^fmj Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 http://tv.nrk.no/serie/midt-i-smoeroeyet Her finnes blant annet Mysteriet med det levende lik, Asylet, Asylet 2 og Furuhaugen blues. Lenke til kommentar
argai the lion Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Det var en serie jeg så som liten på tv2 en hund og en mus som var detektiver tror jeg. Hver episode ville det komme en slange formet som et ? Tegn og spurte: hvem var det, egget under ville klekke og ungen ville si: jeg vet det, jeg vet det, jeg har svaret. Tror serien er utenlands Lenke til kommentar
argai the lion Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 (endret) Svar vil bli belønnet med navn til serier som ennå ikke er nevnt Endret 17. desember 2015 av argai the lion Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Buster og Gløggen(?) Endret 18. desember 2015 av 1Dr.E Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Sidespor i forhold til trådens emne, jeg vet, men here goes: Det gikk en reklamefilm for en del år siden, til tonene av The Platters og "Only You". Det plager LIVET av meg at jeg ikke kommer på hva dette var reklame for, så hvis noen vet det så VÆR SÅ SNILL å del det. (Hvis ikke, beklager at jeg har videreført denne torturen til andre). Ikke akkurat barne-tv, men et slags minne fra oppveksten likevel (Tar gjerne dette som belønning fra argai the lion for mitt forrige svar ;) ) Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Barne-tv nå for tiden stinker.. sitter å ser på det nå https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sad.gif Er det forresten noen som har TinTin theme song? https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif Barne-TV var nok like elendig då du var barn. Om du hadde sett det du såg for fyrste gong som vaksen, så hadde du skjønt det. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Mener å huske igjen denne fra ett eller annet sted. Mener det var en eller annen serie på tv for leeeenge siden (90-tallet?) Noen som er enig? Her er hvor jeg hentet den fra: Smarter every day Lenke til kommentar
Samara Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Jeg tenker på Ripipip fra Narnia når jeg ser det bildet. 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hmm, Det må jo nesten være Ripipip... Kanskje den figuren kommer inn etter rulleteksten eller noe slikt. Takker! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Barne-tv nå for tiden stinker.. sitter å ser på det nå https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sad.gif Er det forresten noen som har TinTin theme song? https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif Barne-TV var nok like elendig då du var barn. Om du hadde sett det du såg for fyrste gong som vaksen, så hadde du skjønt det. He-Man Inspektør Gadget MASK (Mobile Armed Strike Kommand , bare navnet i seg selv er badass !) Bravestarr Blackstar Tintin Sprint Iznogoud Batman animated series Animaniacs Tiny Toons Dogtanian Willy Fogg ....så jeg er helt uenig med deg. Endret 28. april 2016 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
høytfungerende autist Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Heg husker serien på midt i smørøyet hvor jenta fikk mensen og brorden klistret mensenbind i lekseboka hennes og de i klassen lo. Og noe jeg lurer på: en nrk barnetv serie om en jente og en snakkende drage som lette etter snor til dragen. Hun bodde i et annet land, og hun fant en skadet drage som manglet tråd, og dragen kunne snakke. I en av episodene sa programfortelleren i en scene hvor en mann jobbet i en butikk at: ...en ballong som sier "hallo". Jeg tror det kanskje var en blå ballong og den hadde helium i seg så den svevde. Dragen til jenta var temmelig jålete. Husker dere hva denne serien heter? Endret 6. mai 2016 av uendeliglevende Lenke til kommentar
høytfungerende autist Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Sidespor i forhold til trådens emne, jeg vet, men here goes: Det gikk en reklamefilm for en del år siden, til tonene av The Platters og "Only You". Det plager LIVET av meg at jeg ikke kommer på hva dette var reklame for, så hvis noen vet det så VÆR SÅ SNILL å del det. (Hvis ikke, beklager at jeg har videreført denne torturen til andre). Ikke akkurat barne-tv, men et slags minne fra oppveksten likevel (Tar gjerne dette som belønning fra argai the lion for mitt forrige svar ;) ) Kanskje iskrem reklame? Lenke til kommentar
høytfungerende autist Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Det var en serie jeg så som liten på tv2 en hund og en mus som var detektiver tror jeg. Hver episode ville det komme en slange formet som et ? Tegn og spurte: hvem var det, egget under ville klekke og ungen ville si: jeg vet det, jeg vet det, jeg har svaret. Tror serien er utenlands En norsk epissode jeg fant av buster og gløggen. https://youtu.be/TlsV-8ldbD8 Endret 6. mai 2016 av uendeliglevende Lenke til kommentar
Meg Andreas Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Hei Godtfolk Leter etter en tegneserie som gikk på slutten av 90-tallet. Husker ikke om det var nrk eller tv2. En løve (ulike dyr er i menneskers rolle) fra mellomalderen havner i et futuristisk samfunn, møter et par karer og reiser med de gjennom tid og rom for å redde dagen. Husker ikke stort mer desverre. Husker noen hva denne serien het eller husker noe mer av det? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 hvorfor er det ingen som har nevt "streken"?! Det er kansje den mest geniale tegneserien ever! Digger det enda! Var streken et typisk barnetv program? Jeg mener å huske at Nrk brukte streken som fyllmasse når de hadde ledig tid, også langt utover barnetv tid? Forøvrig så har jeg sett at streken er utgitt på dvd...for nostalgikere Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) La linea (streken) var mye i pauser og når det var teknisk feil og sånt. Endret 17. mars 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Trodde jeg hadde oversikt over halvsju-seriene til Tramteateret, men har funnet enda en som heter "Hemmelighetene i B-by". "Til B-by-lagets feite, sløye akkompagnement; B-by livet går sin gang". Filmet i et solfylt Oslo på begynnelsen av 80-tallet. Kan sikkert sees både hos Nrk og på youtube. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Ja, den er ganske fet, selv om jeg foretrekker "Serum, serum". Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Ja, den er ganske fet, selv om jeg foretrekker "Serum, serum". Den har sikkert den beste handlingen, men hallo... så nettopp at jentene samlet seg i kjemirommet og lagde en drikk fra Svarteboka... Med et grønt skjær i rommet. Allerede dengang begynte de å lære opp barn til hekser, noe som jeg hadde glemt. Tramteatret skulle jo være ei ateistisk og venstrevridd gruppe, men det var tydeligvis bare Gud de hatet, da.. og ikke heksekunst. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Trenger ikke dra heksekunst inn i religionen, selv om det absolutt har et religiøst aspekt over seg, som døtre av djevelen eller hva søren. Visse ting er så allment akseptert at de er greit å holde unna alle slags religioner. Selv for ateister. Som hekser, jul, og helligdager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå