Arsenal_RULES Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei Jeg bare lurte på, hva de forskjellige ferdig installerete nettverksmulighetene gjør? Når du går inn på mine filer, ligger det for eksempel: C:\ D:\ E:\ F:\ G:\ SMB:\ osv..... Noen som vet, hva de gjør??? Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Dårlig forklart eller har ikke folk peiling.... Lenke til kommentar
sebste Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Helt blank, men lurer på om det kan være for å spille av fra nettverks-stasjon, eller data i nettverket. Orker ikke dra frem kabelen og sjekke;) Lenke til kommentar
H2H Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 hvis du går inn på (Workgroups SMB) så vil du få tilgang til windows nettverket! aner ikke hva vanlig SMB gjør da men... Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 XBMSP Network Servers (Auto-Discover) : Hvis du kjører ccxgui server. Workgroups (smb) : Går inn på win nettverk (som nevnt) SMB: Må settes opp via xboxmediacenter.xml. Setter en "direkte" kopling mot en spesefikk pc. De andre trenger du vel egentlig ikke å bry deg om, gjerne ta dem bort. Sango XBMC Toolbox (SXT) er veldig fin å redigere .xml fila med. Finner den som det mesta annet på x-s... Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Fikk det faktisk forklart fra en venn forleden dag, hva de var til! ... var jo et rimelig genialt opplegg når du kobler xbox'en til data'en via en hub! Slik at du kan "share" det du har på data'en slik at du kan spille av musikk, filmer osv rett fra xbox'en! Endret 8. mars 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Svartenatta Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hvordan setter du opp shareingen mot pc? Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hvordan setter du opp shareingen mot pc? Orker ikke å forklare, fant en guide for deg: From the PC that has the directory your wish to share: ADD A USER Right Click on My Computer Choose Manage Select Local Users and Groups > Users Right Click in Right Window Pane Choose New User Enter a User Name, Password, and Confirm Password Uncheck "User Must Change Password..." Check "User Cannot Change Password" and "Password Never Expires" Select Create Remember user name and password ENABLE SHARING Open My Computer From Tools > Folder Options > View, check the last option of "Use Simple File Sharing" Find the directory you wish to share and right click, properties Choose Sharing tab and check "Share this folder ..." Type a share name Choose OK Remember this share name Repeat as needed for other shares (video, music, pictures etc.) GET THE COMPUTER AND WORKGROUP NAME Right Click on My Computer Choose properties > computer name Remember the computer name and workgroup ADD THE SHARE TO XBMC Copy the XboxMediaCenter.xml via FTP from your xbox to your PC Edit XboxMediaCenter.xml Towards the bottom are sections "My Picture Shares", "My Music Shares" etc. Go to the section you wish to add a shared directory and edit the following line: <path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/movies/</path> as follows: <path>smb://WORKGROUP;User Name:Password@Computer Name/Share Name/</path> Repeat as needed for other shares (video, music, pictures etc.) Save and FTP back to the xbox. You should now be able to access the shared drive from your xbox. ADD THE SHARE TO XBMP Copy the config.xml via FTP from your xbox to your PC Edit config.xml Each share section starts with <Pictures>, <Music> etc. Go to the section you wish to add a shared directory and edit the following line: <url>smb://username:password@workgroup/computer/share</url> as follows: <url>smb://User Name:Password@WORKGROUP/Computer Name/Share Name</url> Repeat as needed for other shares (video, music, pictures etc.) Save and FTP back to the xbox. You should now be able to access the shared drive from your xbox. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Copy the XboxMediaCenter.xml via FTP from your xbox to your PC Edit XboxMediaCenter.xml Towards the bottom are sections "My Picture Shares", "My Music Shares" etc. Go to the section you wish to add a shared directory and edit the following line: <path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/movies/</path> as follows: <path>smb://WORKGROUP;User Name:Password@Computer Name/Share Name/</path> Repeat as needed for other shares (video, music, pictures etc.) Save and FTP back to the xbox. Det der skjønte jeg ikke mye av . Hva er det jeg skal endre på de 2 linjene der? Kan noen gi et eksempel eller forklare det litt bedre? Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det der skjønte jeg ikke mye av . Hva er det jeg skal endre på de 2 linjene der? Kan noen gi et eksempel eller forklare det litt bedre? <!-- My Videos shares !--> <video> <default>F:\Movies</default> <bookmark> <name>Xbox</name> <path>F:\Movies</path> </bookmark> <bookmark> <name>DVD</name> <path>D:\</path> </bookmark> <bookmark> <name>NETTVERK</name> <path>smb://ARBEIDSGRUPPE;brukernavn:passord@PC_SOM_DELER_UT/MAPPE_SOM_DELES_UT/</path> </bookmark> </video> Håper dette kan hjelpe deg litt mer på vei. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det der skjønte jeg ikke mye av . Hva er det jeg skal endre på de 2 linjene der? Kan noen gi et eksempel eller forklare det litt bedre? <!-- My Videos shares !--> <video> <default>F:\Movies</default> <bookmark> <name>Xbox</name> <path>F:\Movies</path> </bookmark> <bookmark> <name>DVD</name> <path>D:\</path> </bookmark> <bookmark> <name>NETTVERK</name> <path>smb://ARBEIDSGRUPPE;brukernavn:passord@PC_SOM_DELER_UT/MAPPE_SOM_DELES_UT/</path> </bookmark> </video> Håper dette kan hjelpe deg litt mer på vei. Takk. Men når jeg går inn på workgroups(smb) i xbmc så går jeg først inn på navnet på arbeidsgruppen og så inn på brukernavnet. Men når jeg går inn på bruker navnet så kommer det opp et vindu hvor det står sånn her: Feil Succesfull Hvorfor gjør det det? Har jeg gjort noe feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå