Skogslik Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Noen som hsuekr en sang om noe slags folk, og ordet homsene ble brukt ganske mye? skulle gjerne hørt den igjenn nå! Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Alles tiders bestemor, var sååå morsomt hugser jeg! =DD Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Trenger litt hjelp til å finne tilbake til en serie som gikk på BarneTV for ganske mange år tilbake (tidlig 90-tall). Jeg tror karakterens, og trolig også seriens, navn var "Joshua Joe". Serien var laget i akkurat samme stil som Brannmann Sam. Mener å huske refrenget på kjennings-sangen gikk noe slikt: "For Joshua Joe, Joshua Joe, Arbeider der hvor han er, og hjelper de som trenger hjelpen hans akkurat her. Na na na nana, så bra at han er akkurat her." Merk; jeg er ikke sikker på at det var "Joshua Joe", men var noe i den dur Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 "Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemiiiiiiiil , førgrømmade unge !" Katthults store djevelunge var han lol Lenke til kommentar
LesMondesEngloutis Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei folkens! Håper det er noen her som kan hjelpe meg med en tegnefilm-serie som jeg ikke kan huske navnet på. Har skumlest svarene i denne tråden, men kunne ikke finne den noe sted.. Den havner vel strengt tatt litt utenfor barne-tv sjangeren ettersom den var forholdsvis drøy, og jeg er ganske sikker på at den ble sendt på et annet tidspunkt på kvelden. Men jeg kan ta feil. Denne noe bisarre serien ble sendt på NRK (eller TV2...) på midten eller slutten av 90-tallet. Jeg husker veldig lite av den, men jeg skal prøve å beskrive så mye jeg kan: Den handlet om en liten gutt, og er fortalt "gjennom hans øyne", det er på en måte hans beskrivelse av hva som skjer omkring han. Tror ikke det er noen dialog i serien, bare en fortellerstemme, ala Kalle (hvis det var det den het:)). Tegningene er ganske enkle og udetaljerte syns jeg å huske, men til tider ganske vulgære. Husker blant annet en episode hvor bestemora ble kjørt til sykehuset med det avkappede arma hengende ut av ambulansen (!). I en annen episode går faren naken gjennom et rom og bokstavelig talt sleper tissefanten sin etter seg langs gulvet (!). Det er vel ca det jeg husker Vet det ikke er mye å gå etter, men jeg blir veldig, veldig takknemlig om noen kunne hjelpe meg med et navn! Het den muligens noe med "dagbok".....? Jeg er blank.... God helg Lenke til kommentar
weendey Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Er det noen som husker en serie som gikk på nrk før. Husker at den handlet om en gutt som når han tok på ulike ting så reiste han tilbake i tid. Eks. han tok på en glass bitt og reiste til bake i tid til en dame som ble brent på bål etter å ha at folk trodde at hun var en heks. De var og noe med en hytte (tror det var bestefaren sin) som han ikke fikk lov til å gå inn i av moren Det plagger meg veldig at jeg ikke kommer på navnet, er det noen som kan hjelpe meg Endret 5. februar 2009 av weendey Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Den serien husker jeg også. Du kan lete på wikipedia og se hva du finner. Har prøvd å google litt selv, men ikke funnet noe enda. Lenke til kommentar
weendey Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Har lettet litt, men har ikke peiling på hva den heter Endret 8. februar 2009 av weendey Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Nostalgisk tråd The world of Peter Rabbit and Friends var the shiiit. Åh så bra. Det og Flukten fra Dyreparken var favorittene. Og Sesam Stasjon såklart^-^ Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Artig med Pippi reunion Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=PH1bAgqy89M...=1&index=28 Grattis Skipper'n som ble 80 forrige mnd , en ekte legende for sure ! Lenke til kommentar
-Rottulf- Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Er det noen som husker en serie som gikk på nrk før. Husker at den handlet om en gutt som når han tok på ulike ting så reiste han tilbake i tid. Eks. han tok på en glass bitt og reiste til bake i tid til en dame som ble brent på bål etter å ha at folk trodde at hun var en heks. De var og noe med en hytte (tror det var bestefaren sin) som han ikke fikk lov til å gå inn i av moren Det plagger meg veldig at jeg ikke kommer på navnet, er det noen som kan hjelpe meg Minns det var noe med et lommeur også. Bestefaren var vel død... nrk burde sende denne på nytt Endret 3. mars 2009 av -Rottulf- Lenke til kommentar
haarod Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Flere som syntes Albert Åberg var creepy? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Nei, bare litt merkelig... og vanvittig kjedelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Han heter Alfons Åberg i Sverige.....alfons betyr faktisk hallik lol ! Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Noen som hsuekr en sang om noe slags folk, og ordet homsene ble brukt ganske mye? skulle gjerne hørt den igjenn nå! Homsene er de små folka i Mummidalen. Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 husker ikke helt hva jeg likte før jeg... men jeg digger kometkameratene nå xD tenker alltid koffert, så jeg får så sykt mye perverst ut av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 LOL....Teletubbiene er jo DEN syretrippen jo : -TV-apparater i magen......hva gjør de hvis det blir lynnedslag lol ? -snakkende støvsuger.....hvis man kan kommunisere med støvsugern er det på tide å legge fra seg crackpipa lol -bor de på en golfplen eller lol ? Man må være temmelig rusa for å finne opp noe slikt *humrer* Jarle fra Åpen Post hadde sikkert fått noia av Teletubbies Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noahs Dyrebare Øy! Hva skjedde egentlig etterhvert i den serien? Kom de seg hjem? Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noahs Dyrebare Øy! Hva skjedde egentlig etterhvert i den serien? Kom de seg hjem? Jeg mener å huske at de kom til den spesi øya og at det var noen andre mammutter, men det er alt jeg husker av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå