int20h Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Pentium M på desktop-plattform ASUS har annonsert en adapter som gjør at man kan installere Pentium M og Celeron M i desktop-maskiner som benytter sokkel 478. Dette kan forlenge levetiden til eldre PC-er. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Bare så synd at de beste s478-HKene allerede er i ferd med å forsvinne fra butikkhyllene for godt. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tøft. Blir som de gode gamle Slotket'ene i overgangen mellom Slot1 og FCPGA Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Bare så synd at de beste s478-HKene allerede er i ferd med å forsvinne fra butikkhyllene for godt. Kjøpte nylig ett s478 HK, så fett ut det. Asus p4gd1, s-ata pci-e og velstand. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Aetius: Jeg tenkte det samme. La oss håpe det dukker opp en modell for LGA775 snart også. (Det skal jo la seg gjøre rent elektrisk sett siden Socket 478, 479 og 775 er elektrisk kompatible.) Skulle gjerne sette et bilde av den adapteren i artikkelen... Overklokking vil sikkert la seg gjøre. Det er bare å øke FSB'en og CPU-spenninga så ordner nok den saken seg. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Hadde en topic på dette i dag tidlig.. Men ser lyst på denne nyheten. Det ryktes at det kunn vil fungere på Asus hovedkort, i tillegg vil det bare være den medfølgende kjøler som passer til denne løsningen. Håper den er bygd for litt klokking. Bilde; Endret 4. mars 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 NICE... Dette va ikke dumt. Håper bare den er bygd for overklokking! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Dette kan jo bli en HTPC høydare. Fikk store flashbacks når jeg så det bildet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg skjønner at Asus bare vil at den skal passe med sine hovedkort slik at de får solgt flere hovedkort, men jeg tipper den vil passe vint med andre hovedkort også selv om ikke Asus sier det høyt. tbend: Jeg tror det skal gå helt fint å overklokke med den adapteren. Jeg kan ikke forestille meg at det er innebygd en FSB-sperre i adapteren. Uansett er det glimrende at det kommer en slik adapter. Det gjør endelig Pentium-M til en verdig konkurrent på stasjonær-markedet. (Tidligere led jo Pentium-M av stor mangel på utvalg av hovedkort for stasjonære) Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Mon tro om den er kompatibel med 4-hulls montering? Sett bort ifra det var det en artig liten sak og ga en aldri så lite retrofeeling. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ikke minst bare det å kunne kjøre med støtte for 8 x AGP er jo vært å merke seg Lenke til kommentar
Josten Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hmm, ser ikke ut at det vil bli så enkelt å feste på egne kjølere. Har ikke noe hull eller lignende. Med mindre den er såpass liten at hovedkortets festeanordninger fremdeles kan brukes da. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Perfekt for alle som sitter med en litt for varm shuttle maskin :-) Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det jeg lurer på er om BIOS på de fleste hovedkort vil takle denne. Det er jo en Pentium M, noe som ingen av disse hovedkortene er beregnet på... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hørtes bra ut, men skulle jo vært en mulighet for å feste egne kjølere på den. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 La oss håpe det dukker opp en modell for LGA775 snart også. (Det skal jo la seg gjøre rent elektrisk sett siden Socket 478, 479 og 775 er elektrisk kompatible.) Et problem vil nok bli den fysiske utforminga av adapteret på grunn av måten LGA-sokklen ser ut. Tenker spessielt på den klamma som presser prosessoren ned på pinnene. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 P-M blir nok min neste x86 maskin. Men det kommer vel ordentlige P-M kort snart vil jeg tro. Kanskje de går rett på dualcore P-M og ikke gidder å lage HK spesjlt laget for singelcore P-M. Men det er ren spekulasjon. Men dette ser jo bra ut. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Fett og ha muligheten til dette, har Asus P4GD1 men ser ikke helt hvorfor det ikke skulle gå an på hvilket som helst s478-kort. Bare så synd at de beste s478-HKene allerede er i ferd med å forsvinne fra butikkhyllene for godt. Kjøpte nylig ett s478 HK, så fett ut det. Asus p4gd1, s-ata pci-e og velstand. AtW Me too. Liker det, med XP-90 holder min Prescot 3.0 seg på 35C idle, det er muligheter for 4 sata-enheter og 6 ide- . Billig er det også; under 900 kr. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) La oss håpe det dukker opp en modell for LGA775 snart også. (Det skal jo la seg gjøre rent elektrisk sett siden Socket 478, 479 og 775 er elektrisk kompatible.) Et problem vil nok bli den fysiske utforminga av adapteret på grunn av måten LGA-sokklen ser ut. Tenker spessielt på den klamma som presser prosessoren ned på pinnene. kanskje med den modellen adapter, men det er vel smal sak å lage en egen LGA versjon? Så forøvrig ut som ett glimrende konsept, mer nytte for tip top speccede 478 HK der ute... Endret 4. mars 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 The kit will be available as a standalone product bundled with a special cooler that is capable of cooling Intel Pentium M processors at up to 2.26GHz and Intel Celeron M processors at up to 1.70GHz frequencies. It is unclear whether the CT-479 will allow overclocking. According an ASUS document, the cooler ASUS supplies has 3000rpm fan with maximum noise level of 30dB, which is rather a lot even for desktops. Synes dette virker som en en god idé preget av dårlige praktiske løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå