alle merkelige tegn om til ø-er. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Windows XP er like mye DOS som eldre versjoner, det er bare enda bedre tildekket. Må nok korrigere deg her. XP er ikke bygget på DOS, derfor er det heller ikke mulig å gå i DOS på en maskin med XP. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 uansett så mener jeg at det er en SET CODEPAGE = "ISO-8859-1", eller noe sånt du kan legge inn i autoexec.bat fila.. lenge siden jeg lagde bootdisketter, men google, og du finner sikkert ut noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå