Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
t.l minnet meg også på den serien med de folka inne i kroppen, den var jo konge spesielt han mannen med det lange skjegget.

Ja, husker jeg elsket det! Kan huske at det også var en slik serie som menneskets historie, laga av de samme folka :love:

"Det var en gang et menneske", med Toccata und fuge som intromusikk. Knakende bra saker. :)

http://www.barnetv.com/programmer/menneske.htm

Lenke til kommentar
Ducktales var også sinnsjukt tøft når det var på tv.

Husker også "Disney timen", noen andre som husker det?

Ja, disneytimen var megafett. Gikk ikke det på morgenen?

Husker disney timen! Det var rååått. Det gikk om morgenen ja. Lørdag og søndag :thumbup:

Få Quack Pack tilbake!

Lenke til kommentar

Dere som maser om den engelske serien med hu dama som skriver brev og forteller om musene og kaninene og det der.

Serien er engelsk og opprinnelig en bokserie av Beatrix Potter.

Heter "The world of Peter Rabbit and Friends"

Har den originale themesangen. Den er sunget av Miriam Stockley og heter "Perfect Day". Veldig fin sang.

Har sett det et par ganger på Barne-TV i år faktisk.

Alltid på torsdager:P

Andre ting jeg husker var noe jeg absolutt ikke husker navnet på, men var en tegnefilm av noe slag.

Husker introen og introsangen, med en gjeng raringer som dro på et flyvende teppe og pakka seg ned i koffert eller noe sånt.

Husker også Thomas-toget, Kalle Klovn *elsk*, Huset med det rare i (med johannes joner og marianne og ei dame til), Postman Pat, Brannman Sam, Daniel Duppsko, Tøydokken Anna, Den lille bilen Brum :D,

Det var en gang et menneske, Kroppen vår, Pusle et puslespill med Vidar Lønn Arnesen (fra Da'Capo), Halvdan Sivertsen og Labbetuss, Fraglene (Bestandig like redd for Sprocket (hunden til han mannen) og gorgene. Dozerne rocka vilt;)

Andre ting som MÅ nevnes, er jo som før nevnt, TinTin, har et par DVD'er, og det er like moro den dag i dag, Ducktales, Albert Åberg, Redda Joppe, Midt i Smørøyet, Berts Dagbok, Ebbe och (et eller annet jentenavn), Adam och Eva, Andungen Kvakk-kvakk, Janosch, Berta, Flukten fra Dyreskogen (elska den serien), Oksen Anton:D, Den lille muldvarpen, Muppet Show, Sesam Stasjon, Skrotnisse, Gaute og Gullit, Sommeren med Selik, T-banemusene, Jaja og Paja, Kalles Klatretre og et par til jeg ikke husker navnet på

Oi, dette ble mye. Vel.. Brukte en del tid på barne-tv:P

edit: Kom plutselig på en serie med en gutt og en gul drage.

Det var moro :D

Og serien om Julius og Dyreparken i Kr.sand :D

Og Atte-Katte-Noa med Per Inge Torkelsen (Frosken Frik var innslag der).

Og så husker jeg en serie med en hund som gjorde gale ting og sånt.

Bevare meg vel het den:P

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Dere som maser om den engelske serien med hu dama som skriver brev og forteller om musene og kaninene og det der.

Serien er engelsk og opprinnelig en bokserie av Beatrix Potter.

Heter "The world of Peter Rabbit and Friends"

Har den originale themesangen. Den er sunget av Miriam Stockley og heter "Perfect Day". Veldig fin sang.

Har sett det et par ganger på Barne-TV i år faktisk.

Alltid på torsdager:P

Å. takk :love:. Pen liste Datasmurf, du har god hukomelse :D .

Tintin er også fett. Har tenkt til å kjøpe dvdene.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

he he.. takk, takk;)

Bare en glede å mimre:P

Kom også på masse Asterix og at jeg kjøpte meg originale DVD'er med det i vinterferien.

Fransk/engelsk tale, norsk/svensk/dansk tekst.

Asterix i Roma

Asterix og Kleopatra.

Samt at jeg snubla over noen gamle VHS'er med Asterix tatt opp fra TV'n

Fant også ut at jeg hadde theme-sangen, som forøvrig er laget av Plastic Bertrand, på kasett:P

Moro, moro.

Narnia er en annen morsom ting.

Har vel alle bøkene, samt alle filmene. Enten på VHS eller på PC'en:P

Kjekt

Lenke til kommentar
Et puslespill (var vel en del av Gulars).

"Et puslespill, et puslespill. Det kan du pusle når du vil. Et puslespill, et puslespill - det blir til et bilde" :D

Trond Viggo Torgersen stod, så vidt jeg husker, med en stor tavle som var puslespill. Like enkelt som genialt.

Takk for at du nevnte den! Det vekker tanker i hodet mitt fra jeg var 2-3(?) år gammel og hos bestemor for å se på Barne-TV. Jeg vet ikke om det var reprise eller lignende, for jeg er født i '91, mye senere enn mange av de andre her.

Også den legobyen husker jeg. Men jeg var så liiiiten. Den ble jo da sendt i reprise flere ganger. :!:

Endret av Oleway
Lenke til kommentar
He he.

Ja, ditto

Pappa har sånne fine bøker innbundet i villsvinskinn:P

Oj i villsvinsskinn. De faren min har er bare vanlige hefter :( Men det er litt kult fordi faren min har noen tegninger som han laget som barn.

Jaja OT i sin egen tråd.

Tror jeg må se på barne-tv på torsdag for å kanskje se igjen The world of Peter Rabbit and Friends.

Jeg kom på nå, når var det at dere sluttet å se på barne-tv? Broren min som er 10år har ikke sett barne-tv på en stund. Jeg syntes å huske at jeg så barne-tv på hans alder...

Er det noen som husker finn willy? Husker at jeg aldri fant han. Det var jo dritvanskelig....

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Husker disney timen! Det var rååått. Det gikk om morgenen ja. Lørdag og søndag :thumbup:

Få Quack Pack tilbake!

Har disney channal her hjemme så jeg må vel inrømme at det av og til blir litt titting på gamle disney time klassikere. Så nettopp luftens helter med baloo som pilot hadde nesten glemt den serien.

Lenke til kommentar

Få Quack Pack tilbake!

Har disney channal her hjemme så jeg må vel inrømme at det av og til blir litt titting på gamle disney time klassikere. Så nettopp luftens helter med baloo som pilot hadde nesten glemt den serien.

Ah... Tale Spin

Har det vel på VHS her et sted.

Utrolig morsomt

*nynne themesang*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...