Gå til innhold

Hardware.no Om de forskjellige produsentene

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker i hardware.no at det blir tatt tester av produsentene og kvaliteten på deres varer. Antall tilbakeleveringer de har, support, tilgjengelighet, ambisjoner, garanti osv.

Kvalitet på kretskort og type komponenter som brukes er også viktig.

Jeg har hørt at F.eks RAM brikker levert til HP og andre Pakke-pc produsenter, at de får første prioritet på A-rambrikker (av kvalitet) og de gjennværende for oss byggere er B og C kvalitet. Noen som vet noe om dette?

Jeg ønsker å vite hva som skiller i kvalitet på Original produkter og kopi av original produkter. F. eks Original ATI grafikk kort opp mot GeCube og Sapphire sine utgaver av kortene.

Nå er ikke jeg no interessert i overklokking, når jeg tenker på stabilitet. Så lenge produktet er dønn stabilt i sin originale tilstand, så er det det som teller.

Grunnen til at jeg ønsker dette er at jeg sitter med en frisk maskin som allikevel ikke er 100% stabil, mulig fordi jeg har valgt å kjøpe PC-deler med best ytelse til lavest pris. Jeg vet egentlig ikke.

Min maskin:

AMD Athlon XP 2600+

MSI KT600 Delta Series

TwinMos 512 MB x2

GeCube ATI Radeon 9600XT (denne utgaven har ekstra raskt minne på 700 MHz)

WD Raptor 36 GB 10000 RPM

Seagate 80 GB x3

Sunsway IDE kort (for ekstra IDE porter)

Sony Diskettstasjon

ThermalTake Shark Kabinett

ThermalTake Volcano 12 CPU cooling

Aspire 550 watt PSU

Jeg håper noen kan komme med sine sine erfaringer om forskjellige produsenter med forskjellige type produkter. Men jeg vil helst ha fakta. En produsent guide i hardware.no hadde også vært veldig fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du har:

og 3 x 80 Gb disker.

Jeg har vært borti Sunsway (forskjellige kort) og gitt opp produsenten! :no: Billig og dårlig!

Clas Ohlson-vare som ikke hører til i en "kresen" PC!

Lenke til kommentar
Ser at du har:

og 3 x 80 Gb disker.

Jeg har vært borti Sunsway (forskjellige kort) og gitt opp produsenten! :no: Billig og dårlig!

Clas Ohlson-vare som ikke hører til i en "kresen" PC!

ja jeg har stusset litt før jeg kjøpte den, selv om en funker så vet ikke jeg om hva den kan gjøre som er ustabilt. Kan de ha noe med at mine spill plutselig detter ut og at jeg får en blå skjerm 2 ganger i uka. Hva mer kan jeg ha kjøpt som er feil...

Lenke til kommentar

Sunsway har dårlig driver support vet jeg, de er billige. Og vi har en i forumet som har en dårlig erfaring med dem. Når jeg først tenker meg om, så kan alle kort gjøre systemet ustabilt. I værstefall på hardware biten, men som oftest på driver biten.

Lenke til kommentar

Det at de store kjedene blir prioritert er jo en mulighet, men jeg trur det er lite sannhet i det at vi blir levert som du sier b-varer, trur nesten det heller er sånn at vi som vet hva som er kvalitet får servert kvaliteten på sølvfat siden vi betaler mer for den enn store bedrifter.

Ta Crosair f.eks. De hadde ikke giddet å lage A-vare rambrikker om de bare skulle prioritere Dell og HP osv, for de pc'ene som er såkalte pakkeløsninger er sjelden proppet med high-end luxus. Og det første en vanlig person spørr om når han kjøper en pakke pc hos dell f.eks er nok sjelden "Hva slags timinger er det på minnet?", eller "er det 1.6ns minne eller 2.0ns minne på det Geforce 6600Gt kortet?" , det er vel heller får som spør om det er 6600 eller 6600gt og så.

Det er et poeng inni der et sted, orker bare ikke formulere meg så ytterst genialt idag gitt :S

Lenke til kommentar
Prøv å koble fra Sunsway kortet en stund og se om maskina blir mer stabil. Bare for å begynne å eliminere mulige feil. :yes:

Regner med du har systemfilene på 36Gb disken?

jepp det har jeg. Det skal jeg prøve :)

Siden vi leser Hardware.no's tester og lar oss forbause over dem, så kjøper vi gjærne etter resultatet fordi testen gikk utmerket.

Jeg kjøpte derfor GeCube versjonen av Radeon 9600 fordi den har raskere minne enn de andre. Og da til samme pris. Jeg fikk blåskjermer etter at jeg putten den inn i maskinen og la inn GeCube Drivere og/eller ati driver, men løste problemet med Omega drivere.

Jeg håper noen fra hardwar eleser dette. Kvaltieten på kort og produsenter har også mye å si enn bare ytelse og pris

Lenke til kommentar
Det at de store kjedene blir prioritert er jo en mulighet, men jeg trur det er lite sannhet i det at vi blir levert som du sier b-varer, trur nesten det heller er sånn at vi som vet hva som er kvalitet får servert kvaliteten på sølvfat siden vi betaler mer for den enn store bedrifter.

Ta Crosair f.eks. De hadde ikke giddet å lage A-vare rambrikker om de bare skulle prioritere Dell og HP osv, for de pc'ene som er såkalte pakkeløsninger er sjelden proppet med high-end luxus. Og det første en vanlig person spørr om når han kjøper en pakke pc hos dell f.eks er nok sjelden "Hva slags timinger er det på minnet?", eller "er det 1.6ns minne eller 2.0ns minne på det Geforce 6600Gt kortet?" , det er vel heller får som spør om det er 6600 eller 6600gt og så.

Det er et poeng inni der et sted, orker bare ikke formulere meg så ytterst genialt idag gitt :S

ja du sier det samme som jeg mener også. Det var bare et utspill jeg hadde fått av andre. Men det kommer kanskje enn på om Produsenten kun selger til Oss bygger eller som brikkene også går til Dell eller hp og får de beste brikkene.

Men hvilket merke tilbyr best kvalitet/stabilitet av Ram. Eller med andre ord. Hvem skal man holde seg unna?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...