Gå til innhold

Hvilken slags klasse er den beste healer?


Anbefalte innlegg

Ca beregnet på deg.

Og synes det var tøft at jeg fant en annen holypriest.

 

Creds!

trodde det var en fornærmelse på fjortizznivået :blush:

Siden du sa at det var så tøft å alle bare glana og shit azz ;)

 

Holy er fett, golder nå på å få opp power word: fortitude og skjold (disiplne med andre ord)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584

speccer du holy nerfer du bare deg selv generelt.

 

 

jeg testa faktisk idag.

 

hadde specca shadow sånn fra starten av(har lvl43 priest), men så sku jeg teste holy bare for å se om det dugde.

 

endte opp med å heale 100dmg per tick på renew istedet for 80dmg med Renew.(til sammen 100 mer dmg)

 

20% mindre threat fra healing spells.(eneste som duger IMO)

 

15% mindre mana cost på noe jeg ikke bruker.

 

healer partyet for mye dmg hvis jeg dør. som ikke skal skje i utgangspunktet.(selvfølgelig bra hvis det sku skje)

 

holy fire bra? hahahaha laaang casting time og udugelig dmg.

 

 

ting jeg måtte gi opp for å få den lille "forbedringen":

 

Mindflay(200dmg over 3sec på ranken jeg er nu)

Silence

muligheten for 40% mer shadow dmg(darkness, shadow weaving og shadow form)

kortere cooldown på Mind Blast

kortere cooldown på Psychic Scream(4sec kortere, men det er faen meg lenge når en UD rogue denger løs på deg)

vampiric embrace(healer deg og party for 20% av alle shadow dmg som du gjør, mest for solo egentlig)

spirit tap(dobbelt opp med spirit og 50% regen mens man kaster spells etter å drept et creep som gir xp. funker på horde og)

 

 

priest er en healer, en support class. blizz har jo gjort sånn at man skal kunne soloe og. men de har jo ikke gjort en ordentlig jobb med holy tree. det er rett og slett bare for udugelig. hørt at folk respeccer til holy når de blir lvl50-60 for å heale i high lvl instances. fatter ikke koffor.

 

jeg kommer ikke til å specce en dritt i holy før den har blitt fiksa.

 

"ultimat talenten" i discipline er heller ikke noe å juble for. 23 mer i spirit. woohoo!

 

 

hvertfall.. for å si det kort. du ofrer for mye for å bli bare litt bedre i noe du er "spesialist" i.

 

sier bare. restoration specced druid som main healer, shadow priest som damage dealer / secondary healer.

Lenke til kommentar

En shadowpriest gjør noe voldsomt med skade... På lvl 41 har jeg konstant 350-400 dmg på mindblast, med crits på 600dmg. Pluss på shadow word pain, som ticker for 90dmg pr 3 sec, og mind flay som gjør 240dmg over 3 sec (koster 100mana).

 

Og hva healing angår så kan druiden sine heals matche priesten sine treige heals (greater heal etc.) , men de brukes jo nesten aldri... For treig casting time, og genererer for mye threat. Flash Heal (1.5sec cast) og renew er tingen. Også kan selvfølgelig ingen andre klasser matche priest på hvor lenge man kan heale. Men jo, druid healer for nesten like mye, men slike heals duger dårlig, dessverre. (har ikke tatt hensyn til talents her da)

Lenke til kommentar
Men jo, druid healer for nesten like mye, men slike heals duger dårlig, dessverre. (har ikke tatt hensyn til talents her da)

Det er derfor en Druid som kan jobben sin vil kaste dobble HoT på tanken/tankene, med mindre man fighter noe som er 5+ lvls høyere vil ikke disse ha HP tap i det hele tatt (hvis man er res specced så funker det desto bedre). De treige healene som healer for mye er udugelig med mindre man bruker "natures swiftness" som gjør at den blir instant cast (kan bare brukes hvert 3 min, men det holder som regel). Heal party ved hjelp av Healing Touch som druid og du er dau i løpet av 15 sek pga. at du har fått aggro av ALT!.

Lenke til kommentar
Har fått en feeling av at Driden sin receruction ( er ikke sikker på hvordan det skrivest) er mer effektiv en prestens eller paladinens. Siden de kan reze in combat etc..,.

Tja, det er greit nok at den kan brukes i combat og gir tilbake mye liv og mana, men den kan bare brukes hvert 30 min og krever i tillegg 1 reagent (greit nok så er ikke denne noe problem da). Så blir det wipe så duger det ikke med kun 1 druid som healer, men hvis man er i et godt party skal det heller aldri bli noe party wipe og da er kanskje druidens ressurect bedre enn priest/shaman/paladin. Jeg har i hvertfall brukt den for å få tilbake priesten på ene instance bossen, hvor han fikk over 50% mana, noe som gjorde at han kunne være ed å holde oss i live videre slik at vi greide det fint.

Lenke til kommentar

hey gutter.

 

Er lvl 29 NE priest nå og har bare plassert 1 talentpoint, og har da 19 talentpoints å ta av. Er det lurest å gå en retning eller kan det være greit å gå både/og?

Og ja selfølgelig, priest er den beste healeren. Seff mye threat når man bruker heal men da er det bra å ha en gruppe som man stoler 100% og som kan forsvare...

Bruker for det meste flash heal og renew...

 

Marsan

Lenke til kommentar

Jeg er priest og folk er alltid avhengig av meg ihvertfall i instances.

Det er tøft men det kan gå flere minnutter imellom jeg får kastet spells som gjør skade. Kjipt å å ikke være med å deale damage men fint å være ettersåurt.

Som en i gruppa mi sa(rouge) "Im the main weapon and you are the wuss in the back who is healing me". hehe

 

Marsan

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg er ny i spillet og bruker poengene mine på

holy og dicipline.

 

Jeg synes det funker fett og vil si jeg opererer for det meste som

prest, men hiver alltd på noen "damage over time" spells,

og når man har 3 slike man kan slenge på, så blir det jo endel damage.

 

Kan godt være at shadow er bedre, men får vel teste det ei gang i tida.

Holy Fire er genial, bra pulle-spell.

Etter at den er kastet så gir det også litt damage over time.

 

Savner at jeg kan være noe heavy som moser seg gjennom med

evig HP da, men sånn er det bare.

 

Når jeg spiller som warrior så savner jeg bare å heale meg selv osv.

Når jeg først er low da, så må jeg jo løpe eller drikke potions.

 

Men er det noen her som har en oversikt over bra

holy-oppsett?

 

Eller noen andre som kanskje kan fortelle at holy ikke er så dårlig?

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

støtter ahpadt sin build :) alt det gode fra shadow og det eneste gode fra holy. savner bare improved power word shield, men mest pga PvP grunner.

 

 

han som satt alle talentpointan i discipline? waste...

Lenke til kommentar

Priest har i hovedsak tre store fordeler ovenfor druide. De har fade, som gjør at de kan kvitte seg med aggro, de har shield de kan kaste på seg selv eller andre, og de kan resse oftere enn en gang i halvtimen.

 

Når det er sagt skal det også sies at en restoration speccet druide er en mer effektiv healer enn en shadow priest. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at priest ikke er en nødvendighet, selv ikke i de fleste vanskelige instancer hvis man har en god druide (selvsagt restoration og med så høy int/spir som mulig). Mangelen på full ress løser man ved å ha en paladin som andrehealer. Skulle det bli nødvendig resser druiden paladinen, som så igjen kan resse andre. Enda bedre blir det med en warlock i gruppa som kaster soulstone på paladinen.

 

Jeg sier ikke at druider gjør priest-klassen ubrukelig, men priest har ikke en så overlegen healer-rolle som i mange andre spill. Har man ingen holy priest fungerer det flott med en restoration speccet druide, selv i spillets vanskeligere instancer. Har for eksempel gjort Stratholme med stort hell med en gruppe bestående av druide, paladin, warlock, mage og warrior.

 

Det som dessverre er litt vanskeligere å få tak i er en god paladin. Alt for mange som velger denne klassen fokuserer på str/stam. I en instance vil man gjerne at en paladin skal være en relativt god andrehealer. Da bør han være speccet for slikt, og ha utstyr som gir litt pluss til int (og evt. spir) også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Dette oppsettet har vist seg å funke bra. Ikke min character, men noen i guildet.

Forslag

Pow!

Spurte etter en Holy-Priest oppsett.. rent ;D

 

Skal jeg satse på litt dicipline også?

 

Bruker martyrdom f.eks...

Trur jeg har brukt 6 points der eller noe.

 

Selv synes jeg at jeg klarer meg bra.

Har somregel alltid et party, så da chiller jeg baki med healing og

tryllestaven min.

 

Smite og Mindblast gir jo mye damage og 350 crit ved level 37.

 

Uansett, holy ser kanskje dårlig ut på speccsen, men når du bare

prøver selv så er det ganske så genialt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...