Gå til innhold

Sharezaa deler filer som blir nedlastet...

Anbefalte innlegg

Jeg bruker P2P programmet SHarezaa, og har satt det til å dele to mapper på maskinen min. Men når jeg laster ned filer, begynner andre brukere å laste ned fra meg de filene som jeg laster ned i tillegg til de som er delt. Hvordan disabler jeg dette? Har prøvd å fjerne haken ved "Share Partial Downloaded files" men til ingen nytte.

Når jeg ikke deler noen mapper så funker det fint igjen.....

PS: Hvorfor tror dere jeg får koblet til Gnutella 2, men ikke Gnutella 1 :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg vet bruker Shareza bittorent teknologi, disse filene deles mens du laster ned, en av grunnene til den gode farten.

For eks: du laster ned en fil, du har 50% av denne filen, da vil alle brukere som har under 50% av denne filen begynne å ta fra deg og alle andre som har mer en dem.

Håper du forstår nå, mvh aM

Lenke til kommentar

Men hvorfor var det ikke sånn da jeg ikke delte noen mapper? Da var det aldri noen som downloadet noe fra meg selv om jeg downloadet....

Poenget er at jeg ikke vil at folk skal kunne laste ned fra meg det jeg laster ned, men bare det jeg vil dele...

Og er det noen som vet hvorfor jeg får koblet til Gnutella2, men ikke Gnutella1? Har prøvd connection guide på Sharezaas hjemmeside....

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Hvis du snakker om når du downer .torrent filer så kan du ikke hindre å dele forde det er slik .torrent filer er bygget opp. Hvor flere som downer, eller seeder, hvor raskere går det å downe. Det er det som er påenget med .torrent.

Hvis ALLE hadde gjort som du ønsker ved torrent så hadde INGEN fått noe...

Seede er å la en fil som er 100% downa stå oppe slik at andre kan downe deler av filen av din fil. Kalles å dele.

Gnutella 1 og 2 er to forskjellige nettverk med p2p filer.

Du kan være kobbet til et nettverk av gangen i Shareza.

Hvis du har noen kataloger som du deler er disse åpne selv når du downer en .torent fil. Du kan da velge å slå disse av mens du downer en torrent, men du kan ikke (normalt) hindre at andre downer deler av torrent filen du også downer.

Lenke til kommentar

Jeg laster ikke ned ved hjelp av .torrent filer. Men bruker det søkbare nettverket til Sharezaa (Edonkey, Gnutella1 & 2). Jeg har kunnet vært koblet til både Gnutella 1 & 2 før, men ikke nå, hvorfor vet jeg ikke....

Jeg er ikke en såkalt leecher som ikke deler noe, men når jeg ikke bruker BitTorrent vil jeg bare dele det jeg har bestemt at skal deles....

Lenke til kommentar

Vell da for meg høres det ut som Shareza bruker en protocol som har likheter til torrent.

Om det er tilfelle blir det det samme som torrent, men hvorfor være så opptatt at noen bruker noe av upload båndbreden din når det IKKE har noe å si for din downloading speed så lenge den ikke bruker over 80% av maksimal upload ( ikke det samme som download btw)...

Feks hvis du har 1024/256 Kb adsl linje har det ikke noe å si for din downloading hastighet om du uploader i 160kb ( 20KB ). Du kan fortsatt downe i 1024Kb ( 128KB ), men selv om du setter upload til 0 så vill du ikke downloade raskere en 1024 Kb uansett. Det er fysisk umulig.

Lenke til kommentar
Gnutella 1 og 2 er to forskjellige nettverk med p2p filer.

Du kan være kobbet til et nettverk av gangen i Shareza.

Det går fint å være til koblet til g1 og g2 sammtidig. Til og alle fire netverkene går samtidig. Prøv å koble fra alle nettene og så først g1 så g2 og eventuelt ed

Lenke til kommentar

Jeg fikk til å koble til alle tre nettverkene nå, men folk kan fortsatt laste ned filer jeg holder på å laste ned. Er det ingen som vet hvordan jeg kan stoppe dette?

Det har ingenting med BitTorrent likheter å gjøre siden det ikke har vært sånn før...

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Siden det ikke har noen innvirkning på hastigheten din og du fortsatt får filen ser ikke jeg helt problemet.

Jeg bruker ikke Shareza lenger så jeg får ikke testet noe for å se om jeg får samme resultat som deg.

Det du kan muligens gjøre er å endre share katalogen slik at du ikke downloader til en katalog du har på share, men da må du jo også overføre alle filene du vill share manuelt noe som er litt tungvindt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...