SGE7000 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hei! etter å ha sett på typisk norsk i dag fikk jeg litt lyst til å ta i bruk den nye bokstaven kjell... Er det noen som vet hvordan jeg kan få denne til å komme fram hvis jeg f.eks trykker alt gr + k? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Mener du at "kjell" skal komme opp som en bokstav/tegn i hvilket som helst program? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 men hvordan skal man skrive "kjell" i løkkeskrift? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 og går det ann å legge den inn i f.eks times new roman? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Det er fullstendig mulig, sågar uten å engang laste ned et eneste program fra internett. Kjør ganske enkelt programmet Eudcedit.exe (Start -> RUN) og følg instruksjonene i Help. Når du deretter har linket din private karakter til alle fonter, eller kun enkelte fonter, kan du benytte dem i hvilket som helst program som støtter Unicode. Du finner disse karakterene i Charmap. Dersom du eksempelvis har linket karakteren din til Arial, finner du karakteren i Arial (Private Characters). Jeg prøvde meg faktisk på dette selv, men jeg er redd resultatet ikke akkurat ble særlig verdig i henhold til forventningene. Nåvel, jeg gjorde i hvert fall et forsøk. Endret 4. mars 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå