Gå til innhold

Kritikk på min hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får helt fjortis følelse av den siden, masse skrivefeil og hel feil formatering. Du skriver ikke etter reglene heller.

-Ingen DOCTYPE deklarasjon

-Du setter ikke <p> inne i noen som helst form for div.

- Stygg bakgrunn og stygg skrift gjør at siden ser veldig nybegynneraktig ut. Ser også veldig uferdig ut.

-Du har masse skrivefeil på siden, noe som gjør at intrykket av siden blir veldig nedsatt.

-Nesten ingen grafikk og ingen layout.

Begynn på nytt og lær deg HTML og CSS skikkelig. ( ikke oppfatt meg som streng eller noe lignende, jeg vil bare gi deg noen råd)

Edit: Noen leifer.

Endret av Tready
Lenke til kommentar
Får helt fjortis følelse av den siden, masse skrivefeil og hel feil formatering. Du skriver ikke etter reglene heller.

-Ingen DOCTYPE deklarasjon

-du setter ikke <p> inne i noen helst form for div.

- Stygg bakgrunn og stygg skrift gjør at siden ser veldig nybegynneraktig ut. Ser også veldig uferdig ut.

-Du har masse skrivefeil på siden, noe som gjør at intrykket av siden blir veldig nedsatt.

- Nesten ingen grafikk og ingen layout.

Begynn på nytt og lær deg HTML og CSS skikkelig. ( ikke oppfatt meg som streng eller noe lignende, jeg vil bare gi deg noen råd)

ermm...... Er fjortis.... :whistle: og er nybynner..... den blir bedre bare jeg lærer meg alt :tease:..... men greit med kritikk.....

Lenke til kommentar

Det er som han sier; bakgrunnen gjør at det blir veldig vanskelig å lese hva som står der. Bruk helst en enfarvet bakgrunn eller en med små, diskré mønstre på.

At bakgrunnen gjentas er heller ikke så fint.

Du har sikkert Word med ordliste eller noe lignende, så det hadde ikke skadet å kjørt teksten gjennom en stavekontroll.

PS: Bruk aldri mer enn ett ropetegn!

Lykke til!

Lenke til kommentar

- Likte ikke bakgrunnsbildet, prøv med noe enklere

- Passet ikke med teller øverst, hva med å sette den lengre ned?

- Hva med å lage en hovedside, en side med "meg" og en side med "data" istedenfor å ha så og si alt på en side...

- TNR tar seg ikke godt ut på webben, finn en annen

- Ingen hover på linker, altfor standard

- Ingen skikkelig header, heller ingen footer

Lenke til kommentar

Vær oppmerksom på orddelingsfeil. Eksempel:

"Spill Demoer" Du bør skrive det i ett ord, muligens endre størrelse og sette et kolon på enden.

"data deler" Bruke muligens "datakomponenter"??

"data skjermen"

og så videre...

Jeg såg at du brukte veldig mye ordet "data". Data betyr informasjon, noe som du sikkert er klar over, men det blir litt "fjortisaktig" å bruke ordet gang på gang på denne måten. Jeg vil anbefale at du bytter ut ordet med "PC" og "Datamaskin" der det er mulig, siden det er sannsynligvis det du mener.

Vær oppmerksom at mine kommentarer er til hjelp, og ikke for å henge ut noen.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ermm...... Er fjortis.... :whistle: og er nybynner..... den blir bedre bare jeg lærer meg alt :tease:..... men greit med kritikk.....

I can tell...

Verste jeg vet er å lese på websider som det står feks i en link:

"Trykk her for å lese om meg lol heheheh:p"

Smileys skal ikke brukes på hjemmesider slik som "fjortisser" gjør, det blir bare feil liksom. Er ikke MSN/IRC dette, det kalles HTML og kommer ikke som standard med smileys ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Du får trøste deg med at vi alle har startet på scratch en gang. :)

Bare en gang? :dontgetit:

Negativt:

- Relativt kjedelig oppsett, fonten (times new roman) gir siden et 1996-look, som ikke er så veldig positivt.

- Bakgrunden, minner litt om et av di som ligger default alle steder

- Sort tekst på mørk bakgrund er ikke den beste kombinasjonen

- Overdreven bruk av CAPS LOCK

- en del kodemessige mangler

Positivt:

- du turte å legge siden til kritikk her (for det er ikke alltid bare bare :p )

- du har skrevet koden selv

Poenget mitt med å skrive dette er ikke å si mye dritt om det du har laget, så glem det men ha det i bakhodet neste gang du starter på nytt ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg anbefaler deg å ha meny og innhold i samme dokument. Prøv å sette ting i bokser, ikke bare løst og fast, da blir ting mye lettere å lese. Lag feks en stor boks med en bakgrunn, og del den boksen inn i meny og innhold. Jeg tror du bør anskaffe deg en skikkelig server med PHP støtte hvis du vil endre ting effektivt. Siden er veldig lite pen og trenger noe som holder innholdet på plass. Det blir også veldig rotete med alle downloadsene, fordi at man trykker på en side, så kommer det en ny side opp og man må trykke tilbake to ganger for å komme til menyen.

Tror at du bør gjøre produktet du viser ihvertfall 80% før du legger den ut til kritikk. Det du fremlegger her er ikke mye å gjøre ting på.

Hvorfor har du egentlig ikke innhold og meny i samme dokument.

Endret av Tready
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...