Gå til innhold

"Extended Weekly Maintenance" i dag...


Anbefalte innlegg

Han som sa at Damage ikke DPS er viktig for rogue har utrolig rett!

 

Tingen er at for roguen så er det spesialmovene som gir skade, våpenets "egen" skade, altså de hvite tallene blir etterhvert veldig små i forhold til de gule tallene som er spesialmove skaden fra feks Sinister Strike, Backstab og Ambush.

 

Jeg skal prøve å forklare hvorfor det er slik;

 

Sinister Strike, Backstab og Ambush gjør skade basert på våpenets skade, ikke DPS. I tillegg gir din Agility og Strength deg attack power som ytterligere booster skaden du gjør med et våpen. Som en ca regel kan man si at for hver 14 i power så øker dps med 1. Dette er utrolig viktig å skjønne konsekvensene av. Og nå blir det litt skal vi si vanskelig å forstå men jeg gjør et forsøk.

 

Våpenets skade + ekstra skade fra attack power = total skade.

 

Det er denne "total skaden" SS og BS og Amb baserer seg på.

Attack speed komer her inn i bildet som en divisor og hele poenget er at trege våpen gir høyere total skade enn kjappe våpen, ergo vil du gjøre mer skade med SS om du bruker et ultratregt våpen enn om du bruker et ultrakjapt fordi det er færre angrep i sekundet å dele skaden på! Håper dere er med så langt hehe. Poenget er da at feks SS har en kjappere cooldown enn de fleste våpen har attack speed så du vil uansett kunne bruke den oftere enn våpenet egentlig slår. Ja det høres merkelig ut men slik er det. Jeg kan prøve å sette opp et regnestykke som BARE CIRKA viser dette. Altså matten er ikke helt perfekt her men jeg håper det illustrerer poenget.

 

Attack power: 140 = 10 increased dps. (140*0,075 = 10.5, vi holder oss til enklest mulig tall for illustrasjonens skyld ;))

 

Fast dagger: s:1.5, dam10-20, Dps= ((10+20/2)/1,5 = 10

 

For å få total skade ser vi nå at vi må legge til "increased dps" fra attack power, altså 10+10 = 20dps

 

Vi får nå en likning ((x+y)/2)/1.5 = 20 -> Hvor x-y er rangen på "total skade" fra lengre opp. Nå er jeg litt rusten i matte men svaret blir CA (!) ;

 

((20+40)/2)/1.5 = 20dps -> Vi ser altså at skaden SS etc baserer seg på med speed på 1,5 er 20-40. Hvis jeg ikke husker feil er SS=Et vanlig angrep + 15 i skade. I dette tilfellet et gjennomsnitt på (20+40)/2 = 30+15 = 45 damage per SS i snitt.

 

OG NÅ KOMMER DET JEG PRØVER Å VISE DERE :) (endelig!)

 

Vi tar det samme våpenet men ENDRER attack speed til 3,00. Altså kniven din ble plutselig dobbelt så treig!

 

Slow dagger: s:3.0, dam10-20, Dps= ((10+20/2)/3 = 5 dps (urgh så dårlig? NEIDA dette er dritbra!!! fordi;)

 

Vi leggertil increased dps fra attack power 5+10=15;

 

Får likning; ((x+y)/2)/3 = 15dps som gir;

 

((30+60)/2)/3 = 15dps -> Skaden SS baserer seg på nå er altså plutselig 30-60; dvs ca 60 per SS i snitt imot 45 med speed 1.5. Og derfor bør man ha et regt mainhand weapon som ha skyhøy max damage og helst er ganske treigt. Og de overlegent enkleste våpnene som er trege og gir mye skade og som kan brukes i en hånd er swords og maces! I offhand har du en kjapp kniv med poison på ;)

 

De som ikke tror meg kan få en demonstrasjon på Silvermoon, UD Rogue lvl 29, Name: Dreparn

 

Main Hand:

Zealot Blade

Off Hand: Toxic Revenger

 

Lykke til! :thumbup:

 

Edit: Dette skulle vel kanskje vært i "Rogue" formumet men jeg fant det ikke! :roll:

Endret av kjetilkb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pokker og, nå som jeg endelig er frisk nok til å sitte forran dataen men ikke frisk nok til å gå på skolen..

Det har jeg og, merkelig nok, opplevd flere ganger.

Frisk nok til å spille, men for syk til å gå på skolen :!:

Går det ann å bli syk nok for ikke å spille?? :hmm:

Endret av StoreStå
Lenke til kommentar
Pokker og, nå som jeg endelig er frisk nok til å sitte forran dataen men ikke frisk nok til å gå på skolen..

Det har jeg og, merkelig nok, opplevd flere ganger.

Frisk nok til å spille, men for syk til å gå på skolen :!:

Går det ann å bli syk nok for ikke å spille?? :hmm:

Går jo an å komme i koma da, tross alt... :ermm:

Lenke til kommentar
Som en ca regel kan man si at for hver 14 i power så øker dps med 1.

 

Tror at attackpoweren vs dpsen stiger etter i takt med lvlen. Og at en lvl 30 rogue får ca 1dps pr 15 power, mens en lvl 60 rogue kun får en dps pr 30 power.

 

Det er iallefall slik med agility og critical chanse og dodge.

 

Edit: Ser at de har begynt å sette opp serverene igjen :thumbup:

 

Vil ha burning blade opp!

Endret av Knudix
Lenke til kommentar
Dette var kjipt. visste at det skulle være maintenance, men ikke så lang maintenance. Kjipt å ha fri på akkurat den dagen serverne er nede

Du får bruke tiden til å sove. Da klarer du å spille lengre i natt :)

Nettene brukes til alkohol :D

D går ann å kombinere disse to :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...