srbz Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Her i huset har vi 3 pcer, alle 3 er currently påslått, men internett og nettverk funker bare på den ene. Alle tre har nettverkskort som ngivelig fungerer, alle har ledningene koblet til osv osv. Vi kobler alle pcene til internett via en Belkin switch, og alle ledningene er koblet i den og det lyser for alle maskinene + adsl-modemet (har NGT). Det funka i går, men det funker ikke i dag... Den ene maskinen bruker jeg til IRC bot ++, så den står på hele døgnet og er IKKE skrudd av siden den virket i går, det funker verken å logge på mirc eller gå på nettet. Den andre er min pc, som jeg nettopp skrudde på, og den nekter å logge seg på msn, steam, xfire eller surfe på hw.no. Denne her derimot, er mamma & pappa sin maskin, den funker bra og logger seg på steam som vanlig. Når jeg går inn på Mine nettverkssteder, der det ellers alltid blir vist alle stasjonene jeg deler på alle maskinene, vises kun stasjonene på denne maskinen. På de andre får jeg ikke åpnet Mine nettverkssteder (har WinXP pro norsk må vite). Og som sagt så har jeg sjekket at alle kabler står i, og at modem og switch er på (ellers kunne jeg ikke skrevet her heller.) Nå tror jeg jeg kubber switchen og lar den hvile og ser om det hjelper å kjøle den litt ned mens jeg venter på svar... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tror en restart av switchen vil gjøre susen ja. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Det gjorde det edit: på den andre pcen også. Kutta den ikke så lenge for pappa trengte nettet men den kjentes da kald ut... Endret 4. mars 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå