Gå til innhold

utlansk mobil i Norge


Anbefalte innlegg

hei!

 

er det noen her som har kjøpt mobil i utlandet, som for eksempel EU, USA eller Asia?

 

Hvis noen som har gjort det, kan dere gi meg en tilbakemelding om hvordan det har gått med å laste ned ringetone og mms?

 

Jeg har nemlig kjøpt en motorola v80 i utlandet og fikk nå problem med å laste ned ringetone og mms :yes: . Alt gikk greit til ringetonen og mms skulle lastes ned, da kom det opp en feilmelding: "det fins ikke innhold i din mobil"

 

Er det noen her som har oppleved lignende problem? og eventuelt hvordan man kan løse dette? :ermm:

 

Svar mottas med takk!!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte siemens c65 i asia, har ikke hatt noen problemer med det. men skaffet meg en nytt simkort til telefonen, regner med at det var grunnen til at alt har gått problemfritt.

men skaffet meg norsk ordbok men har ikke fått oppgradert fw da jeg ikke har kabel slik at jeg sliter med engelsk meny

Lenke til kommentar

Mer eller mindre ville jeg ha sagt, men folk kjøper mobil i utlandet fordi telefonen de kjøper finnes som regel ikke i Norge. f.eks V800 ;)

 

Litt off-topic

Hvorfor bare ikke bygge CDMA nett her i norden så får vi fete telefoner fra asia :D

Da slipper vi å importere... hadde vært noe det folkens....

Hørte rykter om det jeg... noen som kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar

det kommer garantert ikke så trege som operatørene her i norge er, bare enkle ting som utms, edge har tatt fryktelig lang tid og ennå venter vi på push to talk. så sannsynligheten for at telenor eller netcom bygger et helt ny nett er å anse som null som ikke er kompitabel med dagens mobilsystem er lik null

Lenke til kommentar
det kommer garantert ikke så trege som operatørene her i norge er, bare enkle ting som utms, edge har tatt fryktelig lang tid og ennå venter vi på push to talk. så sannsynligheten for at telenor eller netcom bygger et helt ny nett er å anse som null som ikke er kompitabel med dagens mobilsystem er lik null

UMTS er jo et helt nytt nett. Det er derfor det ikke er dekning overalt der det er GSM dekning idag.

Lenke til kommentar
kjøpte siemens c65 i asia, har ikke hatt noen problemer med det. men skaffet meg en nytt simkort til telefonen, regner med at det var grunnen til at alt har gått problemfritt.

men skaffet meg norsk ordbok men har ikke fått oppgradert fw da jeg ikke har kabel slik at jeg sliter med engelsk meny

okie! men fungerer MMS, Gprs og andre funksjoner?

Lenke til kommentar
Litt offtopic, men sparer en egentlig noe særlig på å kjøpe mobiler i utlandet?

Kommer an på hvor og hva du kjøper!

 

Jeg gir 199 dollar for E398 og V600 ( 1250,- ) pluss 200,- for frakt

V980 kostet 2000,- ( V975 vil koste ca. 3500,- )

E1000 kostet 2800,- ( vil koste ca. 4500 - 5000 )

E680 kostet 3000,- ( vil koste ca. 4500 - 5000 her )

MPX 220 koster 2800 - 3000,- fra utlander ( koster ca. 5500 - 6500,- )

 

Man sparer fort 1000 - 3000 hvis man vet hvor og hvordan man kjøper.

 

Men det beste av alt er at man får kjøpt ting som ikker er kommet her enda eller som ikke vil komme

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Litt offtopic, men sparer en egentlig noe særlig på å kjøpe mobiler i utlandet?

Kommer an på hvor og hva du kjøper!

 

Jeg gir 199 dollar for E398 og V600 ( 1250,- ) pluss 200,- for frakt

V980 kostet 2000,- ( V975 vil koste ca. 3500,- )

E1000 kostet 2800,- ( vil koste ca. 4500 - 5000 )

E680 kostet 3000,- ( vil koste ca. 4500 - 5000 her )

MPX 220 koster 2800 - 3000,- fra utlander ( koster ca. 5500 - 6500,- )

 

Man sparer fort 1000 - 3000 hvis man vet hvor og hvordan man kjøper.

 

Men det beste av alt er at man får kjøpt ting som ikker er kommet her enda eller som ikke vil komme

Så må du jo regne + 25% i moms, så sparer du ikke så mye allikevel, ihvertfall ikke på E398, som er den eneste jeg gadd å sjekke.

Lenke til kommentar
betale moms?les:"Man sparer fort 1000 - 3000 hvis man vet hvor og hvordan man kjøper."

Er jo noe som heter garanti og rettigheter også.

 

Kjøper man telefonen av noen som er villig til å omgå reglene for deg på en slik måte kan du nok være sikker på at kjøpet er like trygt som å kjøpe av en narkis på gata også.

 

Kan ikke sammenlikne prisene på en lovlig importert telefon og en du trikser og mikser inn i landet.

 

Det billigste er jo vite hva og hvordan man skal stjele telefoner. DA sparer man mange tusen kroner da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...