Gå til innhold

Vrius på Fedora C3 ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det mulig å få virus på Fedora C3 ? Har nemlig observert at jeg får mail fra Mail Delivery System om at mailen jeg har sendt kommer i retur. Eneste problemet er t disse mailene har jeg aldri sendt mail til.

Hvordan kan jeg sjekke om jeg har virus på pc'en min ? evt få fjernet det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hei, når jeg skriver rm -rf / som root forsvinner alle filene mine, jeg må ha virus! Hvordan fjerner jeg det????????"

Hvis du _LESTE_ de beskjedene, ville du oppdage at det stod _HVORFOR_ den ikke ble sendt. Vanligvis fordi at enten brukeren ikke eksisterer på serveren, eller serveren ikke eksisterer.

Blir irritert når jeg leser slike ting "Jeg forstår ikke hva som skjer, og da MÅ det være virus! For jeg er guden over alle guder og vet alt, skjønner du! Derfor jeg spør her uten engang å lese hva som kommer opp på skjermen!"

Lenke til kommentar

står litt forskjellig på mailene, men har no _LEST_ igjennom noen. Og _HVORFOR_ de blir returnert når jeg aldri har sendt de er: brukeren eksisterer ikke på serveren, og at serveren ikke eksisterer.

Uansett jeg har aldri sendt disse mailene.

Jeg også blir irritert når folk svarer slik på innlegget mitt. Hadde vært hyggelig om man kunne heller si: Trenger litt mer info eller vennligst skriv litt mer om problemet ditt...

istedenfor det du gjor...

Lenke til kommentar

Dette er ett av de største problemene med virus og dårlig mailserver software. Det er helt utrolig at mange mailservere returnerer slike mailer til avsender. Det er en kjensgjerning at de fleste virus som sprer seg med mail ikke har korrekt retur-adresse. Værste tilfellene jeg har opplevd er når man får en virus mail i "retur", med viruset i vedlegg, og beskjed fra serveren at denne mailen kunne den ikke sende videre fordi den innehold virus. Jammmen, f*** i H***** så ikke send den til meg da!

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt oppfordringer på nettet om å sende slike i retur til postmaster@(masinensomsendtedetteut) med høflig forespørsel om å droppe slikt.

Siste omdreining på skruen er sinnsyke postmastere som nå forfalsker avsenderadressen på sine misforståtte virusvarsler, dvs. at [email protected] sender meg email til [email protected] der avsenderadressen er forfalsket til [email protected] som da gir denne uskyldige postmasteren enda mer unødvendig arbeide.

Lenke til kommentar

.. og ang. virus, nei du har ikke fått det.

det finns vel så godt som ingen virus til linux. men det finnes vel en del ormer og sånt.. var en kar som tok ned noen veldig tidlige unix-nettverk med en orm om jeg husker rett. i introen i linuxboken vi hadde på skolen.

Lenke til kommentar
.. og ang. virus, nei du har ikke fått det.

det finns vel så godt som ingen virus til linux. men det finnes vel en del ormer og sånt.. var en kar som tok ned noen veldig tidlige unix-nettverk med en orm om jeg husker rett. i introen i linuxboken vi hadde på skolen.

Selv om det finnes en håndfull virus for Linux, er det vel ingen som fungerer på FC3 eller annen nyere Linux-distro.

Lenke til kommentar

For noen uker siden fikk jeg akkurat det samme problemet. Dette har ført til at Telenor tror at jeg sender ut masse spam email til andre folk her i verden, noe jeg ikke gjør, og de satt en begrensning på linja, sånn at jeg ikke får spilt over nett og ikke sendt email. De vil ikke åpne linja før dette slutter, noe som irriterer meg veldig.

Sitat fra Telenor : Dette er dessverre ikke et så uvanlig problem som man skulle ønske. Mest

sansynlig er din PC "infisert" med en såkalt masse-mailingstrojaner

(spamtrojaner).

Det er viktig for oss å presisere at vi tar ikke stilling til om din PC sender

ut dette med din viten og vilje eller ikke - vi ønsker bare at det tar slutt.

I tillegg vil vi påpeke at disse masseutsendte e-postene har blitt sendt fra

din PC, men ikke nødvendigvis via det e-postprogrammet du bruker - slik 'spam'

som vi ser i dette tilfellet kommer gjerne fra en såkalt spamtrojaner som på

enkelt vis kan sees på som en egen liten "e-postserver".

Jeg har scannet med Norton, ad-aware og spybot, og finner ikke noe spor av virus.

(gjorde dette i sikkerhetsmodus) Men forsatt vil de ikke åpne linja, pga jeg sender ut spam.

Noen som vet hva jeg må gjøre ?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...