Midnight_walker Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Lurer på hvilken del dere liker best i en metal/hardrock-låt (generelt)? Da mener jeg Riff, solo, bridge osv. Sjøl liker jeg heftige, vakre soloer... Kan være raske eller rolige soloer!! Hva med dere? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) det kommer vel ann på låten.... Noen soloer er fine, noen bridger er tøffe mens på en annen sang igjen så er det riffene som er tøffest... osv... Endret 4. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Fade out, solo og fett chorus Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Må være oppbygningen og gitarsoloene som er det som jeg liker best. Jeg synes også at introen kan være fin hvis den er litt rolig og plutselig blir avbrutt av gitarsoloen og vokalen. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Oppbygningen. Måten enkelte sanger bygger seg opp til å ta av. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Oppbyggningen er klart det viktigste... Jeg ser etter et visst forhold mellom riff, bridger og solo ganske så ubevisst og det avgjør om jeg liker en sang eller ikke. Er det for mye solo blir det kjedelig, er det for mange og for lange riff blir det også kjedelig. Så det er vel ikke en spesifikk del av en metal-låt jeg liker best. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Riff... Et kult riff er allltid et godt argument for å høre på låta Og noen kule "fills" med gitaren er også rått... Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Oppbygningen. Måten enkelte sanger bygger seg opp til å ta av. Enig med deg! Jeg liker også ofte starten, men det kommer litt an på låta. Now Playing: Ásmegin -> Bruderov Paa Hægstadtun Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Vanskelig å si, men jeg setter iallfall større pris på et kult riff enn en bra solo. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Oppbygningen. Måten enkelte sanger bygger seg opp til å ta av. Enig med deg! Jeg liker også ofte starten, men det kommer litt an på låta. Now Playing: Ásmegin -> Bruderov Paa Hægstadtun Death - Spirit Crusher er ett godt eksempel på en slik sang. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Som oftest det øyeblikket låta tar av, eks: Finntroll - Blodnatt. Men det er jo forskjellig fra sang til sang.. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 @H4ngm4an og Hylo: Agathodaimon -> Cellos For The Insatiable tar sinnsykt bra av. Den låta er rå, den! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Liker den delen som kalles synergi, altså den delen som lytteren tilfører Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Stillheten før og etter. Nei da, jeg er glad i hyppige overganger og taktskifter. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg liker veldig ofte begynnelsen, de kan være veldig bra! Spesielt begynelsene til RAGE Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Avslutningen av Dream Theaters "Learning to Live", og da i konsertversjon. Har vært med på kalaset en gang, og det gir ståpels! Taktfast klapping fra hele salen, allsang, og selvfølgelig instrumental perfeksjon fra scenen. Sånn utover det er det vanskelig å si noe om hvilken del som generelt er best. Noen låter har en knall intro, andre et utrolig heftig refreng, atter andre har gromme riff spredt utover hele osv.. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Tøffe riff er også morro. Sier bare avlutningen av Opeth - Deliverance. Gåsehud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå