Gundersen Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei! Lurer på om det går an å bruke tandpasta som kjølepasta på en cpu og grafikkort, siden kjølepasta og tannkrem har samme konsistens så burde vell ikke dette være noe problem? Bare en ide jeg fikk ifarten her, så noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Nå er det ikke konsistens som er det viktige, men evnen til å lede bort varmen. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 blir sikkert en interessant lukt inni pcn hvis du bruker tannkrem da Lenke til kommentar
Irons Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hehe, dette har faktisk blitt testet, vet ikke helt om jeg stoler 100% på det http://www.dansdata.com/goop.htm Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Leste på en side om test av forskjellige varmeledende pasta, der de også testet rent vann og tannkrem. Tannkrem fungerte utmerket helt til det tørket, da fungerte det mer som isolering. Vann var en av de beste, men forsvinner fort Edit: Det var faktisk siden the_real_Sp33D som jeg hadde lest Endret 4. mars 2005 av White_Tiger Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Hehe, ja stemmer det, har lest en test av det nå jeg også, artig at det fungerer da, men blir fort tørt Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvorfor ikke bruke kjølepasta som tannkrem i slengen også? Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Hvorfor ikke bruke kjølepasta som tannkrem i slengen også? Du kan jo prøve det du! Hehe, tror ikke jeg vil ha kjølepasta i munn Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Prøvde det på en gammel CPU for en stund siden, etter å ha lest testen det ble linket til. (Tror jeg lagde en tråd om det med resultater osv). Det fungerte aktisk overraskende bra, fikk ikke de laveste temeraturene, men det ble ikke faretruende høyt. Moro var det også. Luktet mint av prosessoren etterpå. Lenke til kommentar
nord Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 hæhæ, les her inne: "But there are most definitely worse things." <-- fra testen. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har nå testet såvidt litt colgate på en Pentium 200 mmx men fikk ikke testet så mye hardiskene er gått konk så fikk ikke testet den med windows, siden det er gammel pc så var det ikke hardware monitor på den. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Nå er det ikke konsistens som er det viktige, men evnen til å lede bort varmen. Riktig. Men så lenge pastaen har bedre varmelederegenskaper enn luft, noe som ikke skal så mye til, så vil det ha en effekt. Det som skjer at dersom man tar en kjøleribbe av metall og klæsjer nedpå en prossor av metall, så vil det være ganske dårlig kontaktflate. Og der det ikke er kontakt er det luft mellom, og luft leder varme dårlig. Tannpasta'en, så lenge den ikke er tørr, vil fylle tomrommet og gi økt kontaktflate. Og så lenge den leder varme bedre enn luft, så vil det ha en positiv effekt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Kan ikke noen teste ut andre produkter med samme "kjølepastakonsistens"? Jeg snakker da feks. om tubeost(Kavli), smøreost(Philadelphia),Leverpostei(Stabburet,fin type), Nugatti, Ha-på etc. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kan ikke noen teste ut andre produkter med samme "kjølepastakonsistens"?Jeg snakker da feks. om tubeost(Kavli), smøreost(Philadelphia),Leverpostei(Stabburet,fin type), Nugatti, Ha-på etc. Det hadde vært en idè på min nye A64 som kommer på onsdag. Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 vitsen er? alle kommer til å tørke ut uansett, motorolje tror jeg er bra,, så lenge datan ligger flatt heheheh Lenke til kommentar
icer Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Aldri tenkt på at dette fungerer =) hehe Neste blir vel spørsmålet: "Hvilken kjølepasta bruker du på CPU'en din" "Colgate såklart" eller "Fishermans Friend, Strongest There Is" Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hva med å teste ketchup Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hva med å teste ketchup Det er vel bare fantasien som kan begrense valg av kjølepasta..... Innlegg nr 200!! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det skal jo klare å lede _litt_ varme ihvertfall da. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 det er jo hvertfall èn fordel da... null hull!!! :!: :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå