Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koblet til internett, men ingen tilgang

Anbefalte innlegg

Dette er muligens det mest uforståelige problemet jeg har hatt med maskinen min. Derfor håper jeg at noen kan hjelpe meg her.

Internettmodemet mitt viser at det er koblet til maskinen og at jeg har internettilkobling. Jeg kan gå på ipconfig for å få internett IP'en min, noe som viser til at maskinen min faktisk er online, men jeg kan ikke komme meg på internett via nettleser, p2p program, msn, eller noe som helst.

Det er jævlig merkelig siden jeg har ingen brannmur som jeg vet om og jeg har prøvd og avslutte alle tenkelige programmer i bakgrunnen og jeg er heller ikke koblet til noen slags type switchboks eller ruter.

Noen forslag til hva som er galt?

Jeg har Win 98 (!) Se og bredbånd fra canal digital

Ps. har sjekket for viruser, ingen resultater

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, har hatt det i et par år, men så stoppet plutselig alt.

Jeg har snakket med de fra Canal Digital og de sier at alt virker i orden. De får signal fra modemet mitt.

Det er et lite lys på modemet som bekrefter at den er koblet til PC'en og den lyser også. (alt lyser som det skal)

Lenke til kommentar

hm, du har sjekket at det ikke er spyware/adware som blokkerer linjen helt? går det noe trafikk over linjen i det hele tatt?

hvis du går til start > run > cmd og skriver ipconfig /all, får du da opp alle ipadresser og info på korrekt måte?

Lenke til kommentar
Er vel litt lite sansylig dette, men du har ikke nettopp instalert VPN eller lignende programvare? Hadde et tilsvarende problem da jeg skulle instalere trådløst på en jobb PC med VPN. Alle signaler viste ok, men ingenting virket.

Nei..

Og til El_cash: Det funket heller ikke.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det virker ikke som om det er noen løsning. Eller kanskje det er bare noe jeg har oversett (?).

Lenke til kommentar
Jeg måtte reformatere harddisken min, men NÅ FUNKER DET!!! Så jævlig digg.

jeg skriver faktisk dette fra min egen maskin!

Aaaaaaaaaah!

Jeg har lært meg verdien av å ha egen partisjon til XP. Veldig ofte mye raskere og mer effektivt å bare reformatere enn å feilsøke i timesvis.

Lenke til kommentar
Jeg har lært meg verdien av å ha egen partisjon til XP. Veldig ofte mye raskere og mer effektivt å bare reformatere enn å feilsøke i timesvis.

Har du nok plass på harddisken ville jeg tatt en backup av system partisjonen med f.eks. Symantec Ghost. Bruker det selv. Har et image liggende med alle programmer og drivere installert som jeg kan kjøre restore på hvis det blir for mye rot på den eksisterende system partisjonen. Sparer deg kanskje for 5-6 timer bare i installasjon av de programmer etc du måtte ha på maskinen din.

Har du mye spill etc liggende tar de ofte for stor plass til at du kan kjøre ett image med alle spillene installert.

:thumbup:

Lenke til kommentar

jaja, jeg har prøv ALT bortsett fra å endre på sourcecoden til dataen min.

Har hatt datamann fra alle verdensland til å finne problemet. Ingen fant det.

Uansett så hadde maskinen godt av å bli reformatert, var for mye dritt på den. Grunnen til at jeg så sårt måtte på internett var fordi jeg skulle bestille en ny pc! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...