Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ekstremt lenge siden sist jeg var på disse trakter, men nå er tiden kommet...

Sett igjennom endel worklogs både her og andre steder, og har bestemt meg for

å begi meg ut på et spennende prosjekt kalt "Project Teddy".

Saken er den at dama lenge hatt en av mine gamle PC'er til "skole"-maskin. Denne begynner å dra på årene, gammelt maskinvare, mye støy og antagelig snart havari.

Samtidig har jeg i lengre tid gått å siklet på ulike HTPC'er, f.eks. BeQuiet, Hush etc. Etter å ha lest X antall worklogs på lignende prosjekter fikk jeg en ondskapsfull idé en dag jeg satt å så på bamsesamlinga hennes...

Hun har en bamse som er ca 50 cm høy, sittende. Bamsen har et enormt hode som passer bra til å dytte et ITX-kort i, og en munn som bare lengter etter en slot-in... Her var det muligheter. Har videre tenkt på USB-hub i skrittet, trådløs mus/tastatur, tilkobling for strøm- ekstern skjerm og tv-ut i rompa, samt touch lcd-display i magen (modul 2).

Fikk dama til å sende meg bildene så jeg kan poste det nå;

Skisse i paint:

Bamsemod

Skisser fra SketchUp

Pj_Teddy Over

Pj_Teddy Side

Pj_Teddy Profil

Kan gjerne begynne å gi tilbakemeldinger, også på hardware det kan være lurt å bruke, ulike webshoper, osv... Har sett på endel utstyr fra bl.a. Carputer. Utkast på handleliste kommer...

Endret av Syruz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det feteste og jeg tror mest originale ideen jeg har lest hitil! kjempe bra prosjekt! lykke til da, du kan trenge det :p

skal du bare bruke det yterste trekket på bamsen og lage et "bur" inni? så tre bamse-"huden" over? litt dårlig formulert :p

stå på!

Endret av kristopher
Lenke til kommentar

Skikkelig kul ide altså, må nesten følge godt med på denne.

Hvordan skal du gjøre det med kjølingen da? Fyllmassen til slike kosedyr er vel ganske isolerende vil jeg tro, og kanskje littegrann brannfarlig også?

Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for kommentarene!

skal du bare bruke det yterste trekket på bamsen og lage et "bur" inni? så tre bamse-"huden" over? litt dårlig formulert
Jepp, som man kan se av SketchUp-tegningen (hvis jeg fikk det frem, er ikke helt dreven der enda) skal jeg (eller rettere sagt en kamerat som sveiser) lage et "bur" i aluminium. Dette skal "tettes" rundt med aluminiumsplater der det trengs.. Trer så bamsen utenpå.

Hvordan skal du gjøre det med kjølingen da?
Angående kjøling hadde jeg tenkt til å lage en "åpning" med brunt gidder i ryggen på bamsen med ei vifte som trekker inn, og en i toppen som blåser ut.

Kan den fly? Likte Rotoren på hode
I forbindelse med kjøleløsningen over tenkte jeg å lage en rotorlignende ting (ref. Brumund Dal) som spinner rundt vha lufta som kommer opp igjennom bamsen... Da har man en indikator på om maskina er på. Originalt og genialt spør du meg! :D

Trenger litt hjelp med å finne en god strømløsning... Hadde vært genialt om man kunne finne en bærbar batteri-løsning som lar seg bruke med ITX, men er åpen for det meste...

-------

I'll be back..!

Lenke til kommentar
nice, kva tid har du tenkt å begynne da?

Enig med han :p

Så fort jeg får konstruktive tilbakemeldinger på ting jeg spør om, og jeg får gjort ferdig tegninga i SketchUp så jeg har noe å gå utifra......

Håper forøvrig fortsatt på svar fra alle dere som har mekka ting selv. Noen spesielle deler/komponenter som kan være "must", "kjekke å ha" eller bare "ål'eit"?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...