svingstang Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 hva slags temperaturer bør jeg ha på CPU'en? monterte vannkjøling med en gang og ser at jeg har en temp på såvidt over 50 grader ved idle (ifølge nvidia driverene)... dette synes jeg høres litt høyt ut? og terskeltemperatur på 135 grader?? hva f... er det?? Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 vel... det ser ut som om noe er galt her ja.... prøvde for første gang å fyre opp half-life i går og fikk umiddelbart artifacts så det holdt.... prøvde å underklokke skjermkortet med 25 MHz, og det hjalp betraktlig, men fremdeles hikket systemet... kommer nok til å bytte til en blokk som bare tar GPU og ikke ram/regulatorer i tillegg.... ut med aquagrafx blokka!! Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 har du satt på alt riktig, sjekka for knekk på slangen og tatt på kjølepasta ordentlig? det virker litt vel varmt... er det cpuen som ligger på 50 idle? min ligger på 36-42 idle og 45-50 load(det kommer ann på om jeg har de andre viftene i kabinettet på) Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 det er GPU'en som er så varm... CPU/chipset ligger på ca 30 idle... tror nok det er dårlig kontakt ja, men det er litt kinkig når denne blokka skal ta nedpå både GPU, ram og regulatorer... å få alt til å få god kontakt er tydeligvis ikke lett... å kjøre last på CPU (eks prime) gir ingen slike problemer... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Kjøp AC Twinplex 6800 blokka. Monterte den nettopp på mitt 6800U som kjører på 450/1.2 foreløpig, og den holder idle temperatur på rundt 38c - og det er før AS5 har satt seg (maskinen har bare stått på i 40min) EDIT: Jeg bruker 71.84 driveren med den kjente "temp bug'en". Når det kommer en oppdatert driver uten temp-buggen så burde jeg vel droppe ca. 10c ekstra regner jeg med. Endret 11. mars 2005 av bidz Lenke til kommentar
MagE Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 prøv og mål med et eksternt termometer. innebygde termometer er ofte ganske feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå