ProXymus Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hva bør være maksimum rendertime på et script? Hva skal rendertime være over for at jeg virkelig bør endre noe i koden liksom? Jeg har rendertime 0.104348 på CMS scriptet mitt nå. Er dette bra? Eller bør jeg gjøre noe med det? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 0,1 sek? Det burde ikke være noe å uroe se over. Når du nærmer deg 30 sek (som er default max kjøretid) er det på tide å gå gjennom koden Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Personlig mener jeg at 1 sekund er alt for lenge. Hvis siden da blir populær så kommer den til å slite enda mer. Det kan være kjekt å teste funksjoner opp mot hverandre. Jeg sparte vel 200% rendertime fra å bytte fra preg_replace til str_replace i themescriptet mitt. Stakkars folk som leser den tutorialen jeg kikka etter Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det er mye som spiller inn her. Hvilket publikum du har, hvilken tjeneste siden har osv. Men når du kommer mot 1-2 sekunder så bør du se på optimalisering. At du får parsetid på 2 sekunder på en stor side med mange besøkende behøver dog ikke være ille. F.eks har vi noen sider rundt om i nettverket som bruker en del tid, men det er ofte såpass krevende tjenester at vi vanskelig kan optimalisere mer. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Maskinvare har jo også en del å si. Byttet nylig ut en Pentium 166MMX med en maskin på 1GHz eller noe deromkring. Ble litt raskere, ja. Husk å lage indekser på relevante kolonner i databasen. MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå