Gå til innhold

QXL selger "nazi" tøy?

chil

Anbefalte innlegg

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=16...um=1&Catg=21331

Er det bare meg? eller forbinner man dette med Nazisme?(solkorset el), altså det var sikkert ikke nazistisk opprindelig men ville IKKE tatt på meg den å gått gjennom krisitansand..hadde i alle fall holdt meg langt unna alle kebab sjappane(å det er nesten umulig, for de er OVER alt)

synes det er litt på kanten å selge sånt..men mulig det er meg som tuller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var (og er) symbolet for den tyske hæren, bundeswehr. Er nok derfor det forbindes med nazisme, selv om det ikke har noe med det å gjøre.

ja det er pointet mitt, uansett hva du selv personelig synes om symbolet så missforståes det hvis du tar på deg den å går ut..

Lenke til kommentar

Det heter vel IronCross hvis jeg ikke husker helt feil.

Det skal representere styrke tror jeg. I middelalderen fikk de eldre riddere dette korset som symbol på styrke... det kan godt være at jeg er helt på viddene nå, men er sånn tålig sikker.

Lenke til kommentar

ja men uansett så er man jo rimelig sikkert på å bli slått ned, uansett om det er ei david stjerne, eller betyr morra di er ei ku på russisk. Siden folk flest forbinner det med nazisme. Og når man ser nazi tog så går flintskallene med slikt

Lenke til kommentar

Tenkte på akkurat det samme ang. det med chopper-greia.

Vist noen har sett på "American Chopper(s?)" på Dicovery Channel, så har jo "Orange County Choppers" (eller hva det nå enn var de kalte seg) dette korset i logoen sin, og i en episode var det en kunde som ikke ville ha det ingravert i setet sitt, men de dreit i kunden det siden det var merket sitt :D

Lenke til kommentar

Jupp.... syns det hele lukter litt heksejakt, ikke noe nazistisk med det symbolet der. Kult symbol egentlig.

dessverre har jo nazistene ødelagt mye, swastikaen er jo ødelagt for evig tid. Det samme er jo med en del gamle norske ord (hird f.eks.) for ikke å snakke om den norrøne tro :no:

Lenke til kommentar
Jupp.... syns det hele lukter litt heksejakt, ikke noe nazistisk med det symbolet der. Kult symbol egentlig.

dessverre har jo nazistene ødelagt mye, swastikaen er jo ødelagt for evig tid. Det samme er jo med en del gamle norske ord (hird f.eks.) for ikke å snakke om den norrøne tro :no:

Helt enig. Masse kule symboler som er ødelagt for alltid, eller som vanlige folk tror er forbundet med nazisme selv om det ikke er det..

Lenke til kommentar

Er ikke dette symolet "Ridderkorset" da.

Har vel samme\veldig lik korset som Korsfarerne brukte?

Swastikaen er jo også både symbol i Buddismen or Norøn mytologi (Solkorset).

Om korset er vendt andre veien vet jeg ikke noe om, gidder ikke lete nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...