John P. Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har Chello Plus bredbånd. Stadig vekk i det siste har jeg enten ikke hatt forbindelse når jeg slår på maskinen, eller så har forbindelsen 'droppa ut' plutselig. I begge tilfeller får jeg opp et ikon i systray(nederst til høyre) som sier 'limited or missing connection" eller noe i den duren. Eneste måten å få tilbake oppkoblingen på, er å dra ut strømmen til modemet, vente litt, og sette i strømmen igjen. Formodentlig fordi jeg da får ny IP addresse(?) og/eller at modemet booter opp på nytt. Andre som har vært borti dette i det siste? Har ikke vært noe problem før(en måned tilbake kanskje). Lenke til kommentar
Dag_Rune Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Snakk med UPC/Chello og be de legge modemet deres til overvåkning. Det har de fint muligheten til for de bruker vel et modem som heter Terayon så vidt jeg vet? Følg med på når dere detter ut av nett om "Cable"-lampa på modemet blinker...hvis den gjør det så er det bare å klage slik at de kan få fiksa det Har hatt samme feilen med canal digital, og de har nå bytta kabelen inn til huset, og det fiksa i hvert fall mitt problem... Så det kan være en type rf-feil... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Sjekk alle punktene i huset. Som oftest er det en kobling som er dårlig. Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har samme problemet her også. Hatt det i flere måneder. Restarter routeren, så løser det seg. Får prøve å bytte til en bedre antennekabel for å se om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 jeg har upc\chello selv, fungerer som en drøm. men jeg vil anbefale deg å prøve noen ting: 1) finn ut hvor antennekablen kommer inn i huset, sett routeren så nærme den som mulig. jo lengre kablen er jo større er sannsynligheten for at du ramler ut. 2) fanden, kommer ikke på noe mer... åssen merke er modemet? de nye som de deler ut er motorola... snakk med dem og kansje bytt om det er dårlig... musa Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har motorola modem ja. Men jeg mistenker egentlig den saken som deler signalet til tv og til modem som synderen. Tror denne er laget av billige drittmaterialer. Lenke til kommentar
Rogerino Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hadde også samma problemet da jeg hadde UPC, med motorola-modem. Skjedde ofte. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det kan godt hende at det er splitteren.. har problemer med det selv.. sitter i kjelleren og tv kommer fra andre sia huset via, via via masse greier. mens intrenett går rett i veggen... men men.. musa Lenke til kommentar
larsli Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hadde samme problem med den medfølgende koax-kabelen fra UPC (den det står at man må bruke! ) Kjøpte en ny til 39,- på clas ohlson og problemet ble borte. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Jeg trodde ingen svarte på innlegget mitt(er bare innom Hardware nå og da, og det tok et par dager før noen svarte), så jeg hadde nesten glemt hele tråden. Nå er status den, at jeg har hatt folk fra UPC hjemme hos meg, og de kunne ikke finne andre feil den gang enn at det var en 'spike' på frekvens målingen, og de fant ut at de derfor skulle skifte selve kabel TV boksen(antenne koblingen, den lille hvite) med en ny en. Etter at de gjorde dette, ble visst 'spiken' borte. 'Heldigvis' datt nettet ut mens de var her, så jeg fikk vist dem nøyaktig hva jeg mente. I tillegg var visst signalet noe høyt, så de skulle levere en melding om dette så det ble justert(dette skulle gjøres utenfor min leilighet, så jeg trengte ikke være hjemme for det). Etter dette, fikk jeg allikevel samme problemet igjen. Jeg bestemte meg da for å bytte alt; modem(Terayon), kabel til veggen, og kabel til PC. Så en stund senere(kan være HELT urelatert til mitt problem), kom det noen fra UPC og skiftet en boks et eller annet sted i nabolaget. Nettet var da nede en stund, men kom opp igjen når de var ferdig. Kjøpte ny, kort kabel til modem fra vegg, og plasserte det denne gangen nære antenneuttaket på veggen. Dro en tilsvarende lengre, ny CAT5 dobbbelskjermet kabel fra boksen til PCen. Nå var altså alt nytt. Gikk noen dager, og hva skjer? Jo, akkurat det samme!! Jeg ble litt forbanna, men siden jeg vet at UPCs kundeservice uansett bare sitter og leser direkte fra en bruksanvisning med standardsvar, gadd jeg ikke ringe dem. Jeg fant isteden denne siden, og har sakte men sikkert fulgt rådene der, ett for ett. Har manuellt stillt nettverkskortet på 10Mbit/s, og full dupleks, har installert Microsoft patchen(selv om jeg tror den allerede var innstallert), hadde jo allerede sjekket modemet og kablene, osv. Det eneste på lista jeg ikke har prøvd, er å "Reset your TCP/IP stack by downloading and running WinsockXPFix.exe" Men uansett hvilket av de andre rådene jeg har fulgt, har det ikke skjedd noen bedring. Det kan gå et par dager, og så er linja "død" igjen... Morro gitt. Endret 15. mai 2005 av John P. Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Er det mulig at feilen ligger hos chello, og ikke i utstyret i nærheten av deg? Det virker som om problemene kommer litt i perioder hos meg. Nå oppstår problemet nesten ikke i det hele tatt, mens det for en stund siden kom mye oftere. Har du lenge igjen av bindingstiden din hos chello? Du kan kanskje heve kjøpet/avtalen? Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Chello har vært skittent siden begynnelsen. Problemene kommer og går i perioder. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 jeg husker når jeg fikk motorola modemet også.. (det jeg hadde før ble tatt av lynet) da hadde jeg også masse problemer med det, og hadde fått til svar av kundeservice at da var det bare å dra ut støpselet til modemet og sette det inn igjen, men med tiden så har faktisk problemet forsvunnet... av en eller annen grunn.... Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Ja har også dette problemet. Det skjer ikke så veldig ofte, men dog. Har hatt det i litt over 2,5 mnd, og har mistet forbindelsen 5 ganger tenker jeg. Hjelper som dere sier å kutte strømmen til modemet og slå det på igjen. Har modem av nyere sort, kort coax (medfølgende) og modemet er koblet til nærme antenneuttaket. Kjenner også til andre som klager over dette, så det virker som det er hos UPC feiler ligger. Så en nevnte kundeservicen til UPC. Den er elendig, de har ikke peiling på det tekniske og gjør mange administrative feil. Det er noe som er galt når en kunde som ringer inn må fortelle de som skal hjelpe en forskjellene på en splitter og ruter f.eks. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 på driftstatus siden til Upc/chello så står det at de nå skal resete alle surfboard modellene! har også koble seg ut syndromet her i hjemmet også! Jævlig iriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå