Gå til innhold

System.exe bruker 90% av resursene

Anbefalte innlegg

Hei. Har et utrolig irriterende problem på maskinen. 5 minutter (varierer) etter jeg har bootet Windows (Server 2003) bruker plutselig prosessen System.exe alt fra 70-99% av resursene på PCen. Jeg har virkelig ingen anelse hvorfor dette skjer, og har aldri vært borti problemet før. Da det først skjedde anntok jeg det kunne være virus eller lignende, men selv etter en reinstallasjon av Windows forsetter problemet. Av hardware hadde jeg nylig satt inn et mpeg2 dekodingskort (Creative Dxr3), men det hjalp ikke å ta det ut. Etter reinstallasjonen av Windows installerte jeg Opera fra en CD jeg vet ikke inneholder noen virus, og har ennå ikke startet IE.

PCen har fungert helt utmerket i alle tider før dette skjedde, og jeg kommer ikke på noe spesielt jeg kan ha gjort for å forårsake problemet. Det skjer ikke om jeg booter linux.

Noen som kan hjelpe? Hadde satt stor pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

system.exe begynnnte å plage meg å i dag :dontgetit: tok masse resursser en veding,,, plagsomt

har NOD32... som ikke finner noe når jeg scanned windows mappa :hmm:

edit: har scannet med adware å spybot S&D også!

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

antivirus har man da (nod32 her og), selvom jeg ikke trenger det så meget. og var vist tv kortet som skapte problemer, men det er bortevekk nå (billig dritt som nesten aldri har fungert skikkelig).

men som jeg skrev fortsatte problemet selv etter jeg reinstallerte windows, så om jeg kjører med antivirus eller ikke skal ikke ha noe å si. 3 av 7 poster som bare forteller meg noe jeg ikke behøver å vite, og som kunne ha blitt spart om folk "bare lærte seg å lese trådene ordentlig". arrogante tullinger...

Endret av iver89
Lenke til kommentar
antivirus har man da (nod32 her og), selvom jeg ikke trenger det så meget. og var vist tv kortet som skapte problemer, men det er bortevekk nå (billig dritt som nesten aldri har fungert skikkelig).

men som jeg skrev fortsatte problemet selv etter jeg reinstallerte windows, så om jeg kjører med antivirus eller ikke skal ikke ha noe å si. 3 av 7 poster som bare forteller meg noe jeg ikke behøver å vite, og som kunne ha blitt spart om folk "bare lærte seg å lese trådene ordentlig". arrogante tullinger...

jeppz-- har ikke problemet selv nå..

System.exe 0%cpu 240k minne

Hadde problemet før i dag da den var oppi 80% cpu å fikk masse "slowdowns"

men nå er det helt fint igjen her å :yes:

å jau scannet hele compen med nod32. 0 virus :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...