Banzaii Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei, Jeg har oppgradert til jdk15 fra jdk142. Jeg har laget et gui der jeg bruker et JTextArea med linewrap som ett JTextField. Poenget her er at bruker skal kunne lese og skrive til et større område en bare fra en linje. For at JTextArea skal oppdatere på enter-tasten har jeg brukt denne lytteren: textArea.addKeyListener(new KeyAdapter(){ public void keyPressed(KeyEvent e){ if(e.getKeyCode() == KeyEvent.VK_ENTER){ e.setKeyCode(KeyEvent.VK_BACK_SPACE); // logikk her } } }); Dette funker helt fint i jre142, ingen linjeskift! Men i jre15 kutter den også siste bokstav Alle forslag til hvordan jeg løser dette under begge api-er mottaes med stor takknemlighet! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg har lest dette seks ganger nå, men skjønner fortsatt ikke hva du mener .... Hva er linewrap? Lenke til kommentar
Banzaii Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg mente wordwrap, altså at linjeskift ikke skjer midt i et ord, men at hele ordet flyttes automatisk til neste linje dersom det ikke er nok plass. Når man trykker ENTER i ett JTextArea får man ett linjeskift i teksten. Jeg vil at en action utløses når man trykker ENTER istedet for linjeskift (akkurat som når man bruker JTextField). Eksempel koden vist ovenfor funker utmerket i jdk142, men etter at jeg oppdaterte til jdk15, slettes ikke bare linjeskiftet men også siste bokstav i teksten.. Noen som har forslag til hvordan dette kan funke i jdk15? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 e.setKeyCode(KeyEvent.VK_UNDEFINED); Lenke til kommentar
Banzaii Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Hyllest til buskmann! Du er ett geni. Hvordan kom du på denne løsningen!? Har slitt med denne buggen i en evighet. Lager webapp for kunde. Deilig å endelig eliminere dette problemet. Takk Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det var vel du som kom på dette selv, jeg bare satte KeyCode'en til noe mer fornuftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå