Rock76 Skrevet 10. august 2020 Del Skrevet 10. august 2020 Ole Magnus skrev (15 timer siden): Har noen episoder fra "I Mummidalen" fra når NRK sendte serien på 90-tallet? Som det har blitt tidligere sagt, ligger de fleste episodene ute på Youtube. Du kan se listen her: Ikke alle er tilgjengelige, og jeg er fremdeles på leting etter episoden som jeg husker godt (der hvor de er i verdensrommet?). Men det er en herlig serie som gir mye minner fra en annen tid? 2 Lenke til kommentar
Nattravn Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Prøver å finne en gammel animasjon jeg så på det tidlige 2000-tallet, husker to biller, en rød og en blå, tror jeg husker at en av billene het Jumbo. Antar filmen er eldre enn 20 år Lenke til kommentar
Ole Magnus Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Hei! Jeg er på utkikk etter opptak fra "I Mummidalen" med skikkelige stemmer. Mer info i denne tråden: https://vgd.no/musikk-tv-og-film/tv-program/tema/1843576/tittel/re-dubbing-av-mummitrollet/side/1 Lenke til kommentar
Dumbooo Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Hei Det er to serier jeg husker litt av, og jeg blir gal! Kan noen hjelpe meg? Den første var på sent 90-tall eller tidlig 00-tall. Det var en gård med dyr som kunne snakke, men de måtte skjule det for bonden. Også var det en rotte der inne som prøvde å koble opp en tv. Det var ganske fargerikt og hadde rene linjer. Den andre er fra 80-tallet tror jeg. Kanskje 90- tallet? Den er ikke laget i Norge, og jeg tror heller ingen snakket. Det er en liten blid klump med to runde bein som går på skjermen. Når han snakket var det bare «mumling». Han falt noen ganger ned i et hull eller møtte andre små «hindre». Han gikk bortover skjermen, litt sånn 2D stil. Fargene var myke, ikke veldig sterke. Tydelig tegnet, ikke animert. Han klumpen var beige Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Den beige klumpen må være Plonsters? Utseendet passer vel ikke heelt.. Et mer vagt tips på den første er "Shaun the Sheep". Lenke til kommentar
Dumbooo Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Det er ikke de 😕 Men de er også god barne-TV 🤩 Jeg mener å huske at det var eldre enn det Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 9. november 2020 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg er ute etter en serie jeg så på når jeg var ung. Det var asteroider og planeter, husker jeg. Tidlig 90-tall. Temaet var liksom galaksen eller flere galakser. Vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. november 2020 Del Skrevet 9. november 2020 Rock76 skrev (På 10.8.2020 den 10.32): Som det har blitt tidligere sagt, ligger de fleste episodene ute på Youtube. Du kan se listen her: Ikke alle er tilgjengelige, og jeg er fremdeles på leting etter episoden som jeg husker godt (der hvor de er i verdensrommet?). Men det er en herlig serie som gir mye minner fra en annen tid? Mummidalen er fantastisk!!!! Har over 40 episoder liggende på en harddisk. Beste som er laget igjennom tidene. Lenke til kommentar
Ole Magnus Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 (endret) Jeg vil bare gjøre de som leser dette oppmerksom på en ting: Dersom dere har et eller annet opptak fra Barne-TV liggende et sted er jeg interresert i ALT. Så lenge det er opptakskassett så er jeg interresert i å se det. Endret 15. november 2020 av Ole Magnus Lenke til kommentar
Dumbooo Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Nattravn skrev (På 19.8.2020 den 14.06): Prøver å finne en gammel animasjon jeg så på det tidlige 2000-tallet, husker to biller, en rød og en blå, tror jeg husker at en av billene het Jumbo. Antar filmen er eldre enn 20 år Kan det være Oggy og kakerlakkene du tenker på? Lenke til kommentar
majseng Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Hei! Er det noen som husker en tegneserie som har lik/lignende intro som Herbie Hancock's "Watermelon Man"? https://www.youtube.com/watch?v=4bjPlBC4h_8 Lenke til kommentar
Ole Magnus Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Ole Magnus skrev (På 15.11.2020 den 15.05): Jeg vil bare gjøre de som leser dette oppmerksom på en ting: Dersom dere har et eller annet opptak fra Barne-TV liggende et sted er jeg interresert i ALT. Så lenge det er opptakskassett så er jeg interresert i å se det. Hei! Jeg vil bare minne om at jeg er på utkikk etter alle som har Barne-TV på opptak liggende et sted. Vær så snill og ta kontakt dersom du har. Lenke til kommentar
Jarjarbrinks Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Jeg har to venninner som insisterer på at det fantes en serie på barnetv i Norge på 90-tallet som handlet om en ung gutt som heter Karsten som hadde et par med magiske røde støvler som gjorde at han kunne ønske seg hva han ville. De mener serien kanskje er dansk, men de er sikre på at den ble vist i Norge. De sier begge det var en tegneserie, og stemmen til Karsten var vistnok litt sånn hes. Om de skulle gjette er Karsten 5 år-ish. Google-søk gir bare Karsten og Petra hits på Karsten. Ingen ting på magiske støvler eller Karsten+Støvler. Jeg begynner å bli overbevist at dette er et eksempel på Mendela Effect. Noe av informasjonen som ringer noen bjeller for noen? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Jarjarbrinks Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Oppdatering på forrige post. Etter mer søking fant jeg BBC-serien Williams Wish Wellingtons som jeg er 98% sikker på at er serien vi leter etter. Men jeg klarer bare å finne info om serien på Engelsk, Finsk og Polsk. Noen som kjenner igjen serien eller hva den har hett på norsk? Eller som kan bekrefte at denne ble sendt i Norge? Lenke til kommentar
Jarjarbrinks Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Siste oppdatering: Fant treff til slutt. Overraskende vanskelig å finne, men det var altså Søren, ikke Karsten. 3 Lenke til kommentar
ungdom Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 noen som husker en barnetv serier fra 2000-2010 tallet. Det var en gris tror jeg, det var animert og det hadde mye røde og hvite farger. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Jarjarbrinks skrev (På 1.5.2021 den 21.38): Siste oppdatering: Fant treff til slutt. Overraskende vanskelig å finne, men det var altså Søren, ikke Karsten. Må bare si at jeg verdsetter jobben som ble lagt ned i søket etter denne. Visste ikke engang at jeg "savnet" denne, da jeg knapt husker at den eksisterte. Men, bildet bragte tilbake noen minner. Lenke til kommentar
ageY Skrevet 20. mai 2021 Del Skrevet 20. mai 2021 Ser etter en serie jeg tror gikk på midten av- sent 90-tallet på TV 2. Jeg husker nesten ingenting så jeg skriver bare det jeg husker. Det var spørsmålsbasert, og taperne fikk "slim" og ekle ting over seg. Jeg tror det var en jungel setting og de satt på husker. Den ene mannlige programlederen pleide å dra til månen og gå rundt oppå der mens han tenkte forskjellige tanker høyt. Tror det var et morgenshow av noe slag på TV2. Noen som husker??? Lenke til kommentar
Dumbooo Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Jarjarbrinks skrev (På 1.5.2021 den 21.38): Siste oppdatering: Fant treff til slutt. Overraskende vanskelig å finne, men det var altså Søren, ikke Karsten. Jeg husker denne serien godt! Hilsen jente 31 Lenke til kommentar
Dumbooo Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 ageY skrev (På 21.5.2021 den 1.40): Ser etter en serie jeg tror gikk på midten av- sent 90-tallet på TV 2. Jeg husker nesten ingenting så jeg skriver bare det jeg husker. Det var spørsmålsbasert, og taperne fikk "slim" og ekle ting over seg. Jeg tror det var en jungel setting og de satt på husker. Den ene mannlige programlederen pleide å dra til månen og gå rundt oppå der mens han tenkte forskjellige tanker høyt. Tror det var et morgenshow av noe slag på TV2. Noen som husker??? Serien het Virre virre vapp 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå