Gå til innhold

Socket 754 til spill?

Anbefalte innlegg

Kjøp det dyreste du har råd til. Det skiller lite mellom de forskjellige produsentene til samme pris, når man ikke overklokker og mod'er.

Har jeg en følelse av du ikke er den råeste overklokkeren... Jeg har alltid likt asus, og ville nok gått for det.. Men asus koster...

Se enten etter et nvidia 4 ultra chipset eller via kt890...

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp det dyreste du har råd til. Det skiller lite mellom de forskjellige produsentene til samme pris, når man ikke overklokker og mod'er.

Har jeg en følelse av du ikke er den råeste overklokkeren... Jeg har alltid likt asus, og ville nok gått for det.. Men asus koster...

Se enten etter et nvidia 4 ultra chipset eller via kt890...

Men du får mye for pengene når du kjøper asus. ^__^

S 754 får støtte for PCI-e om en liten stund så du bør kanskje vente litt på dette. Uheldigvis står det ikke så mye om den, men siden det er ASUS så er det nok sikkert bra.

Lenke til kommentar

fremtidsrettet meg her og fremtidsrettet meg der.

En PC er nesten aldri fremtidsrettet, det som er raskt i dag er helt i bakleksa om noen år, og å kjøpe en plattform med tanke på å bruke "noen av delene videre når du oppgraderer", er like sannsynlig som at du sparer på skolissene når du sliter ut skoen. bruk og kast!

Det beste kjøpet vil alltid være det som gir mest for pengene IDAG!

I datamaskinenes verden er det IDAG du skal ha ytelsen,Ikke i morgen, eller om 6 måneder.

en socket 754 er LIKE fremtidsrettet som s939 på de viktigste punktene.

Den har ikke doble minnekanaler, men dette gjør den mer enn opp for med høyere klokkefrekvens.

utvilsomt mest for pengene er dette:

cpu: AMD 3400+ 2,4ghz s754 1688,-

hk:Albatron K8X800 Pro II 499,-

GPU: XFX 6800 Ultra AGP 3499

totalt: 5600,-

Skal du ha tilsvarende ytelse på socket 939 må du ut med følgende

CPU: AMD 3500+ 2400,-

HK: Nforce4 939 hk 1100,-

GPU: x850xt\6800U 4000\4500,-

totalt: 7500-8000

Hva gir mest for pengene?

Lenke til kommentar

Joda GRendal du har rett i det meste du sier der! Jeg gir råd ut ifra det jeg selv ville valgt, ikke nødvendigvis det som er billigst. tørrfisk har sikkert ikke like høye krav som jeg har, og "trenger" da sikkert ikke like rå PC (eller kameraten hans). Så socket 754 gjør sikkert susen det. Men socket 939 nForce4 er faktisk mer fremtidsrettet!

Lenke til kommentar
Ja DFI korta koster flesk, men du får det du betaler for. Tenker du penger så kjøper du ikke SLI, men bare nForce4 Ultra + ett skjermkort. Da er jo MSI K8N NEO4 ett alternativ, eller Ultra kortet til DFI.

Utgangspunktet for en som vurderer 754 er jo penger/ytelse. Anbefales det å satse

på fremtidsrettet, så får man ta skrittet helt ut. Da kommer man ikke utenom vurdering av SLI ? Store PSU etc.

Lenke til kommentar

"GRendal" har helt rett .

Liten forskjell på hovedkort til AMD64.

Liten forskjell på AGP/PCI Ex.

Bruk heller pengene på "hissigere" CPU om det absolutt skal vises ekstravaganse.

Selv gikk jeg for MSI NF3 Neo FSR-754/3000-9600pro-Geil 2x512 Value.

På demo/lagersalg kom jeg unna med Kr. 3000 +80(frakt).

For aktive gamere kan det kanskje være aktuelt å plusse på Kr. 1000 for 6600pro.

Neste februar blir det vel å koste på det samme.

Ekstravagansen har jeg lagt i 20"LCD og Klipsch Promedia 4.1.

Lenke til kommentar
Joda GRendal du har rett i det meste du sier der! Jeg gir råd ut ifra det jeg selv ville valgt, ikke nødvendigvis det som er billigst. tørrfisk har sikkert ikke like høye krav som jeg har, og "trenger" da sikkert ikke like rå PC (eller kameraten hans). Så socket 754 gjør sikkert susen det. Men socket 939 nForce4 er faktisk mer fremtidsrettet!

hei betroz. hyggelig å se at du engasjerer deg, du er en fornuftig fyr :yes:

men hva legger du ordet fremtidsrettet? er det noe vi kan ta og føle på, noe vi kan merke i vår pc-bruk fra dag til dag? blir ytelsen bedre fordi den er fremtidsrettet?

Lenke til kommentar

<RANT>

ok, leste litt her nå, trenger selv en ny PSU siden den jeg har nå lager rare "romle" lyder, er litt redd for at noe skal ta fyr snart. Leste ett innlegg pm 500w PSU til OCZ.. Noen som har link til denne? Trenger prisen på den altså

*kremt* søke? *kremt*

litt får du gjøre sjøl! (hint: prisguide -> søk -> ocz :) )

(blir *litt * provosert avogtil av folk som ikke gidder lete litt sjøl :roll:)

</RANT>

EDIT: Sorry, off-topic

Endret av sLiVeRr
Lenke til kommentar

En PC er nesten aldri fremtidsrettet, det som er raskt i dag er helt i bakleksa om noen år, og å kjøpe en plattform med tanke på å bruke "noen av delene videre når du oppgraderer", er like sannsynlig som at du sparer på skolissene når du sliter ut skoen. bruk og kast!

I datamaskinenes verden er det IDAG du skal ha ytelsen,Ikke i morgen, eller om 6 måneder.

Den har ikke doble minnekanaler, men dette gjør den mer enn opp for med høyere klokkefrekvens.

hk:Albatron K8X800 Pro II      499,-

GPU: XFX 6800 Ultra AGP      3499

totalt:                                  5600,-

CPU: AMD 3500+            2400,-

HK:  Nforce4 939 hk        1100,-

GPU: x850xt\6800U          4000\4500,-

enig.

dere som fabler om alle andre soceter er kokliko.. unnskyld språket :-)

kjører selv på en xp-64 3700+ soc 754

har fortsatt tilgode og bli slått i reelle tester av noen.

har 528Mb ddr 3200 brikke og kjører nå stabilt på pr-rating 4400+

tar dere frem kalkulatoren nå, så finner dere ut hva minnet går på ;-) (754 benytter 12X)

kjøp 3700+ eller høyere og du vil ha meget mer igjen for pengene enn noet annet kjøp.

jeg benytter et abit kv8pro nguru hk. (anbefales)

ønsker uansett lykke til med kjøpet av ny pc :-)

Lenke til kommentar
men hva legger du ordet fremtidsrettet? er det noe vi kan ta og føle på, noe vi kan merke i vår pc-bruk fra dag til dag? blir ytelsen bedre fordi den er fremtidsrettet?

- Dual core

- Mulighet for å kjøpe raskere CPU senere (FX-57, 4200+)

- SATA2

Lenke til kommentar

Jeg har vel vanskelig for å uttale meg for folk som skal kjøpe PC til en billig penge. Jeg tilhører vel den gruppa av folk her på forumet som må kalles for hardware entusiaster. Vi kjøper ting vi egentlig ikke har bruk for, men forde det liksom er vår greie å ha en state of the art PC :p

Lenke til kommentar
Jeg har vel vanskelig for å uttale meg for folk som skal kjøpe PC til en billig penge. Jeg tilhører vel den gruppa av folk her på forumet som må kalles for hardware entusiaster. Vi kjøper ting vi egentlig ikke har bruk for, men forde det liksom er vår greie å ha en state of the art PC :p

nettopp, det jeg ville fram til ;)

Hvis du inntar slike faktorer ( jeg er helt lik som deg) , så blir 939 valget

Lenke til kommentar
Dyre? ASUS SLI Deluxe til 1.390,- hos komplett. Gode HK koster dessverre såpass.

ASUS kortet er ikke akkurat det beste hovedkortet å kjøpe om en skal ha SLI eller nForce4 Ultra... Kom ganske dårlig ut på div tester. Anandtech bla.

Mvh Ø

EDIT: Prismessig er vel socket 754 3400+ veldig aktuelt. For å kjøpe en prosessor som slår den på socket 939 må du faktisk opp på 3800+. Og den koster ganske mye mer. Alt default.

Men bestemmer du deg for socket 939 så er DFI hovedkort og VX ram et must. Det yter bedre en alt uten unntak. Og en 939 3000+ prosessor. Men da må du ikke være redd for å sette deg inn i bios osv og endre på verdier.

DFI hovedkort nForce4: ca 1400(ikke SLI, det er bare bortkastede penger)

OCZ pc3200/4000 Gold Voltage eXtreme 2250,- for pc3200 utgaven, den stopper ca på DDR520 mens pc4000 stopper rund DDR538.

a64 939 3000+ 1221,-

Samlet: 4900,-

socket 754 hovekort: 600,-

vanilla ram 1400,-(1024mb)

a64 754 3400+ 1700,-

Samlet 3700,-

Pluss at skjermkort er dyrere til PCI-E, men et gf6600GT til 1400 PCI-E er helt ok :)

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar

hk:Albatron K8X800 Pro II 499,-

GPU: XFX 6800 Ultra AGP 3499

totalt: 5600,-

CPU: AMD 3500+ 2400,-

HK: Nforce4 939 hk 1100,-

GPU: x850xt\6800U 4000\4500,-

Helt Riktig! Og i tillegg er det ikke nok med en 3500+ for å slå en 3400+ Sokkel 754. Tester viser faktisk at 3400+ er litt kjappere enn en Sokkel 939 3500+.

Lenke til kommentar
Har en venn som jeg skal bygge maskin for.

Lurer på om jeg skal bygge en 754-basert maskin, men har ingen erfaringer med denne formfaktoren.

Kan noen gi meg tips til hvilket jeg bør kjøpe?

Bør se kult ut, siden han er veldig opptatt av det estetiske.

Setter pris på hjelp.

skal du gå for agp eller pcie skjermkort? hvilke kriterier foruten utseendet er det som betyr noe?

edit= asorry..jeg så ikke at det var en side nummer to...

Endret av gtbikes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...