adder1972 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei, Innstallerte Firefox for kort tid siden. Når Firefox installeres på en maskin som har IE, spør Firefox om den skal importere innstillingene i IE. Hvis man svarer ja på det, for så å gå (i Firefox) på "Tools" "Options" "Privacy" og "Saved passwords" får man opp en liste med webadresse, brukernavn og passord som IE har lagret en gang. Hva syntes dere om den sikkerheten?! Hvor lagrer IE disse opplysningene? Kunne vært greit å gå inn å redigere litt i den filen for å sikre meg imot dette. Mvh, S Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Disse passordene ligger så vidt jeg vet kryptert, så det er ikke noe å uroe seg over... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Mulig du ikke får se de som er inportert fra IE, men de som er lagret i Firefox er ikke noe problem å vise i klartekst via prefrences. Om det er noen mulighet for å unngå dette det vet ikke jeg. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) slik går det når man har flere vinduer åpne og skal skrive flere innlegg samtidig... sorry denne ble postet i feil tråd Endret 4. mars 2005 av notalive Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Disse passordene ligger så vidt jeg vet kryptert, så det er ikke noe å uroe seg over... Hei @kd, Ikke for å være frekk, men JO! Jeg har jo akkurat beskrevet hvordan denne krypteringen by-pass'es... Rktignok må jeg jo ha tilgang til maskinen jeg skal innstallere Firefox på, men uansett indikerer jo dette at det er helt uproblematisk å dekryptere dataene som IE bruker som referanse-data. Dette er vel bare enda et argument for å gå bort fra IE. S Lenke til kommentar
morra Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvis problemet var sikkerheten i IE, så vet jeg ikke, men hvis du setter et hovedpassord i Firefox så kan ikke folk lese passordene dine derfra iallefall. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Hei, Neida, jeg er fornøyd med Firefox sånn sett. Vha programmet "Protected Storage PassView" kan du faktisk finne alle passord og lagrede "entries" i I.E. Les mer på http://www.nirsoft.net/utils/pspv.html Eller kikk på passordene dine om 15 sekunder ved å laste ned programmet direkte http://www.nirsoft.net/utils/pspv.zip S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå