Gå til innhold

QXL selger "nazi" tøy?

chil

Anbefalte innlegg

Det korset har ikke noe mer å gjøre med nazisme enn jeg har.

Det er brukt i mange sammenhenger blant annet den tyske hæren. Merket var både før og etter naziperioden.

Hakekorset, som er nazismens ''symbol'' hadde egentlig ingenting med nazisme å gjøre det heller, men hadde en religiøs betydning i blant annet kristendommen.

Men nazistene valgte dette til sitt symbol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det norske forsvaret har materiell med tysk riksørn og hakekors. Det betyr ikke at den er nazistisk.

Korset det her er henvist til har en lang tradisjon i den tyske hæren, og er fortsatt deres symbol. Ser ingen problemer med bruken av det, ikke i en kontekst som denne.

Lenke til kommentar

nei, det forbindes ikke med nazisme i hele tatt. tyske hæren bruker fortsatt dette korset på uniformene sine. Svastika var nazigreiene.

Svastika er "egentlig" ikke nasistisk heller, det er vell noe et eller annet folk i asia brukte som noe, husker ikke helt.... men i dag forbindes det med nasisme.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
nei, det forbindes ikke med nazisme i hele tatt. tyske hæren bruker fortsatt dette korset på uniformene sine. Svastika var nazigreiene.

Svastika er "egentlig" ikke nasistisk heller, det er vell noe et eller annet folk i asia brukte som noe, husker ikke helt.... men i dag forbindes det med nasisme.

så tore(tor?) bruker det for morro skyld?

så klart det forbinnes med nazisme, selv om det ikke betyr det.

post-63-1110833008_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hmm ja selvsagt!

men det er jo et symbol som nazister ofte bruker! å det kan dere ikke nekte for.

selv om jeg skjønner godt hva dere mener, det er oppridelig ikke nazistisk, men det er ikke hakekorset heller, men alle forbinner det med nazismen

Lenke til kommentar

Ja, men alle forbinder ikke dette korset med nazismen.

Slutt med heksejakten!

Edit: når du først er i gang, kan du like gjerne jakte på kommunistiske symboler, drepte fler mennesker enn nazismen de :no:

Endret av Glortelion
Lenke til kommentar

Selv om deler av den tyske militære brukte dette tror jeg også det forbindes med andre ting også.. blandt annet diverse musikkgrupper og bikere..

jeg tror ikke jeg ville stemplet en som hadde gått med det symbolet på seg automatisk som Nazi iallefall (siden det også brukes/har vært brukt til "andre" ting)...

Lenke til kommentar
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=16...um=1&Catg=21331

Er det bare meg? eller forbinner man dette med Nazisme?(solkorset el), altså det var sikkert ikke nazistisk opprindelig men ville IKKE tatt på meg den å gått gjennom krisitansand..hadde i alle fall holdt meg langt unna alle kebab sjappane(å det er nesten umulig, for de er OVER alt)

synes det er litt på kanten å selge sånt..men mulig det er meg som tuller

Det er jernkorset, ikke solkorset.. dessuten så har ikke jernkorset noe med nazisme å gjøre, men får uopplyste personer virker det sånn fordi hitler misbrukte en del symboler fra rundt om kring i verden.

Lenke til kommentar
Fins det folk som ser på Tors hammer symbolet som 'tysker vennlig'? Syns å huske jeg har hørt det...

Norrønt symbol, mye av det brukte jo nazistene. dessverre

Noen som vel kanskje får nazi vibber av torshammeren, men gå med den. Digger det symbolet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...